Søgning på: dansk reportage. Resultater: 13681 til 13700 af 41162
-
skrive stil på engelsk!
Forumindlæghej jeg håber på nogen ville kunne hjælpe mig med denne opgave har ikke en eneste ide om hvad jeg skal skrive????? Most of the people who went to Australia knew they would probably never come back to the home they left behind. If you were to leave Denmark forever what, apart from your family and ... -
Forklar dette
ForumindlægPå en måde kan man se det som en banalisering eller udvanding af den romantiske organismetænknings panteisme. Hvordan skal det forståes`? det er biedermeier der er tale om her. -
Nogle der vil rette min spanske tekst?
ForumindlægUna desventaja puede ser un cambio en las creencias religiosas o políticas, lo que podría llevar a la confusión de identidad. Además, hay tantos zonas de habla española en los EE.UU. que no necesariamente han de integrarse totalmente , ya que pueden domicilar... -
Løgneren af Martin A. Hansen
ForumindlægHej allesammen, jeg er lige blevet færdig med bogen Løgneren af Martin A. Hansen. Det jeg er i tvivl om er om bogen repræsenterer en modernistisk holdning/ realistisk holdning? -
Terroangrebet den 11. september 2001
ForumindlægHej alle. Jeg skal diskutere om USA's reaktion på den 11. september var en succes. Jeg tænkte på at finde nogle artikler og diskutere udfra dem. For det kan være nogen har skrevet om hvordan det sidste år den 11. september 2010 var, altså den samme dato, om der var sket nogle ændringer osv. M... -
To fag med samme fakultet
ForumindlægHej Nu sidder jeg og sveder over AT, mens jeg bliver helt i tvivl. Jeg har valgt to fag inde for samme fakultet og jeg menes, at man så skulle bruge to forskellige metoder og argumentere for, hvorfor man har valgt at bruge de to fag indenfor samme fakultet? Er der nogen der ved det? :S På forhånd... -
Genitiv på latin
ForumindlægHej Jeg vil bare lige vide hvad genitiv forbindelse er på latin og hvordan de optræder i den syntaktiske analyse? -
Hovedverbum, modalverbum og hjælpeverbum
ForumindlægHej. Jeg vil bare gerne lige vide om der er nogle er kan forklare mig hvad hovedverbum, modalverbum og hjælpeverbum er. Det ville være en stor hjælp hvis i kunne skrive en hurtig, og let forklaring på hvordan de tre forskeligge verbum skal skrives, og komme med eksempler. Tak på forhånd :) -
Muhammedkrisen
ForumindlægHEJ Jeg skal skrive om konsekvenserne af Muhammed-krisen og herunder komme ind på de politiske og økonomiske konsekvenser. Nogle ideer om hvordan jeg skal gribe det an??? -
Blir ens gennemsnit ganget hvis man har 5 A FAG' ???
ForumindlægBlir ens gennemsnit ganget med noget, hvis man har 5 A fag' ??? HHX -
Kan man sige dårlig gerning?
ForumindlægKan man godt sige "dårlig gerning." Har en diskussion med en kammerat. -
Solciolingvistiske teoretikere
ForumindlægHej Jeg er stille og roligt gået i gang med min SRP. Jeg skal lave sociolingvistisk analyse, tildels af Yahya Hassans digtsamling. Er der nogen, som kender nyttige teoretikere der kan anvendes? -
"der Vorleser"
ForumindlægUndskyld, ville meget gerne spørger, er der nogen der har læst bogen "der Vorleser" af Benhard Schlink? -
Oversæt
ForumindlægHej med jer, jeg er måske helt vild dum lige nu, men har fuldstændig skudt ud af hovedet hvordan ordsproget "den enkelte er deres egen lykkesmed" er på engelsk?? Ved den ikke er direkte oversat, men den plejer at lyde anderledes, men har GLEMT det, . og skal lige have det med ind i... -
bachelor i USA, kandidat i DK?
ForumindlægHej Jeg vil rigtig gerne studere psykologi. Men det kræver et højt gennemsnit. Jeg kan dog relativt nemt studere det i USA, da jeg har pengepungen i orden :) Kan jeg, hvis mit gennemsnit ikke er højt nok, studere min bachelor i USA med Psykologi som major, og så fortsætte på kandidat psykolog... -
Hvordan taler man om hvordan man har brugt metoden, nykritisk?
ForumindlægHej jeg har fået at vide, at der i en DHO skal bruges nogle ´´metoder´´indenfor historie og har læst den DhO igennem, og har fundet ud, at jeg sikkert har arbejdet nykritisk indenfor det dankfaglige område og kildekritisk i historie. Mit spørgsmål er dog: hvordan kan jeg fortælle hvordan metode... -
Filmoversætter
ForumindlægHej, Er der nogen der ved, hvilken uddannelse det kræver at blive film/tv oversætter? Synes efterhånden jeg har søgt nettet tyndt, men finder ingen hits. Eller også forstår jeg ikke at søge. Mvh -
Komma før that
ForumindlægHej SP. Jeg synes at have hørt noget om, at man ikke må sætte komma før 'that' på engelsk. Er det rigtigt? For det synes jeg er lidt mærkeligt. Er der nogen der ved noget om det. -
Fransk eller tysk
ForumindlægHej, jeg er en pige i 6. klasse og er ved at beslutte mig om, jeg skal vælge tysk eller fransk. Jeg tror aldrig jeg har været så i tvivl som nu. Jeg tænker fransk er virkelig flot, men tysk er nemmere, og så er Tyskland også lige her nede. Jeg vil i denne anledning spørger om hvad I har valgt, og... -
tastatur tegn hjælp!
ForumindlægHej hvad kaldes de her tegn "-", "--" og "..."'?
