Generelt

Fransk eller tysk

24. maj 2014 af cmath (Slettet)

Hej, jeg er en pige i 6. klasse og er ved at beslutte mig om, jeg skal vælge tysk eller fransk. Jeg tror aldrig jeg har været så i tvivl som nu. Jeg tænker fransk er virkelig flot, men tysk er nemmere, og så er Tyskland også lige her nede. Jeg vil i denne anledning spørger om hvad I har valgt, og hvad I mener om sproget. Altså fordelene og ulemperne.

Jeg håber virkelig at I vil hjælpe mig - jeg skal snart aflevere sedlen, så jeg er vildt stresset.

På forhånd tak :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
24. maj 2014 af htxstuderende15 (Slettet)

Da jeg gik i folkeskole var det klogt at vælge tysk da det var et adgangskrav til at komme ind på gymnasiet? :)


Brugbart svar (0)

Svar #2
24. maj 2014 af OnceUponATime

Tysk er ikke noget adgangskrav til at komme ind på gymnasiet længere i hvert fald :D

Jeg valgte tysk i folkeskolen, og det gjorde de fleste fra min klasse. Tysk er meget let, og Tyskland er lige hernede, så der vil være god brug for at tale tysk :)

I min klasse på gymnasiet, er der kun 1 elev der havde valgt fransk i folkeskolen.

Man kan jo sige, at det smarte ved at vælge fransk i folkeskolen, er at du stadigvæk kan vælge fransk begyndersprog på gymnasiet.

Vælger du tysk i folkeskolen kan du dog kun vælge fortsættersprog på gymnasiet. Fortsættersprog er også sværer end begyndersprog.

Men Fransk er altså også i høj grad sværer end tysk, hvad angår grammatik og udtale.

Tysk er næsten det samme som dansk, men der er mere grammatik i det tyske sprog end i det danske :D

Jeg valgte dog tysk i folkeskolen fordi alle andre fra klassen gjorde det samme :D Så var man ikke så alene eller ihvertfald ikke få :P

Men jeg synes, at du skal vælge fransk, for det ser det ud til at kunne lide! Og du skal vælge det du kan lide! :)


Brugbart svar (1)

Svar #3
24. maj 2014 af Metapod (Slettet)

Vælg tysk!!


Brugbart svar (0)

Svar #4
28. maj 2014 af cornpop (Slettet)

man kan altså også vælge tysk som begyndersprog A på gymnasiet. 


Brugbart svar (0)

Svar #5
28. maj 2014 af Jennette

Honestly så er tysk tættere på dansk end fransk... Dog er tysk bare noget piss med alle deres gramatik regler! 


Svar #6
04. juni 2014 af cmath (Slettet)

Tusind tak allesammen. Det var en kæmpe hjælp! :)


Skriv et svar til: Fransk eller tysk

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.