Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 13701 til 13720 af 160718
-
Har jeg en udvidet hf?
ForumindlægHej. Jeg har lige gennemført en fuld hf ved at tage hf enkeltfag, og jeg ville derfor læse videre på uni efter sommerferien. I den forbindelse blev jeg gjort opmærksom på, at man skal have en udvidet hf for at læse på universitetet. Mit spørgsmål er derfor: har jeg det? Jeg har de obligatoriske f... -
MATEMATIK C NIVEAU HJÆLP
ForumindlægJeg har en matematikaflevering til i morgen, og da matematik slet ikke er min stærke side, kunne jeg bruge lidt hjælp til en enkelt opgave. BMI kan udregnes ved følgende formel: vægt i kg : højde i m * højde i m En person har et BMI på 25 og vejer 80 kg. Hvor høj er personen? Tak på for... -
Kan jeg skifte stx ud med hhx, selvom jeg er ved, at aflsutte 1.g?
ForumindlægHej alle sammen Jeg har et spørgsmål, da jeg overvejer, at tage en snak med min vejleder. Kan jeg godt starte på en ny skole og ny retning i 2.g? Lige pt. går jeg i stx i 1.g. Jeg vil vildt gerne starte på hhx, da jeg føler, at det er mere mig. Jeg kan ikke holde stx ud. Er det muligt, at skift... -
CAS-værktøj til matematik på B niveau
Forumindlæghejsa alle sammen. Jeg har lige et spørgsmål til jer. Hvilket software program (CAS-værktøj) til computeren vil i anbefale til matematik på B niveua. ? Knus liva ;-) -
Mundtlig matematik eksamen på D-niveau
ForumindlægJeg går på strøm, styring og it grundforløbet og skal derfor op i mundtlig matematik på D-niveau. Nogen, der har nogle opgaver, jeg kan få lidt inspiration fra? På forhånd tak. -
Matematik aflevering om får-læmmeboksen
ForumindlægHej, jeg er igang med min matematik aflevering og er gået helt blank, så håber at der er nogen som vil hjælpe, med dette spørgsmål. En stald, som indvendigt måler 7,10 x 10 m, skal indrettes med bokse: -boksene opstilles i rækker, så sidevæggene støder op mod hinanden -boksenes udvendige mål er ... -
stikprøvemetode Matematik/biologi
ForumindlægHej jeg sidder og laver en Biologi/matematik opgave om stikprøvemetode hvor jeg skal bestemme en populationsstørrelse: Jeg har 3 bægerglas 250 mL som jeg skal fylde med 100 mL kerner bakkens areal har jeg fået til 693 cm2 Stikprøvens areal (bægerglasenes areal): r2 * π ⇔ 86,5 ... -
I need hjelp matematik!!!!
ForumindlægJeg er stødt ind i et problem!! Jeg har Terminsprøver imorgen, matematik: problemformulering. Jeg er virkelig VIRKELIG lost til mat! Mit spørgsmål er 'skal jeg tag i skole med en dårlig karakter (måske slet ik for lavet noget) Eller s... -
Forskellige fagudtryk i matematik.
ForumindlægHvad betyder følgende udsagn: Differens, sum, kvotient og produkt af. Differens: (matematik) resultat af subtraktion - altså det resterende efter subtraktion? Sum: resultatet af to el. flere tal der lægges sammen, fx 12 i 4 + 3 + 5 = 12? Kvotient: et tal man får efter en division, fx. 10 : 3 = 3,... -
Hjælpekort, stikkort til Matematik B
ForumindlægJeg har utroligt svært ved at huske fagbegraberne i matematik og meget svært ved at huske hvordan de hænger sammen med de forskellige formler. Jeg er gået igang med at lave mine egne stikkort og har købt mig en hjemmetavle jeg kan øve mig på. Mit spørgsmål er om der er nogle der allerede har hjem... -
Matematik c eksamen.
ForumindlægJeg skal måske til matematik c eksamen her til næste år, jeg går i 1 g. Jeg er vildt dårlig til matematik. I 8 og 9 klasse var jeg på et matematik hold der havde det på niveau c. Vi kunne ingenting, vi havde problemer bare det var brøkregning. Nu er jeg startet i 1. g, og matematik re dødens pøl... -
matematik eksamen imorgenB
ForumindlægHvor mange skal til matematik skriftlig eksamen på B i morgen?? :-) Nogen der evt. har nogle gode råd, eller lige gode idéer til noget der er godt at kunne huske, eller læse op på?? -
eksamenssæt 2011
Forumindlæger der nogen der har eksamenssættet: 2011 Maj - Spansk - STX A - Secretos ? eller ved hvor jeg kan finde, for jeg kan simpelthen ikke finde det.. tak på forhånd -
eksamenssæt 2010 frb
ForumindlægHej, nogen der ligger inde med eksamenssættet fra maj 2010 til frank begynder A på stx? Tak, på forhånd! -
Nogen der har facit til mat a 2019?
ForumindlægNogen der har facit til mat a 2019? Eller nogen der vil lave facit -
Hjælp til matematik! nogle med erfaring/råd
ForumindlægHej Jeg overvejer meget kræftigt at "hyre" en der kan hjælpe mig med min matematik efter behov .. Nogle timer om ugen eller mindre. Jeg er i gang med matematik som flex undervisning 10 klasse og kan godt mærke jeg har brug for en til at side over for mig og forklare og hjælpe mig ... -
Reduktion: a(2+b)/a-b lig med 2?
ForumindlægJeg får det til: 2a+ab/a-b 2a/a lig med 2 og ab/a lig med b og så minus b til sidst så der er 2 tilbage.... -
Bestemme a og c i en vilkårlig trekant
ForumindlægHej Jeg har en vilkårlig trekant, hvor: A = 40 B = 60 C = 80 b = 8 Hvordan kan jeg bestemme a og c ? -
Isolering af y=b*a^x
ForumindlægHvordan isolerer jeg x i denne formel? -
at finde a ved tangents ligning
Forumindlægf(x)=2x^2-5x+6 (2,f(2)) at bestemme tangentens ligning. 2 sættes ind i f og giver =4 så f(x)=4 og x=2 a=? skal man sige f `(x)=4x-5 sætte x værdi ind =2 f `(x)=4*2-5 =3 er det rigtig at a=3 ?
