Studievalg og videregående studie

Har jeg en udvidet hf?

29. juni 2019 af cyzra
Hej. Jeg har lige gennemført en fuld hf ved at tage hf enkeltfag, og jeg ville derfor læse videre på uni efter sommerferien. I den forbindelse blev jeg gjort opmærksom på, at man skal have en udvidet hf for at læse på universitetet. Mit spørgsmål er derfor: har jeg det? Jeg har de obligatoriske fag og derudover valgfagene:

Engelsk A, Samfundsfag B, erhvervsøkonomi C, matematik B, psykologi B.

Brugbart svar (0)

Svar #1
03. juli 2019 af sofe1

Jeg har læst hf(ikke udvidet pakke) og for at komme ind på en uni uddannelse skal du læse SOF (SUPPLERENDE OVERBYGNING FORLØB) ved den skal du finde 2 eller 3 fag du skal bruge til den uni uddannelse du vil komme ind på. Det er ret irriterende at finde ud af det sent ?? jeg fandt ud af det i maj måned, men du kan spørge evejledning på ug. Tror de kender svaret

Brugbart svar (0)

Svar #2
05. juli 2019 af louiselort

#0
Hej. Jeg har lige gennemført en fuld hf ved at tage hf enkeltfag, og jeg ville derfor læse videre på uni efter sommerferien. I den forbindelse blev jeg gjort opmærksom på, at man skal have en udvidet hf for at læse på universitetet. Mit spørgsmål er derfor: har jeg det? Jeg har de obligatoriske fag og derudover valgfagene:

Engelsk A, Samfundsfag B, erhvervsøkonomi C, matematik B, psykologi B.


Hej. Hvornår startede du på HF enkeltfag? Måske du er på gammel reform og så gælder reglerne ikke. Startede du på HF enkeltfag før 2017 skal du ikke have udvidet pakke


Skriv et svar til: Har jeg en udvidet hf?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.