Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 13761 til 13780 af 14099
-
krydningsspørgsmål
ForumindlægJeg er gået blank i biologi! Skal svare på en masse spørgsmål om majs og sådan, men har ikke lært en pind om det, så det hele virker ret fjernt!Her er hvad jeg "ved":Pollen fra en plante bestøver hunblomsterne på en anden plante. Hvis man bevidst forsøger indavl - ved at bestøve hunblom... -
Isolering af DNA fra kalvebrisler
ForumindlægI biologi har vi lavet et forsøg, hvor vi skulle isolere DNA-strengende fra et stykke kalvebrissel. Derefter skulle vi svare på nedenstående spørgsmål. Jeg er dog helt blank og har ledt efter noget materiale/information om isolering af DNA. Ville være dejligt, hvis der var nogen der havde mulighe... -
nedarvning DNA og elektroforese
ForumindlægHej SP.\n\nJeg sidder med Biologi B, og er løbet ind i problemer...\n\nJeg har fået følgende at vide:\n\n"Et par har et barn på to år. Netop som kvinden får konstateret, at hun er gravid igen, dør hendes far af en blodprop i hjertet. Han er 52 år. Hospitalet oplyser, at faderen led af en sjæ... -
Rettelse - 10linjer.
ForumindlægJeg har skullet oversætte dette her stykke: Familien Harrison Familien Harrison bor lidt uden for Hasting I England. Familien består af Hr. Harrison, som er en forretningsmand, fru Harrison,, som er husmoder og deres to børn Jennifer og Martin. Jennifer er den ældste af de to, hun er femten år og... -
Bøger til science-året på SDU
ForumindlægHej Jeg sælger følgende bøger som bruges på science året ved SDU: Kemi bogen: Chemistry, af: Blackman, Bottle, Schmid, Mocerino, Wille. ISBN nr: 0-47-81086-6 Der medfølger et års abbonement på Wiley plus, som er et internet kursus, som hjælper med at øge forståelsen. Jeg kan ikke se hvi... -
Emnevalg til eksamensprojekt
ForumindlægHej SP.Jeg har fået udleveret mit eksamensprojekt, på 3. år HTX i faget "Proces og Levnedsmiddel" (til dem der ikke ved hvad det er, er det et tværfagligt fag med hovedsaglitg biologi og kemi.)Jeg er meget i tvivl om hvad jeg har lyst til at lave. hvis nogen kan komme med nogle spændend... -
Blodtypebestemmelse
ForumindlægHej alle sammen jeg har et biologi problem. Hjælp mig tak :D 1. Hvad består blod af? 2. Indeholder Anti-A feltet antistof eller antigen? Hvilket antistof/antigen?’ 3. Hvad indeholder kontrolfeltet? Hvorfor medtages et kontrolfelt? 4. Forklar hvorfor blod fra en person med blodtype A ... -
Haster lektiehjælp !
ForumindlægHej Jeg er en ung mand på 31 år (snart 32 år), der hedder Mehmet Tas, som søger lektiehjælp minimum tre ugentlig. Jeg søger lektiehjælp, da jeg går på STX uddannelsen og har nogle indlærings- og sprogvanskeligheder. Ydermere er jeg autist på på nogle punkter, hvilket gør at jeg har behov for en... -
Hjælp til lidt engelsk
ForumindlægI forbindelse med en biologi-rapport om ames test, har min lære lagt dette op, som jeg skal bruge. Problemet er at jeg fatter bjælle af engelsk. Nogen der kan hjælpe med, hvad dette overordnet beyder? Nitrite-induced mutations in a forward mutation assay: influence of nitrite concentration an... -
Mangler Lektiehjælp !
ForumindlægHej Jeg er en ung mand på 27 år, der hedder Mehmed Tas, som søger lektiehjælp minimum fire timer ugentlig. Jeg søger lektiehjælp, da jeg går på STX uddannelsen og har nogle indlærings– og sprogvanskeligheder. Ydermere er jeg autist på nogle punkter, hvilket gør at jeg har behov for en p... -
Hjælp til at bestå Tysk B på et år.
ForumindlægPå grund af de nye specifikke adgangskrav(hvor næsten alle de humanistiske uddannelser kræver et ekstra sprog på B-niveau udover dansk og engelsk ) er jeg blevet tvunget til at læse Tysk B(0-C det første halve år og så C-B) på GSK. Desværre er jeg virkelig dårlig til tysk og det var også derfor j... -
Kemi på A-niveau?
ForumindlægHej alle, Det forholder sig sådan, at jeg inden december skal have besluttet, hvorvidt jeg vil hæve et fag eller vælge et nyt valgfag i 3. g. Min nuværende linje lyder: Biotek A, Matematik A og fysik B. Indtil nu har jeg været fast bestemt på at hæve kemi til A-niveau, da biotek teknisk set kun... -
Cellemembranens opbygning
ForumindlægHej, jeg skal lave en biologi rapport, der omhandler cellembranen. Er det jeg har skrevet rigtig? Mangler jeg noget? Cellemembranen adskiller cellens indre og ydre og består af kolesterol, membranproteiner og dobbelt fedtlag, som kaldes for et phospholipid dobbeltlag, der vender spejlvendt mod ... -
Biomasse - Hjælp
ForumindlægHej Jeg har en biologi opgave for, som skal afleveres om en uge, der omhandler biomase. Teksten er nedenunder og er skrevet med kursiv. Mine spørgsmål lyder "Giver det mening?" og "Hvilke/Hvilket emner/emne mangler jeg at komme ind på?". Tak for svar på forhånd ;) Biomasse:... -
Biomasse
ForumindlægHej Jeg har en biologi opgave for, som skal afleveres om en uge, der omhandler biomase. Teksten er nedenunder og er skrevet med kursiv. Mine spørgsmål lyder "Giver det mening?" og "Hvilke/Hvilket emner/emne mangler jeg at komme ind på?". Tak for svar på forhånd ;) Biomas... -
hjælp mig please med at ret min tysk stil
ForumindlægMeine persönlich Tagebuch Beschwerde Tagebuch, Du kennst mich nicht, aber bald kennst du mich gleich gut wie ich selbst mache, fur jetzt ich erzahlen alt, ich weisse um mach selb.( beinah) Ich heisse Tina, ich ist 15 Jahre alt, aber macht 16. Ich habe braun - shwarze augen, braun haar, ein ok ne... -
Rettelse af min stil
ForumindlægHallo, mein Name ist jacob. Ich lebe in Slagelse in Dänemark. Ich gehe an marie Vang Schule zu Schule. mein Lehrer namens Susanne und sie Haros in dänischen und deutschen. mein Mathelehrer Henrik benannt. Mein Englischlehrer Charlotte benannt. Meine Geschichte und Christentum lehrt Kamilla genan... -
Nerveledningshastighed
ForumindlægHejsa! jeg sidder med en biologi aflevering her til i næste uge, og ville høre om der var en der kunne rette eller bare kigge på min teori og fortælle om det er rigtig eller ej? :) Mvh! Teori: Vores nerveceller i vores krop styrer vores sanseindtryk. Nerveimpulsen bliver modtaget i de... -
Er der en mulighed for at jeg ville kunne blive arkitekt?
ForumindlægMit problem starter ud i, at min folkeskolegang aldrig har været nem, og jeg aldrig rigtigt har gået op i den af det grundlag. Jeg har altid haft svært ved at tage mig sammen omkring alt det faglige der sad fast i firkantede rammer. Her på det seneste er jeg kommet på den tanke, at jeg gerne vi... -
Lektiepige søges
ForumindlægJeg søger en meget klog studie aktiv blondine, der kan alt indenfor matematik, fysik, kemi (biologi kan undlades det er jeg god til) til at have boende hos mig, som kan hjælpe med lektierne, der tilbydes lejlighed og egen seng. der tilbydes fri kost og logi, gratis mad, jeg kan give gratis massag...
