Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 13781 til 13800 af 24088
-
Heinrich Böll: Afsked eller Peter Adolphsen: Togrejse
ForumindlægEr der nogen der ved hvad disse to noveller handler om? (Heinrich Böll: Afsked og Peter Adolphsen: Togrejse) Jeg kan ikke selv huske det :s -
Grammatik
ForumindlægHej alle. Jeg har noget grammatik i tysk, som jeg har svært ved. Nogle der kan hjælpe? -
Mundtlig eksamen, medie, sprog og litteratur spørgsmål.
ForumindlægHej. Min dansk lære har ikke lige været den skarpeste haj til at fortælle helt præcist og konkret hvad man skal have ind under de forskellige spørgsmål i den mundtlige eksamen i dansk. I dansk eksamen er der 3 spørgsmål, der er sprog spørgsmål, medie spørgsmål og litteratur spørgsmål. Mit spø... -
sproget
Forumindlæghej! er der nogen der kan hjælpe mig at finde ud af, hvad betyder "Maren i kæret"? Tak -
Skrive en samfundsfagsaflevering?
ForumindlægHej Nogen der kan hjælpe mig med hvordan man bedst griber en samfundsfagsaflevering an? Bruger nemlig meget længere tid end afsat, men karaktererne falder. Er det noter der er hemmeligheden? Jeg er nemlig rigtig dårlig til at skrive noter - og der er en del at gå i gennem igen hvis jeg skal skriv... -
Fuldstændig objektivitet?
ForumindlægHej igen ;P Jeg ville bare høre, hvordan det er muligt fuldstændig at skrive objektivt. Er dette overhovedet muligt? For at skrive fuldstændig objektivt, er det jo kun muligt at skrive 100% korrekte facts, og ikke spekulationer, da disse tit indeholder meninger. En sådan tekst ville da være utro... -
Er gået helt i sort(eksamens synopsis)
ForumindlægHejsa... Har været oppe og trække eksamens tekst i psykologi idag. Har trukket udviklingspsykologi: En ny børnekarakter( kan findes på http://politiken.dk/debat/kroniker/article18601.ece ) Det burde jo sådan set være rigmelig nemt at gå til men er bare gået fuldstændig i sort over det. Virkel... -
4b
ForumindlægHej vil nogle hjælpe mig med opgave 4b? -
Historie eksamen?
ForumindlægTil de af jer der har været til historie 24-timers eksamen. Hvordan er det gået? Hvad ville i sige man skal lægge vægt på for at få en god karakter? Hvordan greb i eksamen an? Er det vigtigt at forberede sig, da man nu har 24-timer? -
Min problemformulering
ForumindlægHej folkens:) Jeg har skrevet min problemformulering sådan: Med udgangspunkt i tiden omkring det moderne gennembrud, vil jeg beskrive kvinders rettigheder omkring 1860-1900, og hvilken betydning det har haft for kvindernes lighed i dag. Kommer ligestillingsproblematikken til udtryk nogen steder i... -
hvorfor læse perioderne
Forumindlæghej jeg er lidt forvirret har eksam på mandag i dansk A niveau. det jeg vil spørge om er, at skal man vide kort hvad barok,oplysningstid og romantik er? eller behøver man ik?. hvis man skal vide om perioderne, er det fordi hvis man trækker, en novelle som har den samme periode. så er det godt at... -
digtanalyse!!
Forumindlæghej (: jeg skal til min dansk eksamen på torsdag! har trukket perioden romantikken, og har valgt et digt af Adam Oehlenschläger der hedder "eventyret i den fremmede stad". - er der nogle der kan komme med et godt bud på hvad budskabet i digtet kunne være??? -
Stationære punkter i en funktion med 2 variable
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med følgende opgave. Skal finde de stationære punkter i følgende funktion, samt klassificerer dem. På forhånd tak! -
Samfundsfag C (stx, 1g)
ForumindlægJeg skal op samfundsfag på C-niveau her om et par dage, og jeg håber nogen vil tage sig den frihed at hjælpe mig. Jeg er informeret om, at der afholdes en mundlig prøve på grundlag af et kendt tema med ukendt bilagsmateriale af et omfang på mindre end 2 normalsider. Der gives så 50 min forberede... -
Hælp!!
ForumindlægEr der nogen som har været oppe i old er det svært? .. hvilke spørgsmål stiller de? -
Bestemmelse af tekstens tema
ForumindlægJeg er rigtig dårlig til at finde frem til temaet i teksten. Har I nogle gode råd? Hvis teksten drejer sig om flere ting, kan man så godt nævne dem alle, eller han en tekst kun ét tema? -
dansk eksamen -pensum og spørgsmål
ForumindlægHej alle. Ja så er det dansk jeg skal op i her den 25, hvilket er min sidste eksamen og vil virkelig gerne kunne gøre det godt, da jeg ville hade at komme ud med en skod karakter den dag huen bliver sat på, men har lidt grubler over de emner man kan komme op i. Altså vi har fået opgivet en mass... -
hjælp
Forumindlægnogen der ved noget om digtet "om egen drys, samt hans kærlighed og forvandling", kan ikke rigtig finde noget om det. /: -
Nogen som har været til en mediefagseksamen/film/tv-eksamen?
ForumindlægJeg skal op om ikke så længe og vil derfor høre om der er nogen der har prøvet en mediefag-eksamen før? Jeg er interesseret i at få lidt at vide om den, da vi stort set ikke rigtig har fået noget at vide om den i skolen. Er indforstået med tiden i forberedelsesrummet, osv., men jer der har været ... -
lære udenaf eksam
Forumindlæghej skal man endlige have styr på, hvert t´roesbekendel i biblen og sura i koran? altså lære dem udenaf til eksamen? og hvad skal man bruge dem til, er det til at perspektiver med den ukendte tekst tak
