Søgning på: religion noter etik. Resultater: 13801 til 13820 af 19479
-
Orakel i Delfi
ForumindlægHej! Jeg vil høre om der ikke er nogen der gider at tage sig tid til at se min opgave igennem og komme med forslag til hvordan den kan blive bedre? Indledning Efter en præsentation af Delphis guder (Gaia, Apollon og Dionysos) og selve oraklet vil min opgave tage udgangspunkt i oraklets funktion ... -
Analyse af H. Pontoppidan - En stor dag
ForumindlægHej. Jeg har skrevet denne stil, og jeg er ikke helt tilfreds med min karakter. Vil nogen evt. give en vurdering og karakter, så jeg kan se om jeg har grund til min utilfredshed. Jeg vælger ikke at oplyse min karakter endnu, så det ikke påvirker jeres vurdering :-) på forhånd tak! Formåle... -
1.g, åhh nej :'( Hjælp..
ForumindlægHej allesammen :) Jeg er så nervøs, jeg er igang med at afslutte folkeskolen.. Jeg får gode karakter, jeg får kun 7-10 i mit årskarakter.. (Men det er bare folkeskole..) Jeg er blevet optaget på det almen gymnasiet, MEN jeg er så ufattelig nervøs... Jeg har et arbejde, jeg ved ikke om jeg vil ku... -
AT - akkut brug for ideer til emne!!
ForumindlægJeg har netop læst på undervisningsministeriets hjemmeside, at der i AT emnet "rejser" SKAL være tale om en fysisk rejse. Jeg har hele tiden gået med ideer om udvikling og psykiske "rejser" i tankerne, og er nu på næsten bar bund, og da jeg skal have vejledning imorgen har jeg... -
Hjælp til problemformulering!
ForumindlægHej jeg skal igang med AT nu her, og jeg skal skrive i religion/historie... jeg har valgt at skrive om Khomeini's rejse fra Teheran til Paris og tilbage samt den iranske revolution... Synes min problemformulering er elendig, så håber i vil kigge på den og komme med nogen forbedringer .. På fo... -
kan jeg komme ind på biomecin?
ForumindlægHej. Jeg vil høre om der nogle der ved om jeg overhovedet har nogen chance for at komme ind på universitetet. Jeg har søgt ind på biomedicin, hvor at kravet er at man skal have en gymnasiel eksamen og have bestået fagene Matematik A, Dansk A, Engelsk B, Kemi B og Fysik B med karakteren 02 i genn... -
Optagelse på Universitet?
ForumindlægHej. Jeg vil høre om der nogle der ved om jeg overhovedet har nogen chance for at komme ind på universitetet. Jeg har søgt ind på biomedicin, hvor at kravet er at man skal have en gymnasiel eksamen og have bestået fagene Matematik A, Dansk A, Engelsk B, Kemi B og Fysik B med karakteren 02 i genn... -
haster
Forumindlæghej er der nogen der vil kigge den igennem. jeg vil virkelige sætte et stort pris på det. på forhånd tak Hindouisme L´hindouisme est la plus ancienne des religions du monde. Ses racines sont plus de 5000 ans. L´hindouisme est la religion 3 grand. Le plus grand religion est un christianisme. Puis ... -
Merit givende fag?
ForumindlægKære læsere. Jeg er en ung gut på 24 år, som er igang med at undersøge muligheden for, at gennemføre HF på 1½ via enkeltfagsvejen. Jeg afsluttede HG i sommers, og fik gennemført første del af den obligatoriske administrationsuddannelse. Jeg er pt. igang med enkeltfag i dansk A,... -
VALG AF EMNE + FAG!
ForumindlægI need you for information! Jeg har fået mig pålagt en opgave, hvor jeg skal benytte mig af to forskellige hovedområder indenfor de tre: Den humanistiske metode, den samfundsvidenskabelige metode og den videnskabelige metode. Jeg vil vil gerne benytte mig af den humanistiske hvor det enten ... -
Fremtidsmuligheder for International Supersproglig Studieretning
ForumindlægHej alle Jeg sidder og skrive en skoleopgave, og vil skrive noget om mine fremtidsmuligheder fra gymnasiet. Det er svært at finde ud af præcist hvad man kan og hvad man ikke kan, fordi mange steder står der bare, at hvad man kan afhænger af studieretningen. F.eks. på Ug.dk. Jeg skal g... -
Mundtlig engelsk fremlæggelse
ForumindlægJeg har en eksamensforberedelse i morgen, en mundtlig fremlæggelse i engelsk på 5 minutter. Mit overordnede emne er love and friendship, og jeg har nogle foreslåede underemner, men synes bare de lyder småkedelige og svære at få 5 min ud af. Vil I ikke komme med nogle forslag? Det må også gerne v... -
AT 2012: Katastrofen - årsager og konsekvenser
ForumindlægHej Jeg skal om meget kort tid finde ud af fag og område inden for dette AT-emne: Katastrofen - årsager og konsekvenser. Selve opgave lyder således: "Du skal vælge en sag, hvor en bestemt katastrofe spiller en væsentlig rolle. Du skal udarbejde en problemformulering samt en synopsis... -
Korstogene: Hvilke religionsbegreber kan der bruges?
ForumindlægHej med jer alle sammen. I forbindelse med min AT-eksamen skriver jeg om Korstogene i religion (hum) og historie (samf), og jeg gør brug af en tale af Bush, hvor han omtaler krigen i Afghanistan og Irak som et korstog samt jeg gør brug af Pave Urban II's tale. Jeg har valgt at lave om på min... -
old og rel - hvad er vigtigt?
ForumindlægHey derude:DSå starter vi igen, denne gang som 2.g'er. Efter at have lidt hist og her, med hvor svært det egentlig er komme ind på drømmeuddannelse på uni, fx psykologi eller medicin, har jeg lovet mig selv at det bliver et absolut terper år (hmm, det var det vist også sidste år..)Så derfor h... -
Essaykonkurrencer
ForumindlægStudenter i verdensklasse Ved du lige præcis hvad der skal til, for at en gymnasial uddannelse er "verdensklasse"? Og kan du skrive et essay omkring dette? Kan du svare ja til begge, så skulle du deltage i GL's konkurrence med en førstepræmie på 10.000 kr. Baggrunden for konkurrenc... -
Grammatik - engelsk
ForumindlægHeey er der en der evt. vil rette i disse sætninger? kan sætningerne skrives mere engelsk agtigt? Det er skrevet, som undrende ting el. ubesvarende spørgsmål. 1. Realism combined with fantasy? 2. A speaking angel, which has been buried for a longer time. 3. How can the Angel speak? 4. Why ca... -
Karakterer - den nye skala vs. den gamle
ForumindlægNu har vi efterhånden alle fået den første standpunktskarakter (i hvert fald dem jeg har talt med fra andre gym), og for 2g'erne betyder det et skift mellem den nye karakterskala og den gamle. Synes I, der er en stor forskel? De fleste er nok gået ned. Nogle af lærerne har givet karakterer, ... -
Uforståeligt dansk
ForumindlægHej med jer! Jeg tænkte på, om der var chance for, at I måske kunne "oversætte" dettes, så det bliver lidt mere forståeligt? Selv har jeg stirret mig blind på det, så jeg kan ikke rigtigt forstå sammenhængen i det. 4. Mennesket er fuldstændig moralsk fordærvet Som følge deraf ops... -
KS eksamen
ForumindlægHeeeeeeeej folk derude jeg skal til eksamen her på fredag. men er blevet godt nervørs over hvordan jeg skal starte. jeg skal forklarer om den religiøse og politiske brud i dansk og europæisk perspektiv. herudover har jeg lavet denne problemformulering. ? Redegør kort hvilket politiske føl...
