Søgning på: matematik fp9 2023 december. Resultater: 13961 til 13980 af 32822
-
divisibilitet
ForumindlægSidder med lidt matematik vedrørende RSA-kryptering hvor denne defination dukker op: a | b ⇒ a | bc , a ≠ 0 forstår ikke helt hvordan vi kan antage dette. -
2.g og 3.g - hvad skal jeg op i?
ForumindlægHej. Jeg har i år afsluttet kemi, biologi og musik. Næste år får jeg Matematik og Samfundsfag på A-niveau. I 3.g vil jeg enten vælge engelsk eller erhvervsøkonomi.Mit spørgsmål er, hvad tendensen er mht. mundtlig eksamen i 2.g og 3.g, når man har været oppe i biologi i 1.g.1) Lad os antage, at je... -
Bilag..?
ForumindlægJeg skriver SSO i matematik, og har (selvsagt) en del figurer. Jeg synes det er nemmest for læseren at jeg putter figurerne ind i opgaven, istedet for at henvise til et bilag, så læseren slipper for at skulle finde hoved og hale i det ene og det andet.Hvad siger i..?Hvis man gør læseren opmærksom... -
13-tal i mat
ForumindlægJeg ville høre om det er rigtigt, at man kan få 13 i mundtlig matematik, hvis man sefølig har styr på det hele, og så gennemgår at andet bevis for en given ligning, end den der står i ens lærebog??I givet fald, kender i nogle steder hvor man kan finde sådanne beviser, de fleste herfra siden er ne... -
proportionalitet og omvendt proportionalitet
ForumindlægJeg har fået offentliggjort eksamensspørgsmålene til muntlig eksamen til matematik c-niveau hvor et af af spørgmålene lyder sådan:Der ønskes en redegørelse for ligefrem proportionalitet og omvendt proportionalitet.Hvordan ser graferne ud, og hvordan bestemmes ligningen for en ligefrem proportiona... -
Lommeregner til gym; hvilken?
ForumindlægHej alle jer :) Jeg starter på gymnasiet nu her efter ferien, og er i gang med at købe ind til det m.m. Jeg skal have matematik på A-niveau, og skal også bruge det videre i min uddannelse, i forbindelse med fysik og kemi. Mit spørgsmål er så bare, om jeg skal købe en TI-89 eller en Texas TI-Nspir... -
Formelsamling for mat A i gymnasium?
ForumindlægSkal til årsprøve i mat på tirsdag, så jeg tænkte at det ville være en god idé at købe en formelsamling, da jeg samtidig skal udstå et helt år endnu :p Er der nogen formelsamlinger for gymnasium mat A som i umidbart (stav?) vil foreslå? En af mine venner har en der hedder 112 matematik eller såda... -
eksamen 2009
Forumindlæghej jeg sidder lidt i saksen og skal op i matematik A i morgen, og jeg ved bare at jeg ikke kan få højere end 00 :/, vil hører om der er nogen der har nogle gode tips, eller nogle ting der vil være gode at kigge på som samtidig også er lidt nemt forståeligt. MVH jonas -
MA
Forumindlægheeejj Jeg har brug for hjælp til min MATEMATIK eksamensopg. En der kan måske kan give mig privat undervisning i mat.. Har brug for hjælp inden d. 10 juni den første del af opg er vedhæftet... hvis da nogen da forstå opg'en må de meget gern skrive tilbage =) -
x^n differentialregning.
ForumindlægHej sidder og skal forberede mig til min mundtlige matematik eksamen, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af dette bevis. er meget i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an. jeg plejer at bruge 3 trins reglen, men nu står der også noget om produktreglen, og det er da et helt andet bevis... meget... -
Består jeg mat b!?
ForumindlægHej alle sammen. Det er sådan at jeg står i en meget dårlig situation. Jeg afslutter matematik b i år og har fået dårlige karakter i det. Årskarakterne blev 00 i skriftlig og 02 i mundtlig. De karakterer har selvfølgelig skuffet mig og jeg må indrømme jeg har det meget dårligt. med det. Nu er der... -
Tæller årskarakteren fra 1.G med i gennemsnittet, hvis jeg først afslutter det i 2.G?
ForumindlægHej, jeg skal snart til årsprøve i matematik. Jeg har det på B niveau, så afslutter det først næste år (går pt. i 1.G). Jeg har fået fortalt at den årskarakter jeg får i år, vil påvirke min årskarakter næste år når jeg afslutter. Det passer da ikke, gør det? -
ligninger! :o
Forumindlægvi får en månedsmatematik for hver måned og denne her gang er der nogle ligninger som jeg bare ikke kan finde ud af! så jeg ville høre, om der er nogle af jer der ved det og vil give et forslag til et resultat, da jeg ikke er den store matematik nørd. :) men her kommer de: opgave 1) 3x + 1 = 4 ... -
Matematikrapport - hvordan?
ForumindlægHejsa. Jeg vil gerne have hjælp til at lave en matematik rapport, om brøker. Altså spørgsmål til min rapport. Jeg går i 6 klasse, og vi har først lige lært hvordan. -Min lærer sagde at det var flot bortset... -
HHX Optagelsesprøven!
ForumindlægHej, jeg går i 9. klasse. Jeg skal til optagelsesprøve på HHX imorgen. Alt er skriftligt ( Matematik, tysk, engelsk og dansk). Opgaverne skal blive løst på computeren. Ved i hvilke slags opgaver man får? Hvordan er niveauet? Skal man bestå alle fagene? Er man egnet, hvis man består med 02? ... -
Vektorer og bevis
ForumindlægHej alle sammen, jeg er i gang med at forbedre matematik A eksamen og syntes ikke rigtigt, at min bog kommer med så mange gode vektor-forklaringer, specielt ikke grafisk og syntes, at den mangler nogle beviser. Så ville jeg lige høre, om der er nogen, der kender en god hjemmeside eller evt. bog... -
det gyldne snit
Forumindlægjeg skal redegøre for der gyldne snit inden for matematikken og tallene Φ=1+√5/2 og Φ1= 1-√5/2 og følgende gælder Φ+Φ'=1 og Φ+Φ'=-1 håber at der er nogen der kan hjælpe :( -
Lektiehjælp i Mat, Fys, Kemi tilbydes
ForumindlægHej mit navn er Alfred jeg har arbejdet som Gymnasielærer i fagene Matematik, Fysik og Kemi i nu 3 år. Jeg vil gerne tilbyde privatundervisning i ovenstående fag til studernede på Universitetet og elever på almen. Gymnasium(STX) på alle niveauer. SU-venlige priser. Venlig hilsen Alfred ... -
HJÆLP!!!Optagelsesprøve STX
Forumindlæghej alle sammen jeg har fået et brev hvor der står at jeg skal tage en Optagelsesprøve STX og blive vurderet i fagene Dansk, Engelsk, Matematik og kemi/fysik samt tale med en studievejleder . problemet er at jeg ikke ved hvordan det går til, at det er en mundtlige prøve eller skriftlige prøve, el... -
Søger en hjælpelærer
ForumindlægHej Jeg er en pige på 16 år, der går i 10.kl. som søger en hjælpelærer til engelsk og matematik, som ikke lige er min stærke side. Hjælpelæreren må meget gerne være fra gymnasiums niveau og op efter. Jeg vil rigtig gerne have at undervisningen skal forgå hjemme hos mig i Vallensbæk N. Og ja løn ...
