Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 14101 til 14120 af 27879
-
de unges barske tale
Forumindlægjeg er i gang med et læserbrev til artiklen " de unges barske tale" jeg vil gerne vide hvor langt såddan et er, og hvad der kan stå i det hjælp hurtigt takker (= -
Plagiat
ForumindlægHej Kan man blive bortvist fra sit gymnasium for at plagiere? Jeg står i den situation, at jeg åbenbart har plagieret ved at skrive et antal linier af fra en lærebog. Det har dog aldrig været hensigten at snyde, og jeg troede, at jeg havde sikret min uskyld ved at angive bogen som kilde i ref... -
Youth Problems in the UK - mundtlig eksamen
ForumindlægHej, Jeg har trukket Youth Problems in the UK i engelsk mundtlig og har lidt svært ved at finde et underemne, som jeg skal gå i dybden med.. Har tænkt lidt på Youth unemployment in the UK, men hvis i har andre forslag er de meget velkommen. På forhånd tak.. -
Optimering igen
ForumindlægEn lang metal plade, der er 20 cm bred, skal bukkes midt på midten, så den kan danne en vandrende. Figuren viser et tværsnit. Jo større arealet er af den trekant, som dannes af den bukkede plade, jo større vandmængde kan renden transportere. Bestem x, så vandrenden kan transportere mest muligt v... -
ligninger
ForumindlægHej har lige et problem med et par ligninger! 2^3x-1 = 200 4^3x= 776 nogen som kan hjælp mig og få dem til at stemme? så jeg kan forstå det ;) -
Hjælp !!
ForumindlægSå har jeg fået skrevet min sidste samfundsfagsaflevering :) .. Den betyder meget for mig og jeg har brugt lang tid på den .. Ee der en venlig sjæle der vil læse den igennem og komme med ris og ros ? PLS! :( V.h Sandi -
Tangent (redegørelse og sammenhæng)
ForumindlægHey derude Jeg har fået denne opgave: Gør rede for, hvad der menes med en tangent. Hvad er sammenhængen mellem en tangent og f’(x)? Jeg hvad godt hvad en tangent i sig selv er, men jeg ved ikke hvordan jeg skal svare på dette spørgsmål Håber der er nogle af jer, der kan besvare de... -
hurtig 5 spørgsnål
Forumindlæg1. Hvad menes der mon med udtrykket langtidsledig? 2. Der findes 5 former for arbejdsløshed. Hvilke af de 5 former hører langtidsledige typisk ind under? 3. Tror du Kolding tilhører et geografisk område i Dk med høj arbejdsløshed? 4. Hvilke problemer beskriver John Berg for de medlemmer, der ikke... -
spørgsmål vedr. dasnk stil
ForumindlægHej er der nogen som kan svare mig på om man må skrive fx. jeg synes at el. jeg mener at når man skal diskutere nogle synspunkter i en stil. jeg tænker på de opgaver der er i et stileoplæg til skriftlig eksamen. det vil hjælpe mig meget hvis nogen kunne svare hurtigt på dette spørgsmål. -
eksamensopgave 3.031
ForumindlægHej. Vil bare lige høre om der er en som har lavet denne opgave? Skal bare have at vide hvordan man kommer i gang med den. -
Homeless people in London
ForumindlægEr der nogen der kender gode hjemmesider, hvor man kan læse om ''Homeless people in London''?? For kan ikk rigtig selv finde nogen?? -
skråt kast
ForumindlægHey har virkelig svært ved denne opg. håber nogle vil hjælpe. Kan ikke komme igang En bold kastes fra en spiller til en anden spiller, som befinder sig i afstanden L. Bolden kastes og gribes i samme højde. Bolden kastes sådan, at modtageren griber bolden med den lavest mulige fart. a) Hvilken f... -
Indlæg
ForumindlægHej, Nogle der kan fortælle hvordan jeg finder de indlæg jeg har skrevet tidligere? Malfoy -
2.g opgave
ForumindlægJeg skal lave 2.g's opgave, og jeg er lidt forvirret. Den må maks. fylde 10 sider og man kan annalysere en bog eller en 2 taler mv. ud fra de danske forskellige begreber og tekstens opbygning. Nu skal vi til at have om 30'erne og så kunne det være smart hvis jeg valgte en eller anden teks... -
Nulpunkt
Forumindlægf(x) = (x-1)*(x^2-4x+6) Gør rede for, at f netop har ét nulpunkt. Jeg har tænkt over det, og jeg kan ikke se hvordan man skal kunne lave det her, uden at bruge diskriminant-formlen. Men hvordan skal jeg gøre til en prøve når jeg ikke har lommeregner til fx et resultat der skal blive til 0,045... -
litteratur historie
ForumindlægFru Marie Grubbe er den tekst jeg beskæftiger mig. Jeg har lige et spørgsmål. Den er skrevet af J.P. Jacobsen, så den er fra det moderne gennembrud. Men han skriver impressionistisk, hvilket virker ulogisk. Fordi der går man ind og beskriver tingene i dybden og symboler får betydning m.m. Det er ... -
AT forbandet forløb !
ForumindlægHejsa Jeg skal skrive om Darwins rejse i de to fag Biologi (Naturvidenskabelige) og Dansk (Humanistiske) . Men jeg aner slet ikke hvordan jeg skal koble de to fag sammen og har rimeligt svært ved at skrive en problemformulering ? Og hey er det kun mig der bare ikke fatter hvordan man skal skrive... -
FSA eksamen
ForumindlægHej Jeg skal op til geografi eksamen, næste uge. Har i nogle gode råd til mig omkring hvad jeg skal læse om? Bare gode råd generelt... -
Førs6te rapport!
ForumindlægHej alle sammen, da jeg snart skal til at skrive min første fysik rapport, omhandlende Magnetisme, ville jeg høre om i kunne bidrage med nogle tips, råd osv! enhver er velkommen til at komme med kommentarer! Hvordan burde jeg starte mijn indledning. hvordan burde jeg lave undertitler osv.? Det er... -
FSA 12
ForumindlægHejsa! Jeg skal op i biologi her den 16. Nogle der har en idé om hvad vi skal op i? I modsætning til alle andre fag, så er der jo ikke noget opgivet område, og det kan derfor være svært at vide, hvad vi skal op i - jeg har læst hele vores biologibog, for at være på den sikre side. Hvad gør...
