Søgning på: fysik projekt. Resultater: 14101 til 14120 af 20689
-
Fra mol til gram
ForumindlægHej :D Hvordan omregner jeg fra mol til gram. fx skal jeg have 0,25mol NaCl i gram -
Magnetisering med vekselstrøm - Hjælp :/
ForumindlægOpgaven lyder således: Vis, at i kan få en jernskrue til at blive hængende på skruetrækkeren, så længe i holder skruetrækkeren inde i en spole med vekselstrøm. Løftes den op af spolen, falder skruen af. Hvorfor tror i, at skruen bliver hængende, så længe den befinder sig inde i spolen? Jeg har... -
Kan man godt skifte klasse?
ForumindlægHej folkens, Jeg kan virkelig ikke klare samfundsfag på A, og jeg synes at det er et TOTALT kedeligt fag. Jeg skal ikke bruge samfundsfag til min videregående uddannelse. Tror I der er mulighed for at jeg kan flytte klasse? (Jeg går i 1g) -
Alfa- eller betahenfald
ForumindlægHej alle jer andre studerende. Jeg sidder her og læser til fysikeksamen, og bliver pludselig i tvivl om, hvordan man ved om der sker et alfa- eller betahenfald i forbindelse med henfald af et tilfældigt atom? Håber der er nogen der kan hjælpe mig! Med venlig hilsen Louise -
Idealgasligningen
ForumindlægJeg skal udlede idealgasligningen. Jeg har notater, men problemet er, at de snart er to år gamle og jeg har meget svært ved at forstå dem... Så jeg har søgt længe på nettet efter en udledning, men uden held. Er der nogen der kender et sted, hvor jeg kan finde hele udledningen? Det ville bare være... -
Komplekse tal og kemi
ForumindlægJeg vil ikke komme ud i en lang redegørelse for, hvad jeg skal bruge det til :-) Men mit spørgsmål lyder om der er en sammenhæng mellem matematikkens komplekse tal og kemi. Nogen som ved dette? -
Matematik lektiehjaelp
ForumindlægHej peeps! Jeg vil hoere om der er nogen som ved, hvor man kan faa noget lektiehjaelp i matematik på B-A niveau? -
Bøger til studiet!
ForumindlægJeg har fået mit optagelsesbrev til Historie på Københavns Universitet.. Men efter at have siddet på KU's hjemmeside er jeg stadig i tvivl om hvordan jeg ser hvilke bøger jeg skal skaffe til mit studie! - Er der nogen der muligvis kan hjælpe mig? -
brøker
Forumindlægheej jeg vil spørger om hvordan man kan regne såden et stykke uden at bruge lommeregner : 425 altså 4 ud af 25 -
Hverdagsord
Forumindlæghej derude.. jeg skal sætte almindelige hverdagsord på følgende størrelser. F=33km/l v=33km/h f=0,05ltr/km v=20km/h = 3,6 * 20m/s = 72m/s kan jeg få hjææææææææææææælp pls! tak på forhånd!!! -
Studireretning = SRO??
ForumindlægHey. Jeg er 3.g'er og har studiretningen: Mat A,fys B, kem B Er der nogen af jer, som ved om jeg kan vælge at skrive SRO i Kemi B (hovedefag), samt biologi c og evt historie som delfag?? -
SRP emne med matematik? inspiration hjælp!
ForumindlægHey jeg sidder her og spekulere over hvilke emner jeg kan have til min SRP. jeg vil gerne bruge mit MatA som det ene fag, og herefter DanskA, HistA eller NaturgeografiB som det andet fag.. Bare skyd med en masse gode idéer! ;) Alt godt herfra:) -
HF til videregående uddannelser?!
ForumindlægEr det muligt at få et godt gennemsnit på HF? Nogen der har gode erfaringen med at tage en HF og derefter en lang videregående uddannelse? Nogen der har en mening om STX vs. HF? -
Farmaceut uddannelsen
Forumindlæghej nogen der ved om man har engelsk når man skal læse til farmaceut, og er der nogen der kan give generelle informationer om hvordan det er at læse til farmaceut, hvilke fag man primært lægger vægt på osv. bare alt hvad i kender til uddannelsen på forhånd tak :) -
Mulighed for sommerstart hvis man supplerer t.o.m. aug?
ForumindlægHej. Hvis man færdiggør et suppleringskursus i august 2018, er der så mulighed for at blive optaget via sommerstart på et studie? Eller bliver man nødt til at vente til vinter? Tak på forhånd. -
videnskabeligt eller ej?
ForumindlægHej, jeg skal svare på følgende spørgsmål, som egentlig mest behandler faget "videnskabs teori", men siden biologi er det tætteste jeg kunne komme på emnet vil jeg stille det her under biologi: Betragt påstanden” Hvis man spiser 50 gram nødder om dagen nedsættes risikoen for hje... -
I hvilken rækkefølge skal jeg fortælle?
ForumindlægHej Er der nogle, der har en idé eller forslag til i hvilken rækkefølge jeg skal fortælle om nedenstående: Fortæl om de forskellige energiformer, herunder varmekapacitet, specifik varmekapacitet og effekt. Af energiformer kommer jeg ind på: Kinetisk og potentiel energi, mekanisk energi og te... -
hjæælp! fsa f/k forgår???
Forumindlæg***foregår... hej alle, jeg håber virkelig der er nogle der selv har prøvet det her der gider at svare!!! nogle der har været til f/k fsa(eller der skal) der ved hvordan det lige præcis foregår, altså med at trække, hvor lang tid man får til at forberede sig der inde, hvor lang tid man sk... -
Mangler akut hjælp til dette!
ForumindlægHåber i kan hjælpe mig, for jeg sucks groft til Naturgeografi..Beregn endelig hvilken mængde energi der skal til(føres) for at smelte alt den grønlandske indlandsis og hvor lang tid det vil tage under følgende forudsætninger:Areal af indlandsis: 1,73 millioner km2Rumfang af indlandsis: 2,85 milli... -
Maksimal acceleration for et tog
ForumindlægHejsa, Jeg har fået til opgave at udregne den maksimale acceleration for et togsæt på 129 ton. Jeg har skrevet følgende i min besvarelse: --- Toget holder nu vandret. Friktionskoefficienten mellem hjul og skinner er 0,45. Den maximale acceleration for togsættet skal udregnes. Som tidligere nævnt ...
