Studievalg og videregående studie

Mulighed for sommerstart hvis man supplerer t.o.m. aug?

24. maj 2018 af Hejmeddig9898

Hej. 

Hvis man færdiggør et suppleringskursus i august 2018, er der så mulighed for at blive optaget via sommerstart på et studie? Eller bliver man nødt til at vente til vinter? 

Tak på forhånd.
 


Brugbart svar (0)

Svar #1
24. maj 2018 af guzbak

Det kommer nok an på hvor du søger ind henne.

For at kunne søge optagelse på Københavns Universitet skal du have bestået en af adgangsgivende eksamener inden 5. juli kl 12. 

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Brugbart svar (0)

Svar #2
24. maj 2018 af guuoo2

Da jeg startede på matematik (hvor man skulle have kemi B og/eller fysik B) var der en der kom ind med begge på C-niveau. Så du kan jo søge og håbe de heller opdager/afviser dig.

Måske er der enda mulighed for på ansøgningssiden at vælge at dokumentere sin opfyldelse af adgangskravene nærmere studiestart.


Brugbart svar (0)

Svar #3
24. maj 2018 af guzbak

Hvis man er kommet ind på C niveau, hvor B niveau kræves, har personen stensikkert fået dispensation for dette. Det kan fx være pga. et handicap eller lignende.

Til trådstarter vil jeg lige sige at jeg læste dit spørgsmål lidt forkert. Hvis du går igang med at supplere i august måned, samtidig med at du kan nå at blive færdig i august måned, kan du senest dokumentere dine beståede suppleringsfag d. 1. september. Men det kommer igen an på hvor du søger henne, da jeg udelukkende har styr på reglerne på Københavns Universitet. 

Du kan læse mere om tidsfristerne på KU her: https://studier.ku.dk/bachelor/ansoegning-og-optagelse/vigtige-frister/

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: Mulighed for sommerstart hvis man supplerer t.o.m. aug?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.