Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 14181 til 14200 af 22746
-
Terminsprøve i matematik 2009?
ForumindlægHej folkens :) Er der nogen der har været til terminsprøve i matematik A og evt. fysik A i år? Hvis der er nogen der har, har i så stadig opgavesættene? Kan I uploade dem? Hvilke opgaver er der? Hvad skal jeg øve/læse op på? Har I andre gode råd, er I meget velkomne til at skrive :) På forhånd t... -
Ækvator
ForumindlægSpørgsmål i fysik, jeg simpelthen ikke kan finde ud af: To byer ligger på ækvator med en afstand på 350 km. a) beregn de to byeres forskel i længdegrad b) Ca. hvor lang tid går der mellem solens opgang i de to byer? -
Fysikemner til SSO
ForumindlægHejEr der nogen der kender nogle spændende emner som man kan skrive SSO om i fysik?Og hvortil der også er nogle interessante forsøg.Det må gerne være nogle emner som der ikke er vildt mange der har skrevet om før.Mvh. Maria -
Batterier, kemiske processer
ForumindlægKære kemikere :) Jeg sidder med SRO - fysik/kemi og har om brændselsceller, brint, batterier. Jeg har et lille spørgsmål som ville være dejligt hvis der var nogle som ville hjælpe mig med: Beskriv -kemiske processer i engangs-batterier og -Kemiske processer i genopladelige-batterier Håber virkeli... -
Konstante energitilførsel
ForumindlægHej jeg sidder med nogle fysik spørgsmål! - og jeg forstår ikke helt hvader menes, kan nogle måske forklare mig det. - Hvad bruges den konstante energitilførsel til indtil temperaturen når ca. 100 °C? - Hvad bruges den konstante energitilførsel til indtil temperaturen er over 100°C? -
Cyklen vælter ved hvad kraft?
ForumindlægHej Studienet. Sidder med en opgave i fysik, hvor man skal finde den kraft man kan bremse med forhjulet, før den vælter forover. Er kraften før den vælter ikke proportionel med den kraft baghjulet afsætter i jorden ud fra vægten og tyngdepunktet ? (Statik) eller skal der bruges helt anden ... -
Watt og Jules
ForumindlægHej alle sammen har virkelig meget brug for hjælp, er ved at lave en fysik aflevering og der er lige en opgave jeg bare ikke kan finde ud af, håber i kan hjælpe opgaven lyder sålede: En tredje computer optager 235 W. Hvor lang tid er den om at bruge 50.000 J? -
12 tal
Forumindlægkan man godt få top karakteren 12 uden at ha lavet et eksperiment i AT? jeg tænker på at jeg ha fysik og historie. og i mit emne er det svært at lave et eksperiment.. ville det ku trække ned? -
Omregning fra joule til kWh
ForumindlægHej alle! Jeg skal i fysik lave en opgave hvor jeg skal omregne 288000 joule til kWh. Jeg ved at det giver 0,08 kWh, fordi jeg brugte en converter, men jeg ved ikke hvordan man kommer frem til resultatet. Venlig hilsen Julie -
Kredsløb og stikkontakt
ForumindlægJeg har et spm. vedr. fysik jeg har svært ved at finde svar på: Hvad bruges kontakt til og hvad kan den gøre ved et kredsløb? (Fx. Hvis man har bygget et kredsløb op med en strømforsyning og stikkontakt, hvordan påvirker stikkontakten så kredsløbet?) -
Facitliste til Orbit 2
ForumindlægHey dér...\n\nNu tænkte jeg lige om der tilfældigvis er nogle, der ved hvor jeg kan finde en elektronisk facitliste til fysik bogen Orbit 2. Jeg kender www.systime.dk, men man skal vist bruge et login. - Kan det være korrekt? -
tyngdepunkt
Forumindlæghej sp. jeg har et lile fysik problem som jeg håber at i vil hjælpe mig med. Jeg skal bestemme tyngdepunktets beliggenhed ( x ; y ). Alle mål er i mm, og pladen har en tykkelse på 10 mm, og hele pladen vejer 2.2 kg håber i vil hjælpe. :-) -
strøm, elektroner
Forumindlægheeeej..\nHvordan finder man ud af :\nHvor mange elektroner der er strømmet igennem en bestemt pære i løbet af et MINUT??\n\nJeg har kigget i min fysik bog, men kan ike rigtig finde ud af det... -
Wheatstones Målebro
ForumindlægHej Folkens ! Jeg skal til at lave mit eksamens projket i Fysik.. Jeg har valgt noget med Wheatstones Målebro, men mangler lige et perfekt projekt omkring det? Altså målinger osv.. nogen der kan hjælpe ? .. -
Lydbølger
ForumindlægHej med jer kloge-åger :)\n\njeg ville lige høre om i kunne hjælp mig med noget fysik.\n\njeg har emnet: lydbølger.\n\nEr der nogen der ved noget om dem?\n\nPå forhånd tak. -
Hvad er sommer-solhverv henholdsvis vinter-solhverv?
ForumindlægHej! Jeg sidder med en fysik opgave, hvor jeg har et spørgsmål jeg ikke kan komme videre fra. "Hvad er sommer-solhverv henholdsvis vinter-solhverv?" I min bog, står der ikke noget og har ikke fundet noget på nettet. Er der en en der måske kan forklare det? Det ville være en kæmpe hj... -
Gennemsnitsfart fra tabel værdier
ForumindlægHej Jeg sidder ret meget fast i min fysik opgave :( Jeg har en tabel med t/s og h/m ex ts 0.0 , 0.23 hm 28.42, 28.55 Jeg skal så regne gennemsnitsfarten, hvordan er det nu man gør det ? -
Afgangseksamen i 9. 2005 December
ForumindlægHejEr der nogle der var til afgangsprøve i december 2005 i folkeskolen, som kan huske hvad de var op i, i Matematik(problemregning), fysik, biologi, Dansk (diktat)? Jeg vil blive meget glad, hvis der er nolge der er venlige til at fortælle mig det :)MVH. Hajera -
Katastrofe?????
ForumindlægHej, Jeg har AT i 3.g. Overemnet er katastrofer, hvor jeg herindunder skal vælge et emne.. Det er tværfagligt mellem Fysik og Historie. Jeg søger forslag til hvad jeg kan skrive om - det skal altså have noget med katastrofer at gøre.. :-) vh Magnus -
Katastrofe?????
ForumindlægHej, Jeg har AT i 3.g. Overemnet er katastrofer, hvor jeg herindunder skal vælge et emne.. Det er tværfagligt mellem Fysik og Historie. Jeg søger forslag til hvad jeg kan skrive om - det skal altså have noget med katastrofer at gøre.. :-) vh Magnus
