Søgning på: engelsk eksamen 2010 stx. Resultater: 14261 til 14280 af 60468
-
engelske navne 'compounds'
ForumindlægIF5 - Ironpentafloride AsCl3 - Arsenictricloride SeO - Seleniumoxygen XeF4 - Xenontetrafloride NI3 - Nitrogentriidoine B2O3 - diborontrioxygen Er de 'navngivet' korrekt? -
skriver engelsk stil, hjælp 2 sek.
Forumindlæghej.. jeg skal skrive opm setting i min tekst, er det ikke hvor vi befinder os, altså hvilket miljø? -
SRP Engelsk A - Samfundsfag A
ForumindlægHej Alle, jeg har fået stillet denne problemformulering til min SRP opgave, hele opgaven tager udgangspunkt i feminisme i USA, jeg ville høre om der var nogle der kendte nogle feministiske teoretikkere fra nutiden til mit redegørende spørgsmål? - Redegør kort for nutidige tendenser indenfor femi... -
Oversætte 2 ord fra engelsk til dansk
ForumindlægHej Da jeg ikke er særlig genial til kokkefaget beder jeg om hjælp til at finde ud af hvad disse 2 knive hedder på dansk: Paring knife Slicing knife På forhånd tak. -
Kort engelsk stil - nogle fejl?
ForumindlægA quiet breeze was blowing softly through the leaves. The birds were chirping like they were singing a lullaby in the tree tops. I walked across the front garden over the dewed grass while the sun was blinding my eyes. As I reached the hedge I stopped and looked down at the electric hedge trimmer... -
AT Engelsk A og biologi C
ForumindlægHej alle sammen :) - Jeg er ved at skrive AT, men jeg ved virkelig ikke hvordan jeg skal bruge biologi jeg havde tænkt på at skrive om fast food (i usa) og dens betydning for kroppen og især hvordan hjernen bliver påvirket af det (afhængighed). Er der nogen kan give andre ideer :) ? -
Sproglig stil i et kort engelsk digt
ForumindlægHej. Jeg skal kort (på dansk) beskrive tekstens sproglige stil (fx ordvalg og grammatik) og inddrage eksempler fra teksten. Det drejer sig om nedenstående tekst: "Life is so strange when it's changin', yes indeed Well I've seen the hard times and the pressure's been on me Bu... -
Engelsk FSA 2014 - Hvordan gik det for jer?
ForumindlægPersonligt synes jeg lyttedelen var svær i år. Hvad synes I om prøverne? -
Samtale til mundtlig eksamen
ForumindlægHej studienet, jeg skal til mundtlig eksamen i spansk A i næste uge og jeg har gået og tænkt over hvad censor og lærer kunne finde på at spørge om? Jeg er med på at de spørger ind til teksten som jeg har trukket dagen inden, men det ville være fedt hvis nogen, der har været til eksamen kunne give... -
eksamen mat imorgen kl 8 haster
Forumindlæghjeælp til eksamen c i mat. fortæl om om hvordan man ud fra liniens hældninhskoeffcient ,a,og afskæring , b, kommer frem til ligning for en ret linie , y=ax+b hvad ´betyder spørgsmål og skal jeg forklar om linæer hvad der er -
Dansk mundtlig eksamen - ungdom og identitet
ForumindlægEr der nogle, der kender nogle tekster, film osv, der er gode at analysere til en dansk mundtlig eksamen? Det vil betyde meget, hvis i havde noget! Jeg er nemlig helt idéforladt.. Tak på forhånd -
Omkring 24 timers eksamen
ForumindlægHej, jeg sidder til 24-timers eksamen lige nu i psykologi, og jeg har trukket temaet "omsorgssvigt, tilknytning og resiliens". Jeg har lavet lidt synopsis, men er gået i stå, da jeg ikke er sikker på hvordan jeg får snakket om mine billag, så de giver mening i forhold til teorien... -
Matematik mundtlig eksamen beviser
ForumindlægHej. Jeg er ved at forberede til min mundtlige eksamen i Mat B. Jeg er ved at se på nogle beviser, bl.a. for cosinusrelationerne. Når man skal føre et bevis, skal man så gøre det på den måde, at man står og skriver det hele op på tavlen. Dvs. man skal huske alt det der sker i hovedet. Eller m... -
Differentialkvotient mundtlig eksamen.
ForumindlægHej Til mundtlig eksamen har jeg følgende spørgsmål, som jeg skal lave en disposition til: "Du skal redegøre for begrebet differentialkvotient samt udlede differentialkvotienten for en simpel funktion efter eget valg. Desuden skal du bevise formlen for differentiation af et produkt.&qu... -
Dansk Eksamen Mundtlige
Forumindlæghej jeg har trukket fordybbelsesområde "Trykt Reklame" jeg skal finde en dansk trykt reklame som jeg kan skrive en synopse om og analysere osv så jeg kan bruge den til min eksamen. -
Eksamen - Potensfunktion: Hvad forventes?
ForumindlægHej :D Skal op til eksamen snart (i 1.g), og jeg spekulerede på, hvad forventer eksaminatorene egentligt? Eksamen består af to dele: 1. Forklar potensfunktionen 2. Tal om et perspektiverende emne, der beskriver et egentligt brug af potensfunktionen Kan nogen give nogle tips til hvad eksaminato... -
Dårlig eksamen :( What to do?
ForumindlægHej Studieportalen Jeg står i den situation, at jeg var oppe til matematik mundtlig eksamen i går, hvor jeg desværre fik 02. Dette skyldes en helt masse personlige problemer etc. hvilket har gjort, at jeg var ukoncentreret og var "mentalt" ikke til stede. I mine årskarakterer har jeg 1... -
matematik skriftlig eksamen
Forumindlæghej folkens..Nu er det jo sådan at jeg snart skal op i matematik skriftlig eksamen. Da jeg nu skal afslutte matematik, skal jeg nu helst ikke dumpe.. så er der nogle af jer der kan give mig nogle gode råd til at blive god.. jeg laver nemlig altid nogle dumme fejl..Så vil jeg spørg, hvad man SKAL ... -
Hjælp til eksamen mundtlig 9. klasse
ForumindlægHey people Skal til religions eksamen på torsdag. Er meget nervøs og vil gerne skaffe en god karakter hjem. Er der evt. nogen der har nogle gode udtryk og andre gode ting der kan bruges og gives gode point. Jeg har også lidt problemer med noget i mit pensum (bjergprædiken, kristendommen, Islam, ... -
skr. eksamen i dag
ForumindlægHeyEndnu en skriftlig eksamen overstået og for mit vedkommende den sidste. Desværre var jeg meget skuffet over stilehæftet. Der var ikke så meget guf i og dem jeg snakkede med, synes også den var lidt tør og fattede ikke meget af den.Hvad synes i?Jeg fandt desuden ud af at jeg mangler et ord o ov...
