Søgning på: tysk analyse. Resultater: 14341 til 14360 af 38620
-
Hjælp Rækkefølge
ForumindlægHej, når jeg ser på de forskellige fortolknings- og analysemodeller er punkterne ikke i samme rækkefølge i dem alle. Er der en bestemt rækkefølge til punkterne i fortolknings-og analyse modeellen? Altså vil det være rigtigt, at nolge punkter skal være der, før andre? (Fortolknings- og analysemode... -
Sommerdrøm
ForumindlægHejsa jeg har fået til opgave at analysere og fortolke teksten "En Sommerdrøm, skitse" af Herman Bang. Føler, at det er en lidt svær tekst, og derfor spørger jeg efter hjælp. Evt. hvad jeg kan komme ind på og hvad budskabet er. -
Anne Frank
ForumindlægHEEY!Jeg har brug for jeres hjælp til min tysk opg.jeg er meget dårlig til snakke tysk og har virkelig brug for jeres hjælp. Håber i kan hjælpe.. jeg skal oversætte det her på tysk:Born on June 12, 1929, Anne Frank was a German-Jewish teenager who was forced to go into hiding during the Holocaus... -
Dilemma i 2.g :-(
ForumindlægJeg står i det dilemma, at jeg ikke er særlig glad for mit gymnasium. Jeg er blevet kastet rundt mellem skolerne i min kommune, hvorefter jeg er endt i en klasse som jeg ikke hører til i. Jeg har ikke kunnet tage mig mod til at stå frem overfor mine forældre, at jeg er malplaceret. Jeg havde va... -
En generelt sprøgsmål om sprog - Hvordan kan jeg være flydende til en sprog, som jeg er ikke opvokset med da jeg var børn.
ForumindlægHvordan kan jeg være flydende til en sprog, som jeg er ikke opvokset med da jeg var børn? Jeg kan bruge sproget til at tale, men nogen gange kan jeg ikke finde de præcise ord frem - og jeg stopper engang imellem til at formulere en sætning til at sørge for at det er forståeligt og at jeg kan få ... -
MOLLY NEEDS HELP
ForumindlægJeg sidder her og har ingen anelse om hvordan jeg skal besvare disse spørgsmål, for jeg er ret i tvivl… nogen af jer der kan kom med nogle ord, jeg kan bruge…please?? Det kunne være rart… og det ville hjælpe mig meget, så jeg kan kom videre..Hvordan var de politiske forhold i Da... -
Angående eksamen...
ForumindlægHej..Jeg skal op til tysk eksame her til sommer.. er heller ikke SÅ god til at tale tysk..Jeg er ikke så god til at lave lange sætninger, hvilket jeg har svært ved tysk grammatik.. Ville høre om nogle der har bud på hvilken sætninger der er god til at huske netop i dette tilfælde...?Ville være en... -
Ændring af valg af 2. fremmed sprog på gymnasie!
ForumindlægHej! Jeg går i 9. Klasse og skal efter sommerferien på STX almen gymnasium. Jeg har valgt Tysk som 2. sprog har desværre fortrudt det nu. Det hele er blevet sendt til gymnasiet og det er noget pis haha. Har ingen idé om hvad jeg skal gøre. Hvis i har nogle forslag til hvad jeg kunne gøre for at ... -
Oversættelse - Hvordan?
ForumindlægHej jeg har en dansk tekst, som skal oversættes til tysk, men jeg ved ikke helt, hvordan. Her er et uddrag, fra opgaven; Den ”Frie Tyske Ungdom” (f), FDJ, er nemlig også den almindelige betegnelse for (:für + akk) den kommunistiske ungdomsorganisation (f) i (+dat) det reg... -
Fag i studieretningsprojekt
ForumindlægJeg har et spørgsmål, som jeg endnu ikke kan finde et svar på. Er det muligt at skrive sit studieretningsprojekt i to fag, som IKKE er en del af ens studieretning? Det hænger sådan sammen, at jeg opgraderer tysk fortsætter til næste år, og min studieretning er mat. A, fys. B og kemi B. Jeg er ikk... -
2 karaktere i fort. sprog
ForumindlægJeg har fortsætter tysk, dvs. tysk på b-niveau.Inde på Lection, som vores skole bruger tiul karaktergivning, kan jeg se, at jeg har to karakterer for tysk, både mundtligt og skriftlig. Kan det passe, skal der ikke kun gives en fælles karakter, når det er b-niveau? -
Sin fremtid i 2040 (Rettelse)
ForumindlægHej! Jeg har brug for lidt hjælp med min tysk stil... Nogen som er gode til tysk som kan rette den her igennem? Det er en stil hvor man TROR hvad man laver i 2040 Ich sitze hier in Hawaii und genießen den Sonnenuntergang mit meine Möet Champagne. Ich habe eine Wonderful Freundin. Ich habe ein A... -
Nogle som kan oversætte dette?
ForumindlægHej Alle sammen.. \nVille høre om i ville oversætte det her? \nDet ville bare være dejligt.. For har kæresten på besøg og hun har ingen Tysk ordbog med hjem.. Og jeg har ikke tysk :P\n\nSå håber på jeres hjælp.. :) \n\nEs gibt diese Gesamtschule seit dem Schuljahr 1979-1980\nin einem Altbau, umge... -
oversættelse niveau D
ForumindlægHej! Er denne tekst korrekt oversat fra tysk til dansk? Eine Lehre bei Sunrise Sunrise bietet ein äusserst lebhaftes und spannedes Arbeitsumfeld in der Telekommunikationbranche. Sunrise vermittelt dir das nötige Know-how, damit du dich nach einer fundierten Ausbildung erfolgreich im Berufsleben... -
Hjælp!!!!!!!!!
ForumindlægHej kloge hoveder i studieportalen Sagen er det at jeg har fået at vide utallige gange, at grunden til jeg ikke kan komme op på de to-cifre tal i mundlig karakter, er pga. at jeg mangler præcision i det jeg siger, og jeg skal være bedre til at formidle. Jeg har virkelige tænkt over, hvordan... -
SRO hjælp!
ForumindlægGodaften alle sammen, jeg har virkelig brug for jeres hjælp! Jeg skal aflevere min SRO opgave imorgen, er noget til et spørgsmålet som jeg ikke selv kan svare på (præcis) Spørgsmålet lyder sådan: Diskuter fordele og problemer med kultur mødet? -
Lyrik
ForumindlægHvad forstår man ved traditionelle lyriske virkemidler? -
Danskopgave !
ForumindlægJeg har valgt at skrive om novellesamlingen Radiator jeg skal bare vælge tre af historierne og jeg kan ikke helt bestemme mig. Er der nogen der vil hjælpe mig.. Det ville også være fedt hvis jeg kunne f¨å noget inspiration til ananlyse og indhold i Danskopgaven.#Monty# -
Hjælp til forbedring af taksonomiske underspørgsmål
ForumindlægKære person der læser det her nu Jeg kunne virkelig godt bruge nogle forslag til hvordan jeg kunne forbedre mine understående spørgsmål, så de er ophøjet til et bedre taksonomisk niveau. Min sag omhandler storbranden i London i 1666 og selve AT emnet omhandler katastrofer. Det vigtige for hoved... -
METODER - HJÆLP plz
Forumindlæghey alle... jeg er igang med en AT-synopsis som skal afleveres på mandag... jeg er næsten ved at være færdig.. jeg skriver om bogen "ikke uden min datter".. i fagene Psykologi og dansk.. hvilke metoder kan man bruge i dette tilfælde..?? på forhånd taak..
