Tysk

En generelt sprøgsmål om sprog - Hvordan kan jeg være flydende til en sprog, som jeg er ikke opvokset med da jeg var børn.

06. juni 2019 af Abir0 (Slettet) - Niveau: 8. klasse

Hvordan kan jeg være flydende til en sprog, som jeg er ikke opvokset med da jeg var børn?

Jeg kan bruge sproget til at tale, men nogen gange kan jeg ikke finde de præcise ord frem - og jeg stopper engang imellem til at formulere en sætning til at sørge for at det er forståeligt og at jeg kan få min mening igennem... - Jeg bruger ikke særligt meget tid på det, det tager kun et par få sekunder og nogen gange følger jeg at jeg sagde noget på et forkert måde... Er der en måde for at blive bedre til at tale sporget? Er det muligt at gøre det nu, da jeg er nu 15 år gammel? 

Kunne du fortælle mig fx om nogle vaner jeg kunne bygge frem til, så jeg bliver bedre til sproget. 

Jeg tror at, det er en god ide at snakke om det her, da jeg fornemmer at, de fleste her er født i Danmark og lærte tysk først i skolen.

*Jeg vil prøve at være fyldende både til tysk og dansk eller være så god så muligt... Jeg begyndte at tale dansk fra da jeg var 6-7-8 år gammel. I forhold til tysk, jeg er begyndt på det, men det er noget helt nyt til mig. Jeg har lyst til at få gode karakterer i skolen, og jeg skal til 9.klasse efter sommerferien, så det vil være hjælpsomme hvis I kunne fortælle noget om det.


Svar #1
06. juni 2019 af Abir0 (Slettet)

Desuden vil jeg også sige at, for mig er det meget nemmere at skrive, både i dansk og tysk. Men jeg føler at, det er meget sværre at tale med sprogene


Svar #2
06. juni 2019 af Abir0 (Slettet)

Jeg ved det ikke - måske er det ikke muligt at være "flydende". Men er der noget jeg kan gøre for at være bedre til sproget?


Skriv et svar til: En generelt sprøgsmål om sprog - Hvordan kan jeg være flydende til en sprog, som jeg er ikke opvokset med da jeg var børn.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.