Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 14501 til 14520 af 27879
-
Ideer til produkter for projektopgaven
Forumindlæghej Jeg har snart projektuge og jeg har svært ved at finde ud af hvad mit produkt skal være.. Overemnet er verden omkring os, set i et globalt perspektiv og har underemne om livsstilsygdomme. Har i nogle ideer til produkten, så skriv løs, har virkelig brug for hjælp. -
Månens bevægelse
Forumindlæghej alle sammen sidder lige med en fysik rapprot, hvor jeg skal fortælle om månens bevægelse, kan ikke lige finde noget.. er der nogen der kan hjlæpe?? eller nogen der har nogle gode hjemmesider?? -
TIDSFRISE
ForumindlægHej, er der nogen der har nogle gode ideer til hvordan jeg kommer igang med en tidsfrise i en 4. klasse hvor jeg skal være vikar indtil sommerferien ? >På forhånd tak for hjælpen :-) -
Hvad vil I definere Columbusægget som?
ForumindlægVed godt, at det måske er et lidt underligt spørgsmål, men ville I definere det som en metafor eller...? -
De sociale medier (produkt)
ForumindlægHej alle Jeg er igang med at lave projektopgave om de sociale medier og ved ikke helt hvad der kan være et godt produkt. hvis der er nogen der har nogle gode ideer, bare kom med dem! På forhånd tak -
cystisk fibrose
ForumindlægHej jeg har nogle spørgsmål, som jeg virkelig gerne ville have svar på! - hvordan cystisk fibrose påvirker lungefunktionen i forbindelse med fysisk arbejde? - hvad er cystisk fibrose? -
Problemformulering
ForumindlægHej alle! Jeg skal til at finde en god problemformulering til min ATopgave men finder det meger svært. Jeg skal skrive om kræft i biologi og samfundsfag. Jeg valgte at fokusere på lungekræft og hvordan regering håndtagerer problemet - gennem kampanier osv.. Jeg ved bare ikke hvordan en god pr... -
Eksamenstræning Mat A
ForumindlægHej drenge og piger. Vi skal i den kommende tid øve os på Matematik eksamen. Vi ved ikke hvem der bliver udvalgt i klassen, så alle skal forberede sig. Næste gang vi skal øve hedder spørgsmålet: Linjer og vektorer i planen Redegør for vektorbegrebet Bevis sætningen om den rette linje. Proble... -
Finde farten
ForumindlægEn partikels banekurve er givet ved følgende vektorfunktion: r(t) = (t2-4) (t3-6t+8) Hvordan finder jeg farten i punktet (-4 , 8)? Jeg ved at hastighedsvektoren er r'(t) -
World Trade Center.
ForumindlægJeg er i gang med en engelsk opgave omkring World Trade Center. Ved nogle af jer hvorfor terroristerne valgte at flyve ind i lige netop World Trade Center? Jeg ved at de havde en forbindelse til Al-Qeada, men hvad var grunden til at de fløj ind i World Trade Center? Blev de lokket til det af... -
4 spørgsmål
ForumindlægHej :) Jeg har et par spørgsmål som jeg håber nogle kan hjæpe mig med. 1) Hvordan finder man ud af hvor mange elektroner, der findes i et kg rent kobber? 2) Hvilken del er det i det periodiske system, som indeholder metaller, hvis ioner er farvede i vandig opløsning? Mit bud er overgangsmet... -
Hjælp til statistik
ForumindlægJeg har svært ved at finde en statistik på nettet, som siger noget om de samfundsøkonomisk og/eller sociale konsekvenser af fedme og/eller andre livssilssygdomme generelt. Hvis du kan hjælpe mig, så tak på forhånd. Helst så nye som mugeligt! :) -
kritisk masse
ForumindlægNogen som kan forklare hvad kritisk masse er? og brændværdi ? det skulle gerne være noget indenfor uran ? -
brug af mange forsk. bøger i sin opgave
ForumindlægHEJ, Når man skriver sin Større skriftlig opgave, er det så bedst at bruge så mange forskellige bøger som muligt - ca. 3-5. Eller bedst at holde sig til 1-2 stk. tak -
Utilfreds med bedømmelse af dansk terminsprøve
ForumindlægHej I den klasse jeg går i er der generelt mange, der er utilfreds med vores lærers bedømmelse af stile. Så jeg ville høre om der var nogen, der kunne tænke sig at prøve at give en karakter på min terminsprøvekronik. Jeg har desværre ikke mulighed for at uploade materialet, men kritikken har ikke... -
Dernæst analyserer jeg baggrunden for de enkelte velfærdsmodeller set fra kulturelt og økonomisk perspektiv?
Forumindlægjeg er i gang med DIO omkring velfærdsmodeller i USA og DK. Altså den universelle og liberale. Jeg skal ind og lave noget analyse nu. Problemformlueringen formulere analysen således; Dernæst analyserer jeg baggrunden for de enkelte velfærdsmodeller set fra kulturelt og økonomisk perspektiv. ... -
Sociale forhold HaSTeR
ForumindlægHej allesammen Hvad menes der med redegørelse for nogle træk i Sociale forhold i Romerriget" håber nogle kan forklare mig det -
Problemformulering
ForumindlægHej skal skrive en problemformulering om Apartheid ved ikke hvordan jeg skal gøre Hjælp!! -
HHX eller STX?
ForumindlægHej ja som overskriften lyder er jeg blevet meget i tvivl om hvad jeg skal efter ferien. Jeg går i 9 klasse i folkeskolen og mit ynglingsfag er matematik. Jeg vil gerne være noget inden for økonomi men jeg ved virkeligt ikke hvilket studie jeg skal vælge. Umiddelbart ville jeg mene at HHX ville... -
den grimme ælling vs. ørneflugt
Forumindlæghalløjsa :-) jeg sidder og skriver en dansk opgave om H.C. Andersen eventyr den grimme ælling, og Henrik Pontoppidan's historie ørneflugt og får et spørgsmål der lyder sådan : hvordan afspejler de 2 tekster sig i den tid hvor de er skrevet? - jeg har skrevet om ørneflugten, s...
