Søgning på: lille fedtøre analyse. Resultater: 14541 til 14560 af 45492
-
forkert??
ForumindlægHvordan siger man: "Jeg skulle lige til at låse døren, da der lød et skrig" Mit bud: I will exactly close the door, when there sounded a scream Jeg synes det lyder total forkert. Nogle der vil hjælpe -
resonans formler?
ForumindlægHi :) jeg ved at resonans formler betyder at de forskellige struktur men samme kemisk formel! men skal man så ikke tage hensyn til ladninger? På forhånd mange tak! Sandy -
DNA-nukleotider og dideoxynukleotider
ForumindlægEr ved at lave biologi aflevering. Nogle der kan forklare mig forskellen på Dna-nukleotider og dideoxynukleotider? og er der nogle der kan forklare, hvorfor nukleotidanalog stopper DNA-kopieringen? -
svag base?
Forumindlæghej alle sammen :) hvornår er en base svag? eller rettere sagt hvordan kan man se det? jeg ved at: Stærke baser dissocierer meget. Svage baser dissocierer kun lidt. men kan man ikke bruge andre metoder til at finde ude af det? mener at min lære sagde et eller andet om pkb engang, men kan desvær... -
termodynamiske data
ForumindlægHvilke formel skal man bruge for at vise at en reaktion ikke kan forløbe ved 25grader og standardbetingelser? -
Lønstigning i slageribranche
ForumindlægHej allesamen. finde en statistik på lønudviklingen i Danmark over nogle år, fx. 2000-2010. Er prøvet med danmarks statistik, dog uden held. Nogen som vil hjælpe mig. -
Hjælp til opgave med ensvinklede trekanter
ForumindlægHej Jeg sidder lige med en opgave om at bestemme omkredsen på en af de ensvinklede trekanter, og kan ikke lige huske hvordan man lige griber sådanne en opgave an? nogen der kan vil hælpe, på fprhånd tak ps. opgaven er vedhæftet -
Gitterkonstanten
Forumindlæghejsa, jeg sidder lige med en fysik aflevering, som jeg håber der er nogen der kan hjælpe med, da jeg er lidt flad i dag(; opgaven lyder: I et optisk gitter er der 200 spalter pr. mm. a) Udregn gitterkonstanten for gitteret. Der sendes lys med bølgelængden vinkelret mod gitteret. b) Bereg... -
Beregning af en ukendt opløsning
Forumindlæg"Beregn den ukendte opløsnings indhold af salicylsyre udtrykt i g/L." Jeg har en ukendt opløsning. Her er hvad jeg ved om den: Den er på 10 mL. Salicylsyre-koncentrationen er ca. 0,002 M. Det er umiddelbart hvad jeg ved om den. Jeg kan ikke beregne molarmassen eller noget, da opløsni... -
Ensvinklket trekanter
ForumindlægHej Jeg har prøvet at løse denne opgave (se vedhæftet fil) opgaven: AC = 16, DF= 24, EF= 18 jeg skal finde BC. Jeg har først startet med at finde forstørrelsesfaktoren = 24/16 = 1,5. derefter divideret jeg EF 18 med forstørrelsesfaktoren. = 18/ 1,5 = 12 Men i facitlisten står d... -
Hvad viser figuren?
ForumindlægHej, nogen der kan hjælpe med nedenstående opgave eller bare noget af det?:) Nedenstående figur viser i skematisk form en vigtig proces, der finder sted i celler. (vedhæftet fil) 1) Hvad kaldes den skitserede proces? På figuren er en række proteiner, der tager del i processen, angivet ... -
Rødt og gult lys
ForumindlægHej I min opgave har jeg brugt de teoretiske værdier for brydningsindekset for gult lys, men i forsøget har vi brugt rødt lys. Hvilken indflydelsen kan det egentlig have på mine udregninger? -
Gør 1,08-reglen det nemmere??
ForumindlægIfølge en ny regel kan man fra 2009 gange sin kvotient med 1,08, hvis man søger om optagelse senest to år efter afsluttet eksamen. Tror at det vil gøre det nemmere at komme ind på sit drømmestudie? Jeg sidder nemlig med et snit der er lige under det man skal have for at komme ind. Vil den nye re... -
Hævelse af ulandsbistanden
ForumindlægSkal den danske ulandsbistand bør sættes op til mindst 1 pct. af bruttonationalproduktet? -
Spørgsmål om månen
ForumindlægHvorfor er der forskel på Månens omløbstid og antal døgn der går mellem to nymåner? Hvorfor bevæger Månen sig (set fra Jorden) henover himlen fra øst mod vest i løbet af en nat? -
Matematik håndbøger
ForumindlægHej folkens, jeg er ny herinde.. Har ikke rigtig fået kigget mig omkring, men jeg har lige et spørgsmål, som I måske kunne svare på... :) Jeg læser i 1.g g STX og har Matematik på A. Jeg skal måske til årsprøve i matematik her til sommer.. Har nogle herinde nogle forslag til håndbøger som man k... -
hvad betyder de 5 skandhaer
Forumindlæghej folkens (: jeg har lige et enkelt spørgsmål til buddhisme. Jeg kan simpelthen ikke forstå hvad de 5 skandhaer går ud på? Jeg har spurt min lærer, men forstår ikke hendes forklaring, plus jeg har kigget på de noter som ligger herinde og jeg har kigget på nettet hele dagen. jeg forstår det bare... -
Optagelse.dk Fejl
ForumindlægJeg har søgt videregående uddannelse via optagelse.dk hvorefter jeg både har fået kvittering og bekræftelse på email. Efter jeg havde søgt checket jeg pdf dokumentet igennem hvilket indeholdte alle papierer+kvitteringen.. og får så tilsendt en bekræftelse til min email. Fint nok tænkte jeg og t... -
Terminsprøve
ForumindlægHej, jeg skal op til terminsprøve i matemtik på b niveau snart. Men jeg hører at der er nogle skoler som allerede har været oppe. Tænkte på om der er nogen som kunne sende mig opgaven, eller bare fortælle om nogle af opgaverne og hvad man skal ligge vægt på. Er nemlig ret nervøs for den, da vores... -
Rette skriftlig opgave?
ForumindlægHej. Jeg tænkte på, om der er nogle, der gider rette min matematikopgave og evt. markere det forkerte og begrunde, hvorfor det er forkert? Tak på forhånd. Opgave 4 - Reducering. a) -2 * (-x) * 3 - 3 ⇒ 2x * 3 - 3 = 6x - 3 b) (-a) * b * (-1) - (-a) * (-3) ⇒ (-ab * (-1)) - (3a) ⇒ ab ...
