Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 14581 til 14600 af 27879
-
Fysik metoder
ForumindlægJeg sidder og laver AT Jeg ville høre om det nogen der kan hjælpe mig med metoder i fysik... -
Kort film-Dansk mundtlig
ForumindlægJa jeg skal muligvis op i dansk mundtlig og trak så kort film. Kender i nogle gode korte film med gode budskaber? Nogle jeg kan samligne med kortfilmene 'Gråvejr' eller 'sommersøndag'. Den ene handler om selvmord.. Valg mellem livet og døden hvor 2 mennesker vælger livet.. Og ... -
Hvad sker der hvis jeg afleverer min SSO under 10 sider?
ForumindlægHej, kan man få sin SSO afvist, hvis den ikke opfylder "kravet" om 10-15 sider á 2400 anslag inkl. mellemrum? Jeg har i alt 21 sider, men meget er bare bilag osv. Ikke super meget tekst.... Kan simpelthen ikke skrive mere og er ligeglad med karakteren. Der står i min skoles ve... -
HJÆLP HJÆLP HJÆLP MIG HJÆLP ALLE SAMMEN HJÆLP
ForumindlægJeg håber endelig der nogle der har set mit "hjælp alle sammen" nåhh nu til spørgsmålet, er der nogle der kender budskabet i novellen "den første gendarm", plus en begrundelse -
Dansk Mundtlig Eksamen
ForumindlægHej alle, Jeg er lidt i tvivl om, hvad der skal fokuseres på, når man forbereder sig til en dansk eksamen. Hvad er godt at kunne til den mundtlige eksamen? Jeg kunne godt tænke mig en lille oversigt over, hvad I synes man skal forberede sig til. På forhånd Takkk :D -
Studieområde del 2
ForumindlægHej allesammen.. Jeg går på 3. år HTX og skal hermed op til SO2 (studieområde del 2) og jeg ville hører om der var nogen der kunne give mig tip til hvad det er man skal sige, og hvordan det skal formuleres.... Jeg har jo allerede lavet en præsentations portfolio. men hvad er det vigtigste at få... -
Eksponetielle funktioner: 2^x = 4 ??
Forumindlægnogen der ved hvordan man løser denne ligning? -
Depression Tove Ditlevsen
ForumindlægJeg sidder med novellen "Depression" af Tove Ditlevsen, der er i hendes novellesamling "Paraplyen". Jeg skal bruge den i min SRP, men jeg ville høre, om der er én der ude, der sidder inde med en analyse af denne novelle de måske vil dele? -
Bedst viden?
ForumindlægHej SP Hvad vil I mene er bedst at have forståelse på i samfundsfag før en udtræks samfundsfags prøve? Altså mest vigtigt overordnet viden. På forhånd tak! -
Redegørelse, Historie
ForumindlægHej hvordan laver man en redegørelse i Historie, hvad skal den indeholde, og hvad er det der typisk står i en historisk redegørelse, hvad må der ikke stå, er redegørelsen ligesom en indledning ? Hej nogen mennesker derude der kan give mig en ordenlig forklaring på hvad en hoistorisk redegørelse... -
Densitet
ForumindlægJeg skal til eksamen i Densitet i morgen? men er lidt i tvivl om hvad man kan sige basics for Densistet?! Udover formler, og det er stofkonstant! -
Andengradspolynomium, graf + ligning?
ForumindlægHey gutter. Jeg har en opgave der lyder: Beskriv sammenhængen mellem parablens ligning og parablens skæring med koordinatakserne. Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal komme videre :) Tidligere halvdel af spørgsmålet lød: Gør rede for andengradspolynomiets graf og toppunkt Det har jeg dog fået klaret -
Spansk mundtlig eksamen 2010
ForumindlægHej alle spanskelever. Jeg skal snart op i afsluttende spansk på 3. år og er blevet lidt i tvivl om hvordan jeg skal gribe den tekst jeg skal trække an. Kan det være en novelle, som man skal analysere på samme måde som hvis det var dansk eksamen? evt. på lavere niveau? Eller hvordan skal man grib... -
Medieetik
ForumindlægHeej!!! Jeg skal til eksamen og kan komme op i medieetik, men problemet er bare at jeg ikke ved hvad medieetik er, er der nogle der kan hjælpe mig??? På forhånd Tak -
24-timers eksamen - Strengbølger
ForumindlægHvis nogen skulle have lyst til at hjælpe.. :b Så kunne jeg nok sagtens bruge hjælp til det hele. Bølger – lyd og musikinstrumenter I din præsentation skal du forklare de grundlæggende egenskaber ved bølgeudbredelse, men du skal lægge hovedvægten på lydbølger og fænomenet stående bølger og ... -
Lineær regression.
ForumindlægHej Studieportalen jeg har dette spørgsmål: Gør rede for hvordan man laver lineær regression på et datasæt. På forhånd tak! :-D -
inverse funkti
Forumindlægkan en hjælpe med vedhæftede opg -
Uran til energi
ForumindlægHvor meget Uran blev faktisk omdannet til energi ved Hirosima bomben? Jeg har læst et sted (og kan ikke huske hvor) at det faktisk kun var 0,7 gram der blev omdannet til energi. Men det lyder da af meget lidt. Har jeg "rod" i min hukommelse og er der nogen der har de faktiske tal? Jeg... -
Samfundsfag eksamen 2010
ForumindlægHej. jeg har været oppe i dag og trække materiale til eksamen i morgen i Samfundsfag B-niveau. Hovedtemaet er : Ideologi og de danske politiske partier. Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal gribe forberedelsen an. Jeg ved at jeg skal lave en synopsis ud fra det udleverede materiale, men hvad e... -
Nogen der kan hjælpe det haster :(
ForumindlægHej... Jeg har været op i alle eksamennerne nu og mangler kun engelsk på fredag, og jeg ville spørger om i kan hjælpe mig. Altså kan i fortælle at hvordan det forgår jeg ved det at man skal først fremlægge sin tekst også skal man trækker det der spørgsmål hvad stå på spørgsmålet?Får man en svært ...
