Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 14661 til 14680 af 22746
  • Fysikrapport??

    Forumindlæg
    Hej jeg har i et stykke tid haft om astronomi i fysik. Nu har vi fået en fysikrapport for hvor vi skal skrive om alle solsystemets planeter. Spørgsmålet er bare, hvordan laver man en fysikrappprt? :-) - Jeg har brug for svar MEGET hurtigt da den skal være færdig til d. 22/10 :D
  • HJÆLP! HASTER!

    Forumindlæg
    Hej alle :) Er igang med en fysik opgave og sidder lidt fast.. Jeg skal bestemme hvor mange deuterium kerner som skal fusioneres på et år, når det oplyses at kraftværket leverer 1000 MW og Q=3,29 MeV.. På forhånd tak! :)
  • Faldtid

    Forumindlæg
    Hej Jeg har et spørgsmål omkring faldtid i fysik Vi har en vægt som vejer 0.5kg og en elastik som er 44,5cm lang, g= 9,82m/s^2. Opgaven lyder: Hvor lang tid tager det for vægten at falde 44.5cm?
  • At være på – muligheder og problemer

    Forumindlæg
    Hej Allesammen.. Vi skal snart eller dvs. vi er begyndt at forberede til AT-eksamen. Og emnet er det jeg har skrevet som overskrift. Har nogen ideer til, hvad man kan skrive om i f.eks. Bioteknologi og Fysik?
  • Vand og salt

    Forumindlæg
    jeg mangler en kort forklaring på en fysik opg. angående salt og vand 1.hvad salt gør ved vands kogepunkt og hvad det gør ved vands smeltepunkt. vil være super glad for hjælp :)
  • Hjælpe med opgaver fra dette sæt?

    Forumindlæg
    Nogen som vil hjælpe med den sidste opgave og 2 andre i dette sæt http://uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/Fysik/100816_opgave_fysik_A_stx.ashx
  • Produktion ved start..

    Forumindlæg
    er den så simpel at det er kernemassen man skal beregne for 210 Po eller er det noget helt andet.. opgave 7b http://uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/Fysik/100816_opgave_fysik_A_stx.ashx
  • Privat lærer søges

    Forumindlæg
    Privat lærer søges . . . Jeg er en pige på 16 år, bor i Køge og går i 1.g. Jeg har skal have hjælp i Mat A, fysik, B og engelsk B. Penge afregnes efter aftale. Håber at der er nogle som kan hjælpe.
  • Hjælp til mekanik elektrisk skateboard haster !!!!

    Forumindlæg
    Hej igen Jeg har noget som driller mig en hel del i min fysik b opgave og det er at jeg skal finde ud af hvor stor den resulterende kraft på skateboardet er Her er billede af opgaven Jeg håber at der er nogen som vil hjælpe mig med opgaven På forhånd tak
  • Elasticitet ståltråd..

    Forumindlæg
    Hej derude. Jeg og en ven, har om elasticitet i et fysik projekt. Vi har lavet forsøg med ståltråd, hvor vi har hængt ståltråden op, også tilføjet vægt, for at se hvor meget det kunne strække sig før ståltråden ville knække. Men hvordan laver man de teoretiske beregninger, så vi kan sammenlig...
  • erstatningsresistansen af et kredsløb

    Forumindlæg
    Hej, jeg sider med en opgave i fysik. i opgaven skal jeg lave en ligning til at udregne erstatningsresistansen af kredsløbet. Jeg har siddet med dette spørgsmål i lidt tid, men jeg kan simpelthen ikke finde ligningen. Er der nogle der kan hjælpe mig her?
  • Planeter og solsystemet

    Forumindlæg
    Hej folkens, jeg har et fysik fordrag i morgen, og håber derfor der er nogen der kan hjælpe mig med dette spørgsmål, da det er det eneste jeg mangler at svare på Spørgsmålet: Forklar hvorfor ikke alle planeterne i solsystemet var kendt i oldtiden? Håber meget der er nogen der kan hjælpe mig! :)
  • fællesbetegnelsen for atom kerner

    Forumindlæg
    hej jeg sidder og laver fysik. hvad er fælles betegnelsen for en atomkerner med samme antal protoner, men forskelligt antal neutroner. det er grundstoffet Be jeg skal svare. Håber der er nogen der kan hjælpe mig Hilsen Jakob
  • Perspektivering?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er igang med at skrive AT6 - årsprøve :) Jeg skriver i Historie og Fysik og raketter og rumkapløbet. Men nu sidder jeg også bliver lidt i tvivl om, om jeg skal have en perspektivering med? Synes jeg altid vi skal have med, men kan ikke lige se hvad jeg skulle kunne perspektiverer til, de...
  • Hvad ruster mit søm bedst?

    Forumindlæg
    Heej Allesammen Jeg har et fysik projekt og har derfor brug for jer kloge hoveder. Hvilken ting (som kan findes i hust) kan bedst ruste et søm? Håber i kan hjælpe mig :D Sebastian
  • Atombombe SRP!

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skriver min SRP om hvordan atombomben blev bygget. Ved I hvor jeg kan finde oplysninger om fysikken bag atombomben? Og hvis det er kompliceret.. kunne evt. give nogle hints til andre hjemmesider og selv komme ind på det?? Det ville være en kæmpe hjælp!! Mvh.
  • Forklar også hvordan vinklen φn beregnes ud fra målinger af afstanden a til væggen og afstanden Sn til centralpletten. Benyt nedenstående figur.

    Forumindlæg
    Hej jeg har brug for hjælp til nogle forskellige fysik opgaver på c. tak på forhånd. Forklar også hvordan vinklen φn beregnes ud fra målinger af afstanden a til væggen og afstanden Sn til centralpletten. Benyt nedenstående figur. (vedhæftet fil)
  • Bevægelser

    Forumindlæg
    Hej fysikere :) Jeg har bøvlet med en opgave som jeg håber i kan hjælpe med. Opgaven er uploadet og jeg håber der er en der hurtigt kan regne efter og se om mit svar er rigtigt. Jeg har fået det til 350m.
  • Fysiklektier - Energi ved opvarmning af vand

    Forumindlæg
    Hej Jeg har nogle fysik lektier for hvor opgaven går ud på at vi skal beregne energi forbruget ved opvarmning af vand og sprit. Er det den samme formel der skal bruges og er der nogen der kan hjælpe mig med en formel? på forhånd tak :)
  • Godt regneprogram

    Forumindlæg
    Hej jeg vil høre om hvilken regneprogram til en bærbar der er godt til en videregående uddannelse( for mit vedkommen til enten Økonomi eller Fysik studiet). jeg har brugt TI-Interactive på mine gamle bærbar, men ved ikke om det er det bedste program til en videregående, så hvilke program vil i an...