Søgning på: amish folket. Resultater: 14681 til 14700 af 19974
-
Madspild
ForumindlægHej folkens, vi har om madspild i teknologi. Vi har svært ved at komme på et produkt, så nogen forslag til et evt. produkt? Vores problem analyse ser sådan her ud: Hvad menes der med “fødevarer og omstilling”? Hvorfor er omstilling nødvendig når vi taler om fødevarer og fødevarefor... -
Tangent, differentialregning
ForumindlægHejsa folkens Jeg har Funktion f(x)= x^3-3x^2-9x+30 Jeg skal bestemme tangeten t1 for røringspunktet P(0,f(0)) Dette gør jeg bare ved tangentformlen. "Problemet" opstår her b) Grafen f har en anden tangent t2, med samme hældningskoefficient som t1 Mit bud er, at di... -
AT - kampen for det gode liv
ForumindlægHej folkens, Jeg sidder og skal igang med AT. Jeg vil gerne hvis jeg kunne kombinere fagene biologi (A) og historie (A) med hianden. Hertil vil jeg vælge 2. verdenskrig og menneskeforsøgene herunder. Problemet ligger i at jeg ved ikke hvordan jeg skal koble disse til ''kampen om det... -
Aflevering om Teknologi
ForumindlægHejsa. Jeg mangler lige nu nogle emner, eller ting jeg kan skrive om i min aflevering, det skal ikke fylde for meget, da min afleverig ikke skal være for lang. Har skrevet om postkort, breve, invitationer, handle på nettet, tag teknologi fra unge, aftale i gamle dage, børn der vokser op med tek... -
Analyse af Sidste Dag - Jesper Wung-Sung
ForumindlægHej Folkens! Jeg skal i juni måned op i mundtlig dansk eksamen fs10, men da synopsen/dispositionen skal afleveres snart, har jeg været igang med nogle reasearch. Jeg trak idag emnet 'Jesper Wung-Sung - Novelle', hvilket betyder at jeg SKAL vælge en novelle at arbejde med. Jeg har desud... -
Valg af roman.. Hjælp meget gerne!! :-)
ForumindlægHej folk :-) Jeg skal læse en selvvalgt roman over sommerferien - meeen jeg aner ikke hvilken jeg skal læse! Kravene for min bog er at den ikke må være alt for lang, helst lidt nyere (ikke gammelt sprog), det må ikke være en ungdomsroman (desværre), men for min skyld den må rigtig gerne handle... -
Bestem den afledede af nogle ligninger
ForumindlægHejsa folkens, jeg står i en situation, hvor jeg godt kunne tænke mig at lære hvordan man finder den afledede af ligninger og evt. hvad "afledede" egentlig er. Hvis nogen kunne forklare, ikke evt. løse, men forklare hvordan jeg finder løsningerne på følgende, ville jeg være yderst takn... -
Hitlers vej til magten
ForumindlægHej folkens Jeg har brug for hjælp til en afsluttende historie opgave. Mit overemne er 2. Verdenskrig og mit under emne er hitlers vej til magten. Jeg interessere mig ikke for historie og er i det hele taget ikke særlig god til det. Jeg har brug for hjælp til nogle spørgsmål jeg kan svare på, ... -
Skønhedsidealer
ForumindlægHej alle Jeg er ved at forberede min AT-årsprøve i dansk og samfundsfag, hvor jeg skriver om skønhedsidealer, plastikkirurgi og det at ændre på sig selv. Sidst i mit projekt vil jeg diskutere om det er godt eller skidt, at folk ændrer på sig selv for at få anerkendelse og for at "være noget... -
Procentregning
Forumindlæghej folkens, håber der er en venlig sjæl som har lyst til at forklare mig disse opgaver! Takker på forhånd :-) Lise sparer op til en ny bil, og sætter hver måned 2500 kroner ind på en konto til 0.2% i månedlig rente. a) Hvor meget vil Lise have sparet op efter 2 år? b) Hvor længe skal Lise s... -
Dansk A eksamen
ForumindlægHej Alle. Jeg skal til eksamen i Dansk A i løbet af den næste måneds tid og er kommet lidt i tvivl. Hvad skal man kunne? Jeg har de forskellige tekster vi har læst igennem året og de forskellige perioder og genre. Så har jeg analysemodellerne, men er der egentlig mere end det? Jeg får hele t... -
AT (DANSK / IDRÆT) HJÆLP
ForumindlægKære alle folk derude! jeg har et meget vigtige spørgsmål jeg meget gerne vil have svar på ang AT. 1) jeg har valgt at arbejde hypotetisk deduktivt og brugt den hermeneutiske metode i idræt og i dansk har jeg brugt komparativ analyse. Hvordan kan jeg fortælle om forskellen på dansk og idræt ... -
Halveringstid?
ForumindlægHej folkens :-) Jeg sidder og prøver at finde halveringstiden af stoffet 137Ba (Barium), men kan simpelthen ikke finde ud af det :-( Ved godt formelen for halveringstiden er N=No * (1/2)^t/T½ men kan ikke finde ud af at bruge den. Nogle der kan hjælpe mig. Jeg har målt på y-henfald af 137... -
Bevis for cirklens parameterfremstilling
ForumindlægGod aften folkens, Jeg sidder lige pt. og læser op på Mat A mundtlig. Jeg er blevet i tvivl om et bevis vedr. cirklens parameterfremstilling. I mine notater har jeg skrevet at forholdet mellem længderne er: r/1 = n/cos(v) og r/1 = m/sin(v) Jeg kan ikke se hvorfor forholdet er r/1. Jeg vedhæfte... -
metoder
Forumindlægjeg er lidt usikker på metoden jeg har brugt i biologi indtil videre har jeg skrevet: i faget biologi har jeg brugt den naturvidenskabelige metode til at beskrive hvilke konsekvenser der er ved at man ikke spiser. Her har jeg læst artikler hvor eksperter er kommet frem til konsekvenserne ved en ... -
Engelsk B, delprøve 1, STX 2014
ForumindlægHey folkens! I år var jeg til engelsk skriftlig eksamen, og i delprøve 1 stødte jeg på en sætning, hvori jeg skulle finde en fejl. Jeg kunne dog ikke finde fejlen, så håber, at der er evt. er nogen der kan fortælle mig, hvor fejlen er! Sætningen lyder: I disovered that a MP3 file caused the br... -
Engelsk B, delprøve 1, STX 2014
ForumindlægHey folkens! I år var jeg til engelsk skriftlig eksamen, og i delprøve 1 stødte jeg på en sætning, hvori jeg skulle finde en fejl. Jeg kunne dog ikke finde fejlen, så håber, at der er evt. er nogen der kan fortælle mig, hvor fejlen er! Sætningen lyder: I disovered that a MP3 file caused the br... -
Adgangskvotienten for Jura.
ForumindlægHej folkens, jeg står i den situation at jeg gerne vil søge ind på Jura her i år, helst AAU eller AU. Jeg har kommet frem til at mit snit kommer til at være 9.2 best case scenario, eller 8.8 worst case scenario. Nu så jeg hvor meget kvotienten faldt sidste år, og da AAU snittet var på 8.8 burde ... -
samfundsfag
ForumindlægHej folkens :-) Jeg skal op i AT i næste uge, og jeg arbejder med fagene Dansk og Samfundsfag, men jeg er stadig lidt i tvivl om min samfundsfaglige metode. I Dansk har jeg læst en bog, og der bruger jeg den nykritiske metode, men i samfundsfagsdelen har jeg kun brugt fagbøger og hjemmesider til... -
Tekstnær
ForumindlægHej folkens Jeg er lidt i tvivl om det der med at være tekstnær. Jeg skal snart til mundtlig eksamen i dansk. Derfor er jeg lidt i tvivl om man skal være tekstnær på alle analyse punkterne som f.eks. når man skal finde temaet eller budskabet ved et essay, behæver man så at være tekstnær? Elle...
