Engelsk

Engelsk B, delprøve 1, STX 2014

30. maj 2014 af Thatsme123 (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hey folkens!

I år var jeg til engelsk skriftlig eksamen, og i delprøve 1 stødte jeg på en sætning, hvori jeg skulle finde en fejl. Jeg kunne dog ikke finde fejlen, så håber, at der er evt. er nogen der kan fortælle mig, hvor fejlen er!

Sætningen lyder:

I disovered that a MP3 file caused the break-down of the internet.

Tak på forhånd :)


Brugbart svar (2)

Svar #1
30. maj 2014 af Andersen11 (Slettet)

Det hedder "an MP3 file".


Brugbart svar (0)

Svar #2
30. maj 2014 af OnceUponATime

Hahaha!

Aj nu skal du bare hører det her... Vi har åbenbart været oppe i samme eksamenssæt, og det er ret sjovt, synes jeg...!

Jeg skulle ud på WC, og da jeg kom tilbage fik jeg lige et smugkig på alle dem jeg gik forbi..  Ingen havde lavet den opgave! Hahah! Så stress ikke, den er meget, meget dum!

Den er nemlig så tricky, at jeg heller ikke fandt ud af det, før eksamen sluttede. Jeg læste sætningen igennem flere gange, og jeg fandt faktisk fejlen, men... jeg troede ikke på mig selv, og valgte at gætte på noget helt andet..

PS. sætningen hed "I discovered that a MP3 file caused the break-down of the network".

Jeg læste sætningen som "an MP3 file" --> altså "an" og ikke "a". Og det er jo korrekt.. Men jeg troede ikke på mig selv, haha :D

Anywho.. Det hedder "an" fordi "M" har en "em"-lyd, og altså lyden af en vokal :D


Brugbart svar (0)

Svar #3
30. maj 2014 af elmi (Slettet)

Er du sikker på det? kan man ikke bare fjerne that*

var selv oppe til samme prøve, skrev det var en that-sætning


Brugbart svar (0)

Svar #4
30. maj 2014 af Andersen11 (Slettet)

#3

Nej. Forklaringen i #2 er korrekt.


Brugbart svar (0)

Svar #5
30. maj 2014 af elmi (Slettet)

nå så ved jeg at jeg har en fejl....


Brugbart svar (0)

Svar #6
30. maj 2017 af moha2206 (Slettet)

Hej Thatsme123 

har du facitlisten til prøve du var op i som du kunne sende til mig ?? 


Skriv et svar til: Engelsk B, delprøve 1, STX 2014

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.