Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 14701 til 14720 af 48880
-
Danmarks energiforsyning
ForumindlægJeg har fået en Naturgeografi aflevering hvori jeg skal besvare følgende spørgsmål: Danmarks energiforsyning er afhængig af de fossile energistømme. - Begundelse af porblemstillingens relevans og aktualitet - Redegør for de centrale geofaglige sammenhænge der knytter sig til problemstillingen - ... -
Uro i timerne (jeg håber I vil svare)
ForumindlægJeg har spørgsmål til jer, der går på gymnasiet (STX): 1. Hvilken type undervisning har I i fremmedsprog (engelsk, tysk, fransk, spansk)? Er det almindelig klasseundervisning, er det gruppearbejde? Hvordan forløber en typisk time? 2. Er der uro i timerne? Er folk koncentrerede eller sidde... -
SRP om Amerikansk udenrigspolitik siden 1989
ForumindlægHej, Jeg skriver SRP, eller prøver på, men kunne rigtig godt tænke mig lidt hjælp da min problemformulering er meget bred og jeg derfor har mistet overblikket. Jeg skriver i samfundsfag og historie og min problemformulering er således: 1. Redegør for centrale træk ved amerikansk udenrigspolitik ... -
SMS/udland :D
ForumindlægHEj.. har lieg et spørgsmål jeg ikk rigtig ka få svar på D: håber nogle af jer ka svare mig på det.. jeg har nogle venner der er taget på ferie til frankrig (jeg ska selv ned til dem engang i næste uge) men lige for tiden så sender de en masse sms'er til mig, og jeg blir jo næsten n... -
Det moderne gennembrud
ForumindlægHej alle sammen Jeg har virkelig brug for hjælp til at lave min DHO som i mange ved hvad det er.. Jeg har vaglt Dansk og her har jeg fået en problemformulering der ser sådan ud ''Redgør for kvindernes position i det moderne gennembrud, og hvordan hendes sociale, familiære og arbejds... -
Læge: gennemsnit
ForumindlægHej Alle, Går i 1.g og har lige afsluttet billedkunst samt samfundsfag... Mine årskarakterer i de ovenstående fag har været 10 og 10. Dog har jeg fået 7 i bk til eksamen :( Jeg har en drøm om at blive læge (: Mit spørgsmål er så; nu er mit snit på 9, og for at læse medicin skal man hvist have 10,... -
AT eksamen - evaluering og fremgangsmetode til den mundtlige eksamen!
ForumindlægHejsa folkens. Godt, jeg har så d.d. været oppe til AT eksamen og har fået mig et stort 10tal så det er jeg ovenud lykkelig for. Nu skal i høre hvordan jeg har gjort. Som det ser ud er det meningen at man skal have 10min til egen monolog hvor man fremlægger sin synopsis og 14min med åben dialo... -
Større Skriftlig opgave!!
ForumindlægHey...Jeg vil lige høre jer om hvordan det er gået med jeres SSO-karakter? Skriv gerne emnet, karakteren og hvor meget du havde regnet med! -
"By the way" betydningen?
ForumindlægHvad betyder overskriften på egentlig dansk helt præcist? På forhånd tak -
TYSK ORDBOG
ForumindlægHEY.. VED I HVOR DER ER DANSK-TYSK ORDBOG ONLINE PÅ INTERNETTET?? -
Gymnasievalg(linje)
ForumindlægHej til næste år vil jeg på gymnasiet. jeg er gået hen i et kæmpe dillema. jeg er god til samfundsfag og vil gerne have det på A niveau, men så skal man have matematik på B niveau, det er et lille problem da jeg ikke ligefrem er arkimedes. jeg ville bare vide når linjen er en international sa... -
Hjælp til problemformulering
ForumindlægHej alle. Jeg skal skrive AT synopsis om to dage og har valgt emnet Utøya og psykolog C / samfundsfag A som fag. Problemet er at jeg simpelthen ikke kan finde på en god problemformulering og nogle gode problemstillinger. Mit fokus skal nok være Anders Breivik, da jeg ikke kan finde ... -
Pige/drengeklasser i gymnasiet
ForumindlægHvordan fordeler kønnene sig i de forskellige studieretninger i gymnasiet? Jeg har i hvert fald ladet mig fortælle, at i f.eks. en sproglig klasse er der mange piger og færre drenge, og i de naturvidenskabelige klasser er der flere drenge, eller 50/50. Hvad er din studieretning, og hvordan er fo... -
Religion og historie. 9/11
ForumindlægGod aften. Er der nogen som har arbejdet med Osama Bin Laden's åbne brev til USA? Og evt, omkring den internationale politik, med henblik på 9/11? -
samfundsøkonomiske konsekvenser af udviklingen på boligmarkedet
ForumindlægDiskuter samfundsøkonomiske konsekvenser af udviklingen på boligmarkedet – og vurder hvilke økonomiske politikker der vil være anvendeligt i den givne situation. er lidt blank, nogle som har nogle ideer? -
Medier og politk?
ForumindlægHej. Hvilke begrænsinger og muligheder har medier i politik? Er ved at køre lidt død i mediestrategier såsom kampagner og framing. Nogle teorier måske? På forhånd tak -
Vietnamkrigen
Forumindlæghej! er der ikke nogle der har nogle spændende ideer til hvad man kan skrive om i sin historie opgave om vietnam. har selv tænkt på de amerikanske politikeres syn på krigen og medierne. Nogle der har nogle gode forslag? -
USA's indenrigs- og udenrigspolitik!
ForumindlægHej, sidder her og knokler med SRP, jeg har en problemstilling hvor jeg skal vurdere konsekvernsen for world trade center for den første politik indenrigs og udenrigspolitik. Anyone der kan hjælpe? :-) -
Pisk eller gulerod?
ForumindlægJeg skal lave en fremlæggelse i morgen om de økonomiske politikker, jeg er dog lidt i tvivl om "pisk-og-gulerodsprincippet" indenfor strukturpolitik. Er der nogen, der kan komme med eksempler? -
New Deal, Depression & Roosevelt
ForumindlægHej!\nNogle der har kendskab til nogle gode sider etc. omhandlende amerikans politik fra 1927-1935 og i særdeleshed om New Deal?\nAlt er velkommen!\nPå forhånd tak!
