Søgning på: hitlers vej til magten sso. Resultater: 14761 til 14780 af 19042
-
Layout (fodnoter)
ForumindlægJeg har et mangesidet dokument (sso) hvori der selvfølgelig indgår mange fodnoter. Mit problem er bare, at det er _vidt_ forskelligt hvor langt oppe fra bunden af siden latex synes den skal placere fodnoterne. Jeg har for eksempel en side hvor der er én fodnote, og den bliver simpelthen placeret ... -
Hjælp til vurderingen
ForumindlægHej :) jeg er godt i gang med min SSO i samfundsfag og jeg har valgt at skrive om identitetdannelse og de sociale medier. Problemformulering: Redegør for centrale teorier om identitetsdannnelse i det senmoderne samfund Undersøg hvordan og i hvilket omfang de unge bruger de sociale medier... -
Jeg har nogle få spørgsmål, hvis nogen er villig til at hjælpe mig, vil jeg være mega taknemlig.
ForumindlægHej søde venner, Jeg har fået disse karakter for disse fag, men jeg er nysgerig over hvilke der kommer til at tælle med og hvilke som ikke gør. Kan nogen hjælpe mig med det? Dansk A mundtlig 7 (har ikke fået karakteren for den skriftlige, men forventer også et 7 så lad os sige det) Dansk A skr... -
Hjælp til eksamensforberedelse
ForumindlægJeg er 40 år og arbejder som underviser på en af Forsvarets officersskoler, hvor jeg underviser på bachelor/diplom-niveau. Jeg har ud over min bachelor fra Forsvaret en civil diplomuddannelse fra CBS (HD) og en master fra RUC (MA of Experience Management). Jeg har stor erfaring i vejledning i for... -
Ægsortering og fosterdiagnostik
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er, som en del af jer andre, ved at skrive SSO. Min opgave er ægsortering og bioetik. I mit første spørgsmål skulle jeg gøre redde for fosterdiagnostik og ægsortering, og hvilke metoder der bliver brugt. Her under har jeg skrevet om kromsomer, DNA, gener og de forskellige m... -
Omformuleringer på dansk?
ForumindlægHej alle, jeg skal snart til at skrive SSO om borgerrettighedsbevægelsen i USA (1950'erne - 70'erne, hvor jeg først vil finde ud af, hvordan genopbygninsperioden efter den amerikanske borgerkrig (1865 - 1877) blev afskaffet, da Norden vandt sejren over Syden og ophævede slaveriet. Jeg har... -
Hjælp med at omformulere et afsnit!
ForumindlægHej alle, jeg skal snart til at skrive SSO om borgerrettighedsbevægelsen i USA (1950'erne - 70'erne, hvor jeg først vil finde ud af, hvordan genopbygninsperioden efter den amerikanske borgerkrig (1865 - 1877) blev afskaffet, da Norden vandt sejren over Syden og ophævede slaveriet. Jeg har... -
Tandlæge????
ForumindlægJeg har søgt ind på tandlæge studiet som 2.prioritet, og der er en stor chance for at jeg kommer ind, da jeg selv vurderer at jeg ligger på grænsen til at komme ind på min første prioritet. Og naturligvis vil jeg hellere min 1. Prioritet. Men jeg vil det så meget at jeg ikke goder andet. Jeg ha... -
En studenterhue
ForumindlægNu er det jo blevet tid til at folk får deres huer, og den evig snak om at den blå HH hue ikke er en gymnasiehue, men en wannabe gymnasieelev hue er så småt begyndt. Hvad siger I? er den blå HH hue ikke ligeså god som den blå "gymnasie"hue... er træt af at blive trampet på i tide og uti... -
Problematik om Jesu fødsel
ForumindlægHejsa!:) Skal i kristendom svare på et spørgsmål, der lyder: Hvilken problematik er der omkring datoen for jesu fødsel? Er der nogle der evt ved det, eller kender en god hjemme side? På fohånd tak;) -
Venstre og Liberalismen
ForumindlægMan hører ofte at partiet Venstre har rykket sig væk fra deres udgangspunkt, liberalismen. Men på hvilke punkter udskiller Venstres nuværende politik sig egentlig fra liberalismen,? Ville være lækkert med et svar :) På forhånd, tak ! :D -
Har dyrene rettigheder?
ForumindlægJeg skal snart til engelsk eksamen og en af de tekster der er opgivet er en artikel fra The Guardian som omhandler dyr rettigheder.Artiklen hedder Experiments in protest. Personligt har jeg lidt svært ved at vælge side fordi jeg på den ene side har ondt af dyrene, især fordi mange af dem lider un... -
Vikingernes religion
ForumindlægEr der nogle som kan hjælpe mig i forhold til vikingernes religion. Jeg har læst at deres religion ikke var asatro, som mange ellers tror. Det her er taget udefra et link som fortæller om asatro og vikingerne i norden: En Gode. Foto: Jonina K. Berg "Asatro er dyrkelsen af de gamle nordi... -
haster
Forumindlæghjælp til et samfundsfag opgave. jeg har besvaret på føgende spørgsmål ville bare høre om da er nogen da er sød at rette den af for mig.. for eventuelt fejl.. -
Et digt!
ForumindlægJeg skal skrive om et digt til Fredag.. Jeg beder ikke om nogen løsning, men nærmere nogle gode ideér/guldkorn. Baggrunden er udnyttelsen af børn til at rense skorstene i London ca. 1750-1900..LONDONI wander thro' each charter'd street,Near where the charter'd Thames does flow.And mar... -
Superstudent?
ForumindlægHej. Jeg er interesseret i nogle facts omkring superstudenter ad matematisk linje på alment gymnasium. Umiddelbart har jeg ikke kunne finde noget brugbar statistik e.lign. her i forummet eller andetsteds.For det første:Hvor mange studenter om året har et gennesnit på den pæne side af 10? Hvor man... -
Hydrotermfigurer - bestemmelse af plantebælte
ForumindlægHej..Jeg håbede på, at der var nogen, der kunne give mig nogen retningslinier for, hvordan man bestemmer en hydrotermfigurs naturlige vegetation. Muligvis bare et link, så er jeg zufrieden.MvH Christine -
Ideologier
ForumindlægJeg læser og læser, da jeg er igang med at skrive SRO. Og nu er jeg simpelthen blevet så forvirret. Jeg sidder og læser om Kommunismen, som også kaldes marxismen og nogle steder socialismen. Jeg bliver så forvirret af alle disse betegnelser, og kan ikke finde ud af hvad der kommer af hvad, er der... -
rettelse af tekst.
ForumindlægHejJeg har skrevet denne tekst på tysk som helt sikkert er fyldt med grammatiske fejl, men det er ikke ligefrem min stærke side. Dette er første del, ved nemlig ikke helt hvor sent det bliver før jeg er færdig. Det kunne være virkelig djeligt hvis der var en der gad kigge den igennem og lige rett... -
Skat ?!
ForumindlægHej..Jeg er virkelig dum til det her.. Men hvad er skat egentlig?? Og hvornår betaler man skat. Hvis nu man er udeboende, og skal finde et arbejde, skal man så betale skat??2) Hvis man er udeboende og har et job, skal man også betale skat?? Hvis ja, hvor meget betaler man ca. i skat???!!!Hjælp mi...
