Studievalg og videregående studie

Jeg har nogle få spørgsmål, hvis nogen er villig til at hjælpe mig, vil jeg være mega taknemlig.

19. juni 2018 af Sofiehanw

Hej søde venner,

Jeg har fået disse karakter for disse fag, men jeg er nysgerig over hvilke der kommer til at tælle med og hvilke som ikke gør. Kan nogen hjælpe mig med det?

Dansk A mundtlig 7 (har ikke fået karakteren for den skriftlige, men forventer også et 7 så lad os sige det)

Dansk A skriftlig 7

Engelsk B mundtlig 12

Engelsk B skriftlig 7

Fysik B mundtlig 4 (kan jeg vælge at have det som et suppleringsfag?)

Kemi B mundtlig 4 (kan jeg vælge at have det som et suppleringsfag?)

Mat A mundtlig 10

MAt A skriftlig 7

KF mundtlig 02

NF mundtlig 4

Psykologi C 02 (kan jeg vælge IKKE at tælle det med i mit gennemsnit?)

SSO 7

Jeg ved godt at jeg kan regne det ud på softit.dk og det har jeg gjort og jeg fik et gennemsnit på 

5,7 (uden bonus)

men jeg startede med at tag det som normal 2 årig Hf, vil det så stadig være 5,7 eller 5,9 (uden bonus) pga. 2 A niveau fag?

Et andet spørgsmål er jeg har søgt ind på 2 kvote på SDU og fik svar at jeg kan komme ind HVIS der er ledig pladser (som jeg ved, ikke er garanteret), så kan jeg stadig komme ind? Og tæller man bonus med i kvote 2?

På forhånd mange tak. :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
19. juni 2018 af guzbak

Er det en standby du har fået eller hvordan? Men bonus tæller med i kvote 2.
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Svar #2
19. juni 2018 af Sofiehanw

Altså jeg søgte kvote 2 og så sat jeg også et flueben på standby, det står der også ved det jeg søgte. 

Tror du at du måske også kan hjælpe mig med de andre ting jeg spurgte om? :)


Brugbart svar (0)

Svar #3
20. juni 2018 af guzbak

Standby pladsen bliver tildelt igennem kvote 1 systemet, så du bliver tilbudt en plads hvis dit snit er meget tæt på gennemsnittet. Det er et system man har på universitetet, som sikrer at der er fyldte pladser på uddannelsen det kommende år.

Dvs. hvis kvote 1 i år får et snit på 7,1 og dit snit er 7, så vil du måske hvis alle dem med snit på 7,1 takker nej blive tilbudt en plads samme år, ellers kan det være at snittet for standby så er 7,1 og så kan du få tilbudt en garanteret plads året efter.

Med hensyn til dine spørgsmål med hvad der tæller med, så kommer det an på hvilket år du går på. Er du ved at afslutte 2. år på HF? Hvis du er det, tæller alle dine fag med. Hvis du er på 1. HF så kan du vælge at hæve nogle af fagene til et højere niveau, så det først er næste år de tæller med i snittet.

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Brugbart svar (0)

Svar #4
20. juni 2018 af PSXL

#3 Der findes faktisk også standbypladser i kvote 2-systemet. I hvert fald på AU. Men det står ikke nogen steder, men jeg ringede til optagelsen og det er skam rigtigt nok. Hvilket bare undrer mig, at de ikke skriver nogle steder. Jeg kom ind på Medicin på AU via kvote 2 med en standbyplads, da min MMI-score var 1 point fra grænsescoren ca


Svar #5
20. juni 2018 af Sofiehanw

svar #3

Altså jeg har kun søgt kvote 2 på SDU. Jeg tog til Uni-test og var på græsrscoren og der stod ved siden af den uddanelse jeg søgte standby plads. Her er et præcis citat fra dem 

"Kære ansøger

SDU har nu gennemgået resultaterne fra alle ansøgere, der har deltaget i testforløbet i kvote 2 på ovennævnte uddannelse.

På baggrund af dine testresultater kan vi fortælle dig, at du er EGNET til optagelse i kvote 2 på denne uddannelse. 

Hvad betyder at du er egnet?
Når du er egnet betyder det, at du har klaret dig så fint i testforløbet at du er kvalificeret til optages på uddannelsen, HVIS der er plads. 
I er flere kvalificerede ansøgere end der er studiepladser på uddannelsen. Vi kan derfor endnu ikke give dig svar på, om du tilbydes en studieplads på dette studie. 

Vi kan desværre ikke fortælle dig noget om sandsynligheden for, at du optages på studiet. 

Den 28. juli 2018 får du besked om hvilken uddannelse, du optages på. 
Beskeden får du på denne side og det er også her, du herefter skal bekræfte din studieplads."

Betyder det så at hvis jeg ikke får en plads i år at jeg får en næste år?

og jeg er igang med en tag enkelt fag Hf nu, vil de så alligevel tælle med eller ej?


Brugbart svar (0)

Svar #6
20. juni 2018 af guzbak

#4
Nåår okay. Det er nok for også at være sikker på at alle kvote 2 pladserne bliver fyldt op så :) jeg kender mest til KU og der tror jeg ikke mange af de 56 tilbudte pladser får et nej ;-)

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: Jeg har nogle få spørgsmål, hvis nogen er villig til at hjælpe mig, vil jeg være mega taknemlig.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.