Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 14861 til 14880 af 25375
-
World Trade Center.
ForumindlægJeg er i gang med en engelsk opgave omkring World Trade Center. Ved nogle af jer hvorfor terroristerne valgte at flyve ind i lige netop World Trade Center? Jeg ved at de havde en forbindelse til Al-Qeada, men hvad var grunden til at de fløj ind i World Trade Center? Blev de lokket til det af... -
Kampen mod global opvarmning med fokus på romklubben
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en opgave om kampen for det gode liv med fokus på den globale opvarmning. Til det skal jeg have fokus på Romklubbens forudsigelser og benytte internationale politiske teorier til at forklare ændringerne fra Romklubbens forudseigelser og frem til nu men kan ikke se hvordan j... -
Hvad er forskellen på en analyse og en fortolkning. Skal fortolkning være subjektiv??
ForumindlægOverskriften siger sig selv -tak på forhånd -
Søren Kierkegaard Enten-Eller?
ForumindlægHej Studieportalen. Er der evt nogen der har læst Søren Kierkegaards "Enten-Eller" og kan fortælle mig hvad den handler om, og evt også komme med nogle centrale citater fra den? På forhånd tak :) -
Help ! :(
ForumindlægEr der nogen der kan give en tips at hvordan man skal starte og fortælle altså jeg skal op i mundtlig dansk på tirsdag og jeg ved overhovedt ikke at hvordan man skal starte at fortælle altså hvordan ska man komme igang? -
Overgangen fra dampmotor til dieselmotor
ForumindlægHej Er der nogen der har forslag til kilder der kan bruges i forbindelse med emnet nævnt i overskriften? Nogen steder hvor historiske kilder kan indhentes eller lignende? -
God eller dårlig kilde?
ForumindlægHej Alle! :) Jeg sidder og forbereder mig til eksamen på fredag.. Jeg skal stille en god kilde over for en dårlig, MEN... Hvad er en god kilde og en dårlig kilde? Håber meget på noget hjælp, da jeg har prøver google osv.. -
Forskel på fag
ForumindlægSkal op i mundtligt AT i morgen i fagene Samf og His. Men hvad er den konkrete forskel på fagene når de bruges tværfagligt.? For i AT er der vel metoder osv der kan bruges i begge fag (Den kvalitative metode kan vel bruges i stedet for kildekritik, og ligeledes kunne his jo gå ind på en mere samf... -
resistente bakterier
Forumindlægjeg skal forklare hvad fremkaldelse af resistente bakterier og Anvendelsen af antibiotika i sundhedsvæsenet og i svineproduktion er, men det er lidt forvirrende, håber der er en venlig sjæl der vil hjælpe. -
Psykolog (egenskaber) og lign. uni. uddannelser
ForumindlægHej, Jeg overvejer at læse psykologi, da jeg finder alt om psykologi og forståelsen af et indvid og gruppe ekstremt spændende. Jeg har ingen interrese i at arbejde som bla. erhverspsykolog og har herudover en lyst til at arbejde med udsatte sociale grupper i DK/resten af verden, men jeg er usik... -
Lyrisk digt
ForumindlægHeij:-) - lige et hurtigt spørgsmål: Hvad er lyrisk digt og hvad kendetegner sådan et digt?:) -
Religion - søren kirkegaard - eksamen imorgen tidlig!?!?!
ForumindlægHvad mener Søren Kirkegaard med at "Livet skal leves forlæns, men forklares baglæns"?? -
Teksttyper i det nye testamente
ForumindlægJeg er klar over at mange af teksterne i det nye testamente er lignelser. Men hvad findes der ellers? Hvis man får en tekst der ikk er en lignelse, hvad er den så?? -
Billedkunst Eksamen!
ForumindlægHej alle (: Jeg skal op i billedkunst på tirsdag.. Jeg har den seneste uges tid brugt rigtig tid på at læse og skrive en masse notater, dog føler jeg at jeg mangler en del :( Hvad skal jeg særligt læse op på? Hvordan foregår sådan en eksamen egentligt? Jeg er rigtig nervøs, og har virkelig brug f... -
CIE-diagram.
ForumindlægSkal til fysik eksamen STX på C, på tirsdag, og vil gern elige have på plads hvad et CIE-diagram er og hvornår det bliver brugt. er der nogen der kan hjælpe? -
Flashback og fortællervinkel
Forumindlæg"Vi har haft tåge før, mens isen har ligget omkring øen" --> er det et "flashback" eller er det blot en forklaring på hvad der skete før, idet fortælleren fortæller hvordan vejret er i da? Når der er tale om en 3.person fortæller, og der står "sagde Lars" eller &q... -
HF!
ForumindlægHej alle Jeg vil gerne vide og HF som er på to år er det samme som STX ? Altså når man skal op til eksammerne er det så kun nogle der bliver trukket af ministeriet som man skal op i eller skal man op i alle eksamerne ? Eller hvordan er det lige præcis ? Tusind tak på forhånd ! -
Forvirring omkring karakter?
ForumindlægHej SP Jeg er blevet HTX student i år, og nu har jeg så søgt ind på en videregående uddannelse. Men uddannelsen kræver at man har en matematik B med 6 i gennemsnit som minimum. I årskarakter fik jeg 7 i både mundtlig og skrifteligt Men til eksamen fik jeg 4 :( Nu er er jeg så i tvivl om jeg har... -
SRP emne med matematik? inspiration hjælp!
ForumindlægHey jeg sidder her og spekulere over hvilke emner jeg kan have til min SRP. jeg vil gerne bruge mit MatA som det ene fag, og herefter DanskA, HistA eller NaturgeografiB som det andet fag.. Bare skyd med en masse gode idéer! ;) Alt godt herfra:) -
Oversættelse af tysk-sætning- På forhånd tak
ForumindlægHej. Min hjerne er simpelthen gået død efter ferien, det er som om jeg ikke kan huske den tyske grammatik. Men er nogen, der vil oversætte det her for mig ( med evt forklaringer), har oversat det, men tvivler på at det er korrekt. På forhånd tak. I den følgende fortælling møder E fra Østberlin...
