Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 14881 til 14900 af 26896
-
Ekspotentiel vækst
Forumindlæger der nogle der ved hvad der menes med dette spørgsmål? altså jeg kan godt gøre rede for hva en eks. udvk. er.. men forstår ikk resten?? gør i?? Gør rede for hvad en eksponentiel udvikling er. Gør rede for hvordan man kan undersøge om et materiale af talpar passer ind i en eksponentiel model. -
Bestem DE≠
ForumindlægHej med jer! Min opgave lyder således: På figuren ses en model af et trekantet rækværk ADe på en rutchebane. Det oplyses, at DE og BC er parallelle samt, at AE = 6, AC = 2 og BC = 0,5. Bestem DE. Og trekanten er ikke retvinklet! Jeg ved godt, det er en nem opgave, men jeg glemmer bare... -
Eksponentiel udvikling
ForumindlægHar nogle eksamensspørgsmål der omhandler eksponentiel udvikling som jeg ønsker svar på, da jeg er fuldstændig lost.. De lyder således... Forklar: 1) begreberne fremskrivningsfaktoren og vækstraten i regneforskriften 2) hvordan man kan undersøge om en sammenhæng mellem to størrelser kan beskrives... -
Engelsk eksamen - Analyse punkter osv.? Hjælp!
ForumindlægHej alle. Hvilke analysepunkter er gode at komme ind på, har i en slags model eller kan nogle fortælle om noglel punkter som tema, budskab osv.? Er det vigtigt at læse 1 halv side op fra det man trækker som viser pointen eller konklusionen og hvad er bedst at gøre? Det er Engelsk stx på A niveau.... -
Funktion af, hvordan skal dette forstås?
ForumindlægHey da jeg kom til at sidde og tænke over hvordan dette skulle forstås blev jeg i tvivl. I en model antages det, at længden L (målt i mm) af en gedde er en lineær funktion af længden s (målt i mm) af geddens øresten. Skal det forstås L(s) eller S(l) det er da L(s) ikke? Mvh -
HJÆLP MATEMATIK!!
ForumindlægJeg vil gerne have lidt hjælp til at forklare.... 1) hvordan man kan undersøge om en sammenhæng mellem to størrelser kan beskrives ved en lineær model 2)sammenhængen mellem sider og vinkler i en retvinklet trekant ved brug af cosinus og sinus Er der nogle der kan give mig nogle eksempler på meto... -
Eksempler på analyser af folkeviser, novelle mm, haster!
ForumindlægHej;) Jeg står og skal til eksamen i morgen, hvorefter jeg så blir student, Jeg har en masse analyse modeller, men vil meget gerne se hvordan sådan en ser ud i praksis. Så hvis nogle af jer ligger inde med nogle analyser af folkeviser, reklamer, medier, noveller eller andet, så man kan se hvad ... -
At lave et batteri - hjælp!
ForumindlægHej, jeg står og skal til FSA fysik om 2 timer, og jeg har sådan set alt på plads, men kunne ogdt tænke mi at ahve et forsøg klar hvis jeg trækker syre/baser, angående hvordan man laver et batteri ved hjælp af det, så måske der er nogle af jer, som lige kan beskrive et sådan forsøg, altså bare en... -
Find b, c og d
ForumindlægJeg har været nød til at oprette en ny tråd, da jeg ikke kunne tilføje et billede til den gamle.. Jeg er skal finde b,c og d. Jeg er kun givet a og kan ud fra modellen se at d <0, men andet end det synes jeg ikke rigtig jeg har nogle faktore at arbejde med.. Hvordan kommer jeg igang?? ... -
TI-83 plus sælges
ForumindlægJeg ved ikke om graf lommeregneren TI-83 plus er en model der er dømt helt ude, eller den stadig bliver brugt. Jeg ligger hvor om alting er inde med en af slagsen jeg ikke længere har brug for, som måske kunne komme en anden til gode? Hvis det måtte være tilfældet medfølger der både et par bøger,... -
Forståelsesvanskelligheder.
ForumindlægEr der nogen, der har mulighed for at forklare mig, hvilken holdning/budskab der kommer til udtryk for? Jeg synes, det er særdeles kryptisk formuleret."3. Afvisning af Vesten som model samtidig med sammenbruddet af det socialistiske alternativ.Postmodernismen fokuserer på den umenneskeliggør... -
Hjælp til radioaktiv stråling
ForumindlægVi er startet på et nyt enme, og vi har fået stillet et spørgsmål som lyder: Forklar hvorledes absorption af radioaktiv stråling kan beskrives ved en eksponentiel model. Er der en eller flere der måske kan forklare mig dette, for har lidt svært ved dette emne På forhånd tak og fortsat god we... -
Hjælp til funktioner
ForumindlægEr der en venlig sjæl som kunne have lyst til at hjælpe mig med denne opgave? Udviklingen i antallet af hospitalsindlæggelser på grund af infektionssygdomme kan beskrives ved modellen f(x)=2294x+27801 x=antal år efter 2006, f(x)= antal hospitalindlæggelser a) Giv en fortolkning af tallene 229... -
befolkningsvækst
ForumindlægHejsa håbede på at der var en som kunne hjælpe mig med denne opgave. da jeg ikke aner hvad jeg skal stille op med den. I Lillestrup er befolkningstallet til et bestemt tidspunkt 200. Befolkningen vokser med 2,26 % per år. a) Opstil en model der beskriver udviklingen af befolkningstal... -
Eksponentiel vækst - problemer
ForumindlægHej jeg har en opgave jeg har lidt problemer med, håber der er en der vil hjælpe mig Opgaven lyder: i 1996 var der ifølge sundhedsstyrelsen 113 570 diabetikere i Danmark. Efter 1996 er antallet af diabetikere steget med 7,1% pr. år. a) opstil en model, der beskriver udviklingen i antallet af ... -
Essay
ForumindlægHej folkens. Jeg tænkte på, om man i et essay har mange detalger med. Eksempel: Jeg skriver om hvordan det ville være hvis jeg blev millionær, så skrev jeg at jeg gerne ville købe et stort hus eller en stor bil. Er det så forkert at skrive hvor stort huset er, hvad det skal indeholde osv..E... -
Finansøkonom hovedopgave - problemstilling/inspiration
ForumindlægHej Studieportalen, Ville høre om der var andre "kloge hoveder" herinde, som kunne komme med lidt inspiration til hvad man kan komme ind på af stof, modeller, teorier til min problemstilling som er; Dyre belåning af ejendomme i Udkantsdanmark Det drejer sig om, at vi bl.a. på Lolland... -
Jeg kunne godt bruge et resultat
ForumindlægI 1996 var der ifølge Sundshedsstyrelsen 113 750 diabetikere i Danmark. Efter 1996 er antallet af diabetikere i Danmark steget med 7,1% pr. år a) Opstil en model, der beskriver udviklingen i antallet af diabetikere i Danmark efter 1996. b) Bestem fordoblingstiden for antal diabetikere i Danmark -
Breviks ideologi
ForumindlægKan Breiviks holdninger (udfra manifest og video) kaldes en ny ideologi? Jeg vil gerne høre jeres mening, da jeg skal bruge det til en diskussion. Selv er jeg gået ud fra en model i 'luk samfundet op' kaldet en politisk ideologis tre bestanddele. Håber i vil bidrage. (-: -
Årlig procentvis tilvækst.
ForumindlægHvordan kan jeg finde den årlige procentvise tilvækst? Jeg har følgende tal: 0 8 11 14 17 20 23 27 700 2500 3400 5200 7500 11000 16000 25300 og modellen: f(x)= b*a^x
