Søgning på: fysik noter b niveau. Resultater: 14901 til 14920 af 119027
-
Bestem forskriften for funktionen
ForumindlægGrafen for en lineær funktion går gennem punkterne: (4,141) og (18,712) Bestem forskriften for funktionen Nogen der kan hjælpe? -
Mundtlig eng.
ForumindlægHej alle.. Er der nogle der ved hvordan det forgår i engelsk efter den nye reform? Skal op til årsprøve imorgen og jeg er ikke helt sikker på det..Evt. nogle der har nogle gode råd hvis man ikke er så god til engelsk? Eller bare generelt.. på forhånd tak (: -
TYSK årsprøve! hjælp
ForumindlægJeg skal til tyskårsprøve i morgen, og dvs at det ikke er en 24 timersprøve. Jeg får 24 min, til at forberede mig på. Men jeg er lidt i tvivl omkring, hvordan eksamen foregår. Foregår eksamen på dansk eller tysk? Skal man refere teksten på dansk, også snakke om budskab osv. på tysk? Please hjæl... -
eksamener
ForumindlægJeg har hørt at man mindst skal have haft tre eksamenr inden tredje g (STX). Kan nogen af- eller bekræfte dette evt. med link til hjemmeside?? -
HJÆLP
ForumindlægEn der kan hjælpe mig med denne opgave, da jeg ikke ved hvordan jeg skal løse den. Tak på forhånd -
Udregne gennemsnit HF enkelstfag?
ForumindlægKan man ikke udregne gennemsnittet et ste dpå nettet? De links her er i forvejen passer ikke til en hf. -
atomers opbygning
Forumindlægjeg underede mig over hvad grunden til at atomer har 2 i inderste skal 8 i anden osv. er.. -
Hvad sker der hvis jeg får 00 til eksamen?
ForumindlægHej alle. På fredag har jeg engelsk eksamen, og jeg har være så dum, at vælge et stort emne som Doping. Desværre har jeg stor eksamens angst, og jeg er bange for at gå kold, som jeg gjorde sidste år. Jeg er allerede optaget på HTX Gym, så hvad sker der hvis jeg får under 02? -
varmekapacitet
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med at gøre rede for sammenhængen i følgende formel:\n\nmlod*clod*(Tslut-100C)= -mvand*cvand*(Tslut-Tstart) (???) -
<=> eller =
ForumindlægSkal der <=> eller =?Opgaverne skal ikke beregnes!1) x=5+7 2) x=(b-4)(b+3)Jeg tror, at der skal <=> ved den første og = ved den sidste. -
Ressonans
ForumindlægHej, Jeg har et spg. Når der er ressonans, hvordan er det så med energien? Er energien så højst? Og hvorfor er den det? -
Hældning
ForumindlægJeg sidder med en fysik opgave, jeg slet ikke kan finde ud af. Jeg håber, at jeg kan få lidt hjælp. Den lyder som følger: En bil på 1100 kg ruller ned ad en bakke, der hælder 8 %. a) Bestem bakkens hældningsvinkel. b) Hvor stor bliver bilens acceleration, hvis man ser bort fra gnidning? -
har i det hele i hovdet
Forumindlæghej jeg læser til biologi hf på B niveue, jeg læser omkring 14 sider i en biologibog til forberedelse til biologi, men kan ikke huske det hle. mit spørgesmål er at hvad gør i når i læser ca 14, har i det hele i hovdet eller skriver i resume af det eller stikord. håber for svar :) -
I er alle kloge
Forumindlæg--||-- -
!!!!!Matematik hjælp!!!!!!
ForumindlægHej. En funktion f er bestemt1-e^-x for x større end eller lig med 0 og for x mindre end eller lig med ln(2)oge^-x for x større end ln(2).Jeg skal så beregne integralet fra 0 til 1. Jeg bliver jo så nødt til at have to integraler. Men hvilken fælles værdi kan jeg bruge. Det er jo kun den en... -
Psykologi - Sorg og Krise
ForumindlægHej.Jeg læser op til eksamen om sorg og krise. Vi har fået nogle cases, men jeg synes ikke at der er et klart skel mellem sorg og krise.Er det det samme? Er sorg bearbejdningen, eller hvad? -
Magnetisme-Rapport
ForumindlægHej, jeg sidder og skal til at skrive en Fysik rapport om magnetisme. Er der nogen der kan anbefale nogle links, som uddyber de forskellige former for magnetisme. For vi er blevet undervist i det grundlæggende om magnetisme, men jeg kunne godt tænke mig, at gå mere dybden? Måske på et... -
Eksmensæt 2007 - besvarelse
ForumindlægHej Alle.. Endelig har jeg fået læsefeiren, og lige nu sidder jeg og forbereder mig til den skrftelige fysik eksamen. Af min lærer har jeg fået en række tidligere eksamensopgaver som jeg kan øve mig på. Derfor ville jeg høre om der var nogle der har besvarelsen til eksamensættet fra 2007 fysik a... -
Matematik - HJÆLP!
ForumindlægVil i hjælpe mig med den ? 1. 4 unge har på en uge i en kiosk tjent tilsammen 1554 kr. A har arbajdet i 11 timer, B i 15 timer, C i 9 timer i og D i 7 timer. Hvor mange penge må hver af dem havve tjent ? 2. I en tilfældigt valgt uge skinnede solen: søndag = 11 timer mandag = 8&fra... -
Vektor, er helt lost
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig igang med denne opgave? Jeg skal bestemme trækket i vektor AB lige før pælen (punkt A) slipper jorden. F1= 850N, liniestykke DE danne en vinkel på 10º med vandret og liniestykke CB 10º med lodret Jeg er helt lost
