Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 14921 til 14940 af 17507
-
pH-optimum for alkalisk phosphatase
ForumindlægJeg sidder og skriver rapport om enzymet alkalisk phosphatase (ALPI), der som navnet antyder, har størst aktivitet under basiske forhold. Enzymet er udvundet af homogenat fra enterocytter fra tyndtarmen, og det er her jeg får grå hår i hovedet: Mine forsøg viser, at pH-optimum ligger på omkring 9... -
Reaktionskinetik - Hvor lang tid går der inden der er under 1% er tilbage
ForumindlægHej :) Jeg sidder med en kemi opgave, som jeg har siddet og forsøgt at løse, jeg håber nogen ville kigge på det og se om jeg har gjort rigtigt :) Spm. Hvor lang tid vil der gå inden der er under 1% tilbage af den oprindelige mængden af C4H9Cl? Jeg har startet med at bestemme koncentration... -
2 gradsligning
ForumindlægFiguren viser vækstkursen for en dværgris. Den kan beskrives ved funktionen: F(x)=-0,05x^2+2,60x+0,50 X er grisens alder og f(x) er grisens vægt i kg Beregn den alder hvor grisens vægt når op på 10 kg (Jeg har uploaded figuren som fil) Jeg kan aflæse på grafen at grisen vejer 10 kg når den er ... -
svær opgave
ForumindlægDifferensen mellem to tals sum og de samme to tals differens er lig med 10. Produktet af de to tal er 50. Jeg forstår det slet ikke, dog har jeg forsøgt og er kommet frem til det her; (I) også den anden ligning x+y-x+y=10 xy=50 2y=10-x+x 2xy=100 10-x+x=1... -
Forslag til at kunne forbedre sin fysik-viden?
ForumindlægNu hvor jeg har fået standpunkt er jeg nødt til at gøre mig nogle overvejelser. Da jeg ikke vil lade et karaktergennesnit holde mig tilbage fra en vidergående uddannelse betyder det at gennemsnittet skal være højt i sig selv. Det er et gennemsnit på 8 ikke. Jeg forsøger derfor at finde løsninger ... -
SRP - Fysik/Matematik
ForumindlægJeg skal skrive SRP-opgave på onsdag om en uge og jeg har stadig ikke fundet materiale til min opgave. Jeg ved, at det er ved at være sent at skrive her. Men jeg vil gerne spørge om I har nogle forslag til materiale i min opgave. Jeg har fagene: Matematik A og Fysik A, hvor jeg valgte underemne... -
SRP Mat(A) & Fys(B) -> Det skrå kast med og uden luftmodstand.
ForumindlægHints eller tips til min srp. Problemformulering ser ud således Lav en forsøgsopstilling der konsistent kan udføre skrå kast med negligerbar luftmodstand og med væsentlig luftmodstand. Opstil en matematisk model for det skrå kast med og uden luftmodstand. Gennemgå Eulers metode til nume... -
Hjælp til SRP om fosterdiagnostik- Samfundsdel
ForumindlægHej :-) Jeg er igang med SRP og skriver i samfundsfag og biologi. Mit problem er at jeg ikke ved hvilke teorier jeg skal bruge i samfundsfag om fosterdiagnostik. min problemformulering lyder sådan: 1.Redegør for hvad fosterdaignostik er, og hvilke sygdomme man forsøger at sortere fra. 2.Sa... -
RMSE-værdi: Hvad er min enhed?
ForumindlægHej Studienet. Jeg har lavet et forsøg med en dæmpet svingning. Her er et billede: http://i.imgur.com/NpNcqky.png For at vise at amplituden er eksponentielt aftagende var min plan at vise at fittet passer godt i min dæmpede svingning.Jeg ville altså se på r^2 og sige at når den er tæt på 1, pas... -
Hjælp til udledning af lov ved brug af differentialligninger
ForumindlægHej folkens Jeg er igang med at skrive min SRP, og har der til fået et spørgsmål i min opgaveformulering, som lyder følgende: Udled absorptionsloven for stråling ved anvendelse af diffrentialligninger. Har været ved at kigge på det de sidste to dage, og er også blevet hjulpet lidt på vej af en... -
Eksamenssæt 2014
ForumindlægHej, en der kan hjælpe på følgende opgave? Argumentere ud fra en liberalistisk grundholdning imod nedenstående citat af Christian Juhl (EL) om nytteaktivering af kontanthjælpsmodtagere. Citatet: Når kommunerne sætter kontanthjælpsmodtagere i nytteaktivering, hvor de eksempelvis rydder op i p... -
Hvor mange atomer indeholder lige så mange atomer som 14 g jern?
ForumindlægHej. Jeg knokler med overstående spørgsmål (se titel) Jeg ved ikke om jeg har lavet det korrekt, men jeg har forsøgt: Jeg starter med at udregne mængden af atomer i 14 g jern: Her er 6,023 * 10^23 Avogrados tal, 55,847 mængden af jern pr. mol og 14 fordi jeg skal finde antallet af atomer i ... -
Niveau-inddeling på jeres kompendier
ForumindlægHej! Jeg synes, at I har noget helt genialt kørende her, med denne lektieside. Den har hjulpet mig meget. Jeg har faktisk kun ét problem med Studieportalens hjemmeside, omend det er et temmelig fatalt problem. Jeg kan ikke søge på niveau-inddeling. Jeg går i tiende klasse, og jeg har forsøgt at ... -
Omvendingsformlen (Bayes-sætning)
ForumindlægPå en cykelfabrik har man to cykelpumpemaskiner, A og B. Maskine A står for 60 % af cykelproduktionen, mens B producerer resten. Maskine A producerer en defekt cykelpumpe med 3 % chance, men sandsynligheden for, at en cykelpumpe fra B er defekt er 5 %. a) Bestem sandsynligheden for, at en tilfæl... -
Linear Programmering.
ForumindlægHej. Hvad menes der med en "basic solution" til et lineært program. Jeg har forsøgt at finde svaret i lærebogen, men uden held. Der står udelukkende; A feasible basic solution is obtained by setting the non-basic variables equal to zero. Så betragt følgende program; Og alle va... -
Fluorescens af riboflavin
ForumindlægJeg skriver i denne periode SRO om fluorescens af riboflavin. Ved udførsel af et forsøg, hvor vi belyste en 60 mg/L opløsning med pH på 7 af riboflavin i vand med lysbølger med bølgelængderne 405 nm og 500 nm, fik vi to grafer for emissionen af disse bølgelængder. Emissionsgraferne har to top... -
Hjælp til fysik rapport 7. klassetrin elektricitet
ForumindlægHej. jeg sidder og er igang med at lave en rapport om elektricitet, vi har lige fået en ny lærer, men han er ikke den bedste til at forklare sig, eller også er det bare mig der er lidt langsom.. Jeg har i de to rapporter jeg har lavet indtil videre ikke haft besvær med emnerne, (vand og magnetism... -
Begrænsninger ved eksperimentelt at måle en kemisk reaktionshastighed
ForumindlægHej allesammen Man siger, at man kan mål en kemisk reaktionshastighed ved enten at se på faldet i koncentrationen af reaktanten eller tilvæksten af koncentration af det dannede reaktionsprodukt. Men jeg kan huske at vi udførte et forsøg, hvor vi placerede et bægerglas på et stykke papir med en t... -
SOS hjælp!
ForumindlægHalløj folk.. Vi er to gutter, som virkelig kunne bruge lidt hjælp, da vi skal aflevere en synopse på mandag til vores hisotrie eksamen. Vi har været så uheldige i vores tilfælde, at have trukket Israel-Palæstina konflikten.. Vores problemstilling lyder udmiddelbart på ''Hvilken betydnin... -
Bestem P(X>130) og bestem P(X mindre eller lig med 115) normalfordeling
ForumindlægHej Jeg bliver bedt om at bestemme to normalfordelinger. 1. X≈N(100,15) Bestem P(X>130). Jeg får afvide at jeg gerne må bruge Nspire, så jeg har forsøgt mig med norm.cdf at taste ind at den er 130 i "lower boundary" og uendelig i "upper boundary", hvor jeg efterfølge...
