Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 15041 til 15060 af 26896
-
Hjælp :D
ForumindlægHej nogle der kan hjælpe med denne opgave er lost :) Peter har vundet 25000 kr i Lotto. I stedet for at bruge pengene indsætter han gevinsten på en konto, hvor han får 4,5% i rente pr. år. Indfør passende variable, og opstil en model, der beskriver udviklingen i kontoens indestående.... -
SRP tutor i matematik A søges!
ForumindlægHalløj studieportalen Jeg skal snart til at skrive min SRP og jeg søger derfor en tutor som kan hjælpe mig med nogle differentialligninger og en udledning af J.B Kellers sprint model. Jeg skriver SRP i matematik A og idræt B og emnet er 100m sprint løb. Det er selvfølgelig mod betaling -
hurtigt hjælp til empiri
Forumindlæghvad betyder empiri? kan man sige flg: NATURVIDENSKAB: Lavet elektrolyse af vand vha. deduktive metode. Set på forsøg som private virksomheder har lavet samt deres udtalelser vha. af den empiriske model SAMFUNDSVIDENSKAB Analyseret de politiske partiers ”grønne” politik og brugt den Hermeneutis... -
Billedanalyse
ForumindlægHej :) Jeg er igang med min dansk/historie opgave. Hvor jeg har valgt historie. Jeg er nået til at analysere et billede, men jeg har ikke nogen "model", "fremgangsmåde" eller hvad man siger . Nogle der kender en model, har en liggende eller bare vil fortælle hvad jeg skal ... -
Lineær regression
ForumindlægHej, jeg har en matematik aflevering for, og jeg kan desværre ikke løse opgaverne c & d. C) Hvad ville hastigheden have været efter 2,5 sekunder? D) Hvor lang tid skal bolden falde, før boldens hastighed er oppe på 100 m/s, ifølge modellen? Min regressionsligning blev til: y = 9,7858x + ... -
Er der evt nogle der kan hjælpe
ForumindlægHej Det er Opgave 4 "(med hjælpemidler) Model for tømning af væske fra et bestemt beholder Jeg sidder lidt fast i b opgaven , a har jeg lavet, den var til at finde ud af Jeg ved ikke hvordan jeg skal udregne h' og fortolke dette. Det er noget med fald eller stigning pr. sekund Vil ri... -
muntlig eksame i morgen
ForumindlægHej. Jeg skal op i mundtlig eksame i morgen. Og vil egentlig bare hører om det er noget specielt jeg skal være obs på. Jeg skal op i en ukendt tekst, og analyserer den (har diverse annalyse modeller med) og så skal jeg forsvarer min projektopgave. Men er der nogen gode råd til hvad jeg ellers ... -
Hjælp til SRP
ForumindlægHej, kan i måske hjælpe mig med min problemformulering i SRP? Det eneste jeg har besvær med, er at finde ud af hvilke modeller/analyser jeg skal bruge - afsætningsrelateret. --> Med udgangspunkt i virksomheden Target skal det, med fokus på den amerikanske forbrugerkultur, analyseres, om det er... -
Analyser kinesisk og dansk forbrugerkultur
ForumindlægHvad menes der med forbrugerkultur? I min opgavebeskrivelse står der bare at jeg skal analysere den danske og kinesiske forbrugerkultur. Har googlet men porters 5 forces, marketingmix og tragtmodellen kan jo ikke rigtig bruges når jeg ikke har noget produkt eller firma at gå ud fra? Nogle modell... -
Afsætning Kulturforståelse
ForumindlægAnalyser forbrugerkultur? Hvad menes der med forbrugerkultur? I min opgavebeskrivelse står der bare at jeg skal analysere den danske og kinesiske forbrugerkultur. Har googlet men porters 5 forces, marketingmix og tragtmodellen kan jo ikke rigtig bruges når jeg ikke har noget produkt eller firma ... -
SRP komm/it A og samfundsfag B:
Forumindlæghej jeg er igang med at skrive SRP om syndhedsplatformen. jeg har fået dette spørgsmål, som jeg ikke rigtig ved hvordan jeg skal gribe an ?, "analyser hvilke komunikative udfordringer og muligheder der er ved sundhedsplatformen set ud fra et borger,personale, og samfundsperspektiv jeg er... -
Demografi
ForumindlægHey boys and girls. Jeg skal til geografi eksamen i morgen, hvor jeg har trukket demografi. Jeg sidder og studere nogle modeller for befolknings udvikling. Her kan jeg se på en I-lands kurve at dødeligheden falder drastisk i 1825, nogen der ved hvorfor? Hurtigt svar ville være mega dejligt! Mang... -
Variable sammenhænge
ForumindlægJeg skal op til matematik eksamen imorgen. Og jeg har styr på resten af spørgsmålene. Men der er et spørgsmål jeg er fuldstændig lost i .. Gør rede for ligefrem proportionalitet og for lineær sammenhæng mellem to variable. Omtal et eksempel på anvendelse af lineære modeller. Niveauet er C-nivea... -
Vækst
ForumindlægJeg har lige brug for hjælp til et spørgsmål til mundtlig eksamen i matematik c. Spørgsmålet lyder: Forklar ligheder og forskelle ved lineær vækst, eksponentiel vækst og potensvækst. Omtal forskrifter og grafer for de tre væksttyper og vis, hvordan man ser, hvilken type vækst, der passer bedst ... -
Hjælp til synopsis / emne (indkøb - parallelimport af medicin)
ForumindlægHej, Jeg skal igang med en synopsis i forbindelse med en fagprøve. Men har brug for inputs, til hvilket emne jeg evt. kan adressere, som har relevans for min uddannelse som indkøbsassistent i en parallelvirksomhed som gør sig i medicin. Jeg vil sætte pris på inputs i form af emnevalg og eventue... -
produktionen af solernergi er i gennemsnit steget 48% om året i perioden 2002 til 2007
Forumindlægproduktionen af solernergi er i gennemsnit steget 48% om året i perioden 2002 til 2007 a hvor mange år er fordoblingstiden b i år 2007 var produktionen på ca3800 mw. opstil en eksponentiel model for udviklingen hvor produktionen af solenergi i mw er en funktion af årene efter 2007 hvis udvik... -
i et land foreligger der en politisk beslutning om at reducere co2 udslippet med 2 % om året
Forumindlægi et land foreligger der en politisk beslutning om at reducere co2 udslippet med 2 % om året a. beregn hvor lang tid der går før det nuværende udslip på 50 mio tons er halveret b. opstill ett regneudtryk som moddellerer co2 udslippet i årene efter 2010 c. beregn ved hjælp af modellen hvad dusl... -
Matematisk modellering HURTIGT!!
Forumindlæghej dudes. skriver opgave og der er lig en enkelt ting jeg ik' kan finde ud af. opgaven lyder : Bestem den optimale hastighed udtrykt ved parametrene b, r og k i modellen N(v) = v / (b + r * v + k * v^2). resultatet skulle blive noget med v = √ (b / k). tak på forhånd. -
Mangler ledelsesmodel el. lign
ForumindlægHej jeg skal til at til eksamen i samfundsfag, men jeg mangler nogle notater om ledelses teknikker i erhvervslivet, det er en model hvor man kan være hjerter, ruder, spar eller klør. Det er om personligheder indenfor ledelse mener jeg, men hvis nogen kender dens navn eller indhold vil jeg gerne h... -
trekant
ForumindlægI trekant ABC betegnes skæringspunktet mellem siden a og vinkelhalveringslinjen vA med D. Det oplyses, at <A=66, c=4,7 og vA=3.9 a) Tegn en model af trekanten og bestem IBDI. jeg får det til 2,56 kan d passe?
