Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 15081 til 15100 af 22746
-
Alkohol
ForumindlægJeg skriver en kemi rapport om alkohol. Vi har lavet en opgave, hvor vi skulle beregne vodkaens densitet. Vi fik det til 0,934 g/mL, og derefter kiggede vi i en Databog for at se vodkaens alkoholindhold angivet i volumen %. Dette gav 48,4%. Er der nogle som ved, hvad der kan være årsag til, at de... -
Hjælp til matematik
ForumindlægHej, er der nogen der kan hjælpe med denne opgave? Af en rapport fra sundhedsstyrelsen fremgår det at sammenhængen mellem husradonkoncentrationen og stueradonkoncentrationen er givet ved: log(H) =0,277 + 0,922 * log(S) Hvordan bestemmer man husradonkoncentrationen som funktion af stueradonkonc... -
Vietnamkrigen og Agent Orange
ForumindlægJeg er i gang med en større rapport om Vietnamkrigen og Agent Orange. Det er meget begrænsede hvad jeg har kunne finde af information om oprensningen af Agent Orange eller mere præcist om manglen på oprensning... Så mit spørgsmål er pære simpelt, hvad skyldes at kemikalie forbrikkerne undlod at r... -
archimedes vs. Newton
ForumindlægJeg har en rapport om Archimedes. et af spørgsmålene lyder på at jeg vha Newtons 3. lov skal forklare hvorfor mit vands masse stiger når vi sænker et lod ned i vandet... jeg ved at Newons 3. lov siger at F(ned)=F(op) men kan ikke helt se hvordan jeg skal komme videre herfra... please hjælp!! -
Naturgenoprettelse
ForumindlægHej alle. Jeg er igang med en rapport i Geografi om naturgenoprettelser, hvor jeg fordyber mig i blandt andet Skjern Å. En ting, jeg ikke har kunne fundet svar på, er hvorfor dette er et vigtigt projekt og hvad projektets formål egentlig er? Jeg ved udemærket godt hvad det er, men hvorfor er ... -
Bioteknologi - Hvordan virker PCR?
ForumindlægHej, jeg sidder lige og skriver rapport om PCR, Polymerase Chain Reaction, men det er pokkers svært, så tænkte på om der ikke var nogen der kunne forklare mig lidt om hvordan det virker, hvad der gør hvad? - For er efterhånden virkelig gået død i det. Er godt klar over, at det her måske mest hø... -
alkoholer og carbonylforbindelser
ForumindlægHej jeg skal til mundtlig eksamen i kemi- vi kan komme op i en teori og en rapport. Jeg ville blive rigtig glad, hvis der var nogle derude som kunne give mig en ide om hvad man skal lægge vægt på, samt hvilke eksempler man skal kunne, hvis man kommer op i alkoholer og carbonylforbindelser i te... -
KOH
ForumindlægHej. Er igang med en rapport ved navn: kvantitativ forsæbning af et fedtstof. Jeg har fået en definition af forsæbningstallet, som jo er: Et fedtstofs forsæbningstal definerese som massen af KOH, der medgår til at omdanne såvel bundne som eventuelt frie fedtsyrer i gram fedtstof til sæber. Jeg... -
+VII MnO4
ForumindlægJeg sidder og kigger på nogle beregninger til en kemi-rapport. +II +VII +III +II 5Fe++ + MnO4- → 5Fe+++ + Mn++ Jeg forstår bare ikke hvorfor oxidationstallet(OT), skrevet med romertal, er +7, når OT skrevet med hævet skrift kun er -1. -
Hjælp! albedo
Forumindlægvi har fået en rapport for om albedo. Vi har målt temperaturen på forskellige overflader. jord 18,8 grader celcius græs 22,5 grader celcius fliser 24,1 grader celcius jeg skal så forklare hvorfor de forskellige overflader er så mange grader som de nu er. Har ingen ide om hvordan jeg ... -
Opgave - hjælp
ForumindlægHej, jeg har lavet e forsøg, men har lidt svært ved at svarer på sprøgsmålene, da jeg ikke er særlig god til kemi, vil jeg gerne have jeres hjælp, tak. Jeg har vedhæftet vejledningen med spørsmål som en fil. PS. jeg skal også lave en rapport, det ville være et stort hjælp, hvis i måske kunne fo... -
Indgreb i ligevægtssytem
ForumindlægJeg er i gang med en kemi rapport som handler om indgeb i ligevægtssytem, og skal svare på dette spørgsmål: Ved tilsætningerne til reagensglassene anvendte vi fatse stoffer eller et par dråber af en ret koncentreret sølvnitratopløsning. Hvorfor tilsætter man ikke i stedet for et par mL af re... -
Forbrug af varmt vand i forhold til global opvarmning
ForumindlægKære studieportal. Jeg leder efter en rapport/opgaver, der primært omhandler sammenhængen mellem forbrug af varmt vand (primlært i forhold til forbrug i brusebadet), og global opvarmning. Niveauet skal helst have et let forståelsesniveau, men må gerne være skrevet på et videregående/avanceret ni... -
Saltvands densitet og saltprocent
ForumindlægJeg mangler lidt hjælp med min rapport. Hvad kan man sige om salt vandsdensitet og den gloale opvarmning. Jeg ved det er noget med grønlandspumpem at gøre, at det saltvandet ligger nederst i havet ved grønlands, fordi deter koldest eller noget i den stil. Men jeg ved ikk rigtig hvad jeg skal sige... -
adskillesle af en sand/saltblanding
ForumindlægHVad kan jeg skrive som teori? altså vores formål med øvelsen er at beregne det procentvise indhold af salt ved, at adskille en sand/saltblanding. Jeg har skrevet hele rapporten, men mangler teorien, hvilket vores lærer sagde, at det skulle fylde meget lidt .. håber i kan hjælpe :) -
Saccharider (fehlingstest) æbler?
ForumindlægHej Ved godt jeg er lidt sent ude. Skal op i biotek imorgen. Jeg har fundet af jeg mangler en rapport/journal som hedder "saccharider". Kan huske at jeg har lavet den, men kan ikke finde den. Mener at den handler om noget med nogle moste/knuste æbler og fehlingstest. Hvis der er n... -
snorbølger
ForumindlægHej :) Jeg er igang med at lave en rapport over snorbølger men .. i min dårlige vejledningsseddel, står der udfra "forsøg 1: Du skal lave variabelkontrol idet du undersøger betydningen af F, for en bestemt snor." hvad betyder dette spørgsmål? jeg har virkelig svært ved det, og håb... -
Sammenhæng af højde og vægt!
ForumindlægHey! Jeg skal skrive en NV rapport, og skal skrive om kroppen. Vi har fået emnet der hedder 'sammenhæng af vægt og højde'. Det er også helt fint - problemet er bare, at jeg skal beskrive den uafhængige variable og den afhængige variable. Umiddelbart vil jeg sige at der ikke er en sammenhæ... -
fodbold - fysiologiske forandringer osv
Forumindlæghej. jeg er igang med en rapport om fodbold, men der er nogle spørgsmål som jeg ikke kan svare på helt. så håber i vil give mig nogle hint :) 1. træneren har besluttet at den første tid frem mod turneringsstart især skal bruges på aerob træning. belys træningsprincipperne herfor og forklar de fys... -
Blodtypebestemmelse
ForumindlægJeg har brug for hjælp, det haster! Jeg har fået et spørgsmål i min blodtypebestemmelses rapport, der lyder således; 1. En kvinde med blodtype A får et barn med blodtype B. Hvad kan farens blodtype være? 2. En mor har blodtypen B Rh+ og får et barn, som er A Rh-. Angiv de muli...
