Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 15121 til 15140 af 26896
-
matematik aflevering til på fredag meget gerne hjælp tak :))
ForumindlægAndreas skal købe en ny bærbar computer. Han sammenligner priser fra to butikker. Hos ComputerButikken koster den model, han vil have 5995 kroner. I den anden butik, KillerComputers, koster den samme model 6425 kroner. 1 Hvor mange penge sparer Andreas, hvis han køber den bærbare computer hos Co... -
JEG HAR VIRKELIG BRUG FOR HJÆLP!!
ForumindlægAndreas skal købe en ny bærbar computer. Han sammenligner priser fra to butikker. Hos ComputerButikken koster den model, han vil have 5995 kroner. I den anden butik, KillerComputers, koster den samme model 6425 kroner. 1 Hvor mange penge sparer Andreas, hvis han køber den bærbare computer hos Co... -
Lineær sammenhæng
ForumindlægHej alle. Mit emne lige nu er lineær sammenhæng, og jeg er kommet til en opgave om jeg ikke er sikker på hvordan jeg skal gribe an, er der nogen som vil pejle med i den rigtige retning? "Forklar med et gennemrregnet eksempel, hvordan man kommer fra tabel med data til model. Illustrer med... -
Analyse af en virksomheds interne forhold
ForumindlægHej, hvordan ville i forstå dette: "?Analyser virksomheden Ford Motor Companys interne forhold under og i tiden lige efter 2. verdenskrig (1940 – 1950). Den interne analyse skal have særligt fokus på Deres Business Model Canvas" Skal jeg eksmpelvis bare se på virksomhedens vær... -
’Vækstmodeller og sammenhænge’
ForumindlægHej, Jeg vil gerne sige nogle kloge ord, til den her opgave. Men havde håbet på at nogle af jer, kloge mennesker der ude, kunne hjælpe mig. Du skal redegøre for sætninger vedrørende lineære funktioner. Du skal redegøre for definitionen for en lineær funktion, samt komme ind på begreberne li... -
Funktioner
ForumindlægHej, Jeg vil gerne sige nogle kloge ord, til den her opgave. Men havde håbet på at nogle af jer, kloge mennesker der ude, kunne hjælpe mig. Du skal redegøre for funktionsbegrebet. Det forventes at du redegør for forløbet af graferne for: lineære funktioner ... -
Et Basin
ForumindlægEt bassin har et lodret tværsnit, hvis form er en del af en parabel med toppunkt T. Bassinets største bredde AB er 10 m, og dets dybde er 4 m. Tegn en model af tværsnittet i et passende koordinatsystem, og bestem en ligning for parablen i dette koordinatsystem. Nogle der ville hjælpe mig med denn... -
ekspotentiel
ForumindlægI 2005 producerede en sodavandsfabrik 2,5 mio liter sodavand. Siden er produktionen faldet med 6,3 % pr. år. Indfør passende betegnelser og opstil en matematisk model, der beskriver udviklingen i produktionen af sodavand på fabrikken siden 2005. Jeg tror at der er 2,5 mil * 0,937^x Er det t... -
Matematik - om ål
ForumindlægHej. Min opgave lyder således: I 1968 blev der fanget 4000 tons ål i Danmark. Efter 1968 er fangsten af ål med god tilnærmelse aftaget med 5,2 % pr. år. a) Opstil en model, der beskriver fangsten af ål som funktion af antal år efter 1968. b) Hvor mange procent aftager fangsten af ål i en 5-års... -
Lineær vækst
ForumindlægJeg har et spørgsmål angående en opgave jeg har svært ved, den lyder således: Antallet af landbrug i Danmark kan for perioden 1983-2000 med god tilnærmelse beskrives ved modellen y = -2600x + 98680 hvor y er antallet af landbrug og x er antallet efter 1983 a) hvad fortæller tallene -2600 og 98680... -
Matematik - HJÆLPPP
ForumindlægOpgave: Indfør passende variabel og opstil med udgangspunkt i den gennemsnitlige årlige procentvise stigning en model der beskriver udviklingen i affaldsproduktionen i DK fra 1994-2004. i 1994 blev der produceret 11105000 ton affald i 2004 var det steget til 13359000 ton affald. i perioden ... -
Hvilken analysemodel skal jeg bruge?
ForumindlægHej! Jeg sidder og laver min dansk synopse, og har valgt et uddrag af Constance Ring af Amalie Skram, men hvordan skal den analyseres? Altså hvilken model? Det er jo en roman, men et uddrag fra romanen. Lige ummidbart ville jeg tænke, at det skulle være ligesom en novelle. Men jeg er slet i... -
Kommenter residualplot
ForumindlægHej jeg har lavet mit residualplot, og jeg skal kommenter på baggrund af den linære models anvendeligehd til at beskrive udviklingen i medlemtallet. Jeg har plottet opgave formuleringen ind og mit residualplot. Det er den sdiste opgave jeg mangler så jeg kan afleverer min aflevering, så håber de... -
Bassin (Parabel)
ForumindlægHej Et bassin har et lodret tværsnit, hvis form er en del af en parabel med toppunkt T. Bassinets største bredde AB er 10 m, og dets dybde er 4 m. Tegn en model af tværsnittet i et passende koordinatsystem, og bestem en ligning for parablen i dette koordinatsystem. Er der nogen, som vil hjælpe... -
Opbygning af romanen Det forsvundne tegn
ForumindlægHej. Jeg laver en Roman analyse om Dan Brown, Det forsvundne tegn, og jeg har fået besked om forklare hvordan romanen er opbygget. Jeg kan bruge en berettermodel eller en kontrakt model, men jeg har svært ved at finde ud af hvad jeg skal skrive da der hele tiden sker noget i historien -
antallet af kaniner
ForumindlægHej med jer, er i tvivl om denne opgave b) Hvor mange kaniner er der et havlt år senere? Vi får følgende opløsninger givet Et isoleret område uden kaniner, udsættes der nogle få kaniner Antallet af kaniner i området t måneder senere beskrives ved modellen K(t) = 1200 / 1 + 100 * e^-0,68 * t... -
Fordele og ulemper ved vækstmodeller
ForumindlægHej. Jeg skal skrive SRP, og en af mine problemformuleringer lyder: - Diskuter og analyser matematiske vækstmodellers fordele og begrænsninger til beskrivelse af hændelser i samfundet – med særlig fokus på den logistiske model. Jeg har skrevet om matematisk modellering generelt, og jeg ... -
Vestas - Strategisk analyse
Forumindlæghej jeg er igang med at skrive srp på mit 3 skoleår på hhx jeg skal i min analysedel udarbejde en strategisk analyse omkring vestas specielt med henblik på det kinesiske marked. er der nogen der har ide'er til hvilke modeller jeg kunne bruge? det ville være rart med lidt inspiration :) jeg s... -
Analyse af musikvideo - skabelon
ForumindlægHej:D Til vores projeltopgave i 9. klasse har mig og min veninde valgt at lave en sang og en musikvideo.Dem har vi så lavet men problemet er bare at vi ik har en analyse model til vores musikvideo som vi kan gå ud fra. Så vi til fremlæggelsen kan analysere den. Håber i kan hjælpe? På forhånd, tak. -
Boksplot ud fra sumkurve
ForumindlægDav! Jeg sidder og skal lave et boksplot ud fra grupperede observationer. Derfor har jeg lavet en sumkurve. Nu kan jeg bare ikke helt huske, hvordan jeg skal tegne et boksplot ud fra denne sumkurve. Eller... Jeg ved godt hvordan boksplottet tegnes, men jeg ved ikke hvordan jeg bestemmer nedre k...
