Matematik

matematik aflevering til på fredag meget gerne hjælp tak :))

25. marts 2020 af mmuloo - Niveau: 8. klasse

Andreas skal købe en ny bærbar computer. Han sammenligner priser fra to butikker. Hos ComputerButikken koster den model, han vil have 5995 kroner. I den anden butik, KillerComputers, koster den samme model 6425 kroner.

1 Hvor mange penge sparer Andreas, hvis han køber den bærbare computer hos ComputerButikken i stedet for hos KillerComputers? Det viser sig, at KillerComputers har en specialrabat i denne uge på 18 % på den model Andreas vil købe.

2 Vis ved beregning, at prisen med rabat er 5268,50 kroner hos KillerComputers. Andreas beslutter sig for at spørge ComputerButikken, om han ikke kan få rabat hos dem.

3 Hvor mange procent skal rabatten være hos ComputerButikken, hvis prisen hos dem skal være 5268,50 kroner? Computerbutikken vil kun give 3 % i rabat på deres model, der koster 5995 kroner. Til gengæld kan han få 200 kroner for sin gamle computer, når han køber en ny.

4 Hvor skal Andreas købe bærbar computer, når der er udsalg begge steder og han får 200 kroner for sin gamle bærbare i ComputerButikken? Du skal begrunde dit svar.


Brugbart svar (0)

Svar #1
25. marts 2020 af mathmadesimple

Kære Mmuloo.
Jeg beklager meget, men jeg vil desværre ikke hjælpe dig med denne opgave. Jeg har i lang tid været mentor hos MentorDanmark og derfra ved jeg at du vil få mere ud af selv at øve på disse opgaver.

Jeg kan dog fortælle dig at opgave 1. handler om at finde forskellen mellem talene, når du har fjernet rabatten fra de 6425kr. Du skal altså minusse.
Opgave 2. Her skal du vise at 6425kr - 18% rabat er 5268,5kr.
Opgave 3. Her skal du vise hvad 5995kr - 3% - 200kr er.
Opgave 4. er 6425kr - 18% større eller mindre end 5995kr - 3% - 200kr ? Og hvor får du den laveste pris?


Brugbart svar (0)

Svar #2
25. marts 2020 af ringstedLC

Du skal lige læse betingelserne for brug af SP en gang til og noget grundigere. Læg især mærke til afsnittet om overskrifter, herunder brug af store bogstaver og hvad der forventes fra en spørgers egen side.


Svar #3
26. marts 2020 af mmuloo

#1

Kære Mmuloo.
Jeg beklager meget, men jeg vil desværre ikke hjælpe dig med denne opgave. Jeg har i lang tid været mentor hos MentorDanmark og derfra ved jeg at du vil få mere ud af selv at øve på disse opgaver.

Jeg kan dog fortælle dig at opgave 1. handler om at finde forskellen mellem talene, når du har fjernet rabatten fra de 6425kr. Du skal altså minusse.
Opgave 2. Her skal du vise at 6425kr - 18% rabat er 5268,5kr.
Opgave 3. Her skal du vise hvad 5995kr - 3% - 200kr er.
Opgave 4. er 6425kr - 18% større eller mindre end 5995kr - 3% - 200kr ? Og hvor får du den laveste pris?

jeg fatter hat


Svar #4
26. marts 2020 af mmuloo

#1

Kære Mmuloo.
Jeg beklager meget, men jeg vil desværre ikke hjælpe dig med denne opgave. Jeg har i lang tid været mentor hos MentorDanmark og derfra ved jeg at du vil få mere ud af selv at øve på disse opgaver.

Jeg kan dog fortælle dig at opgave 1. handler om at finde forskellen mellem talene, når du har fjernet rabatten fra de 6425kr. Du skal altså minusse.
Opgave 2. Her skal du vise at 6425kr - 18% rabat er 5268,5kr.
Opgave 3. Her skal du vise hvad 5995kr - 3% - 200kr er.
Opgave 4. er 6425kr - 18% større eller mindre end 5995kr - 3% - 200kr ? Og hvor får du den laveste pris?

jeg har virkelig brug for din hjælp


Skriv et svar til: matematik aflevering til på fredag meget gerne hjælp tak :))

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.