Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 15121 til 15140 af 29671
-
Studieretning afgangprøven
ForumindlægSkal man op til eksamen i de fag man har inden for sinstuderetning? -
Billedkunst .. ?
ForumindlægHej, jeg kunne godt tænke mig at bruge billedkunst, men er lidt i tvivl om, at det er en så god idee har i gode forslag til hvad man kunne vælge som emne? og andet fag? tænkte måske lidt på arkitektur gennem tiderne -
Udd. der ligner statskundskab/jura
ForumindlægHejsa Jeg ville gerne have startet med at læse statskundskab på AU til efteråret, men jeg mangler både C og B niveau i matematik, og det er åbenbart umuligt at tage et mat C kursus hen over foråret. Hvilke uddannelser ligner statskundskab men kræver ikke matematik? Der er jura selvfølgelig, men... -
Emne valg! (har virkelig brug for hjælp)
ForumindlægHey!Jeg står i et meget svært valg, kan simpelthen ikke bestemme mig for hvad for et emne jeg skal skrive om i SSO i historie eller samfundsfag.Har tænkt på noget med den økonomiske overgang i Kina. Men vil meget gerne kunne skrive om et anderledes politisk eller økonomisk emne!Har I ikke nogle g... -
Globalopvarmning
ForumindlægHej alle sp-medlemmer Jeg er igang med mit AT projekt, hvor vores overordnet emne er "Fremtiden - visioner og forudsigelser" Så har jeg så valgt at skrive om globalopvarmning. Jeg ville lige høre hvad kan man skrive om globalopvarmning i fysiskens verden. De fleste bøger hjemmesider osv... -
Hjælp til at-teori
ForumindlægHej folkens.. Jeg skal snart op til at mundtlig eksamen (3.g).. Jeg har desværre lige opdaget at jeg mangler ngt teori mht mit enme omkring rumkapløb. Min samfundsfagslærer har ikke fortalt mig hvilke teori jeg skal benytte for at belys mit emne.. Altså en samfundsvidenskabelig teori af en "... -
DANSK ØKONOMI HJÆLP
ForumindlægHej. De dårlige sider ved dansk økonomi er: Dansk økonomi balancerer faktisk på kanten af recession, de snegler sig af sted med 0,2 % i første kvartal. Dette betyder at den danske økonomi fortsat hænger fast i krisen, selvom at væksten altså på overfladen faktisk blev positiv. Mit spørgsmål e... -
Er der ikke nogle som vil rette min opgave?
Forumindlæger der slet ikke nogen som har tid og mulighed for lige at se min samfundsfagsopgave igennem? har virkelig brug for at få den rettet, og kan ikke få hjælp andre steder fra, så jeg ber jeg om at hjælpe mig. -
A,B & C-FAG
ForumindlægHej! Jeg har fået at vide, at man på gymnasiet, kun har C-fag (undtaget idræt) i det første år, B-fag i to år og A-fag i tre år. Det er vel rigtigt? Men så har man jo faktisk "kun" 4-5 fag i 3.G? Eftersom man har 4-5 A-fag? Kan det passe? Tusinde tak for alt hjælp der må komme! -
Christian 8
ForumindlægHej, Christian 8 volder problemer. håber på hjælp. :) Han syn på Gud, Staten og hans egen position? På forhånd tak. Er helt lost. -
Markeds- og planøkonomi.
ForumindlægHej. Nogle der kan forklare følgende: Fordele ved planøkonomi Ulemper ved planøkonomi Forbede ved markedsøkonomi Ulemper ved markedsøkonomi Tak på forhånd :D -
Erhvervsfrekvens
ForumindlægEr det positivt når erhvervsfrekvensen er høj eller lav og hvorfor? -
I er alle kloge
Forumindlæg--||-- -
Vægte på fagene
ForumindlægI et fag som engB skal man obligatorisk op i skriftlig eksamen. Hvis man derudover trækker engelsk som mundtlig eksamen, så vægter den mundtlige karakter 0,75. I et fortsættersprog på B-niveau vægter den mundtlige karakter altid for 1,5, hvis men trækker den som eksamen. Er det ikke uhensigtsmæ... -
HJÆLP ALLE SØDE MENNESKER
Forumindlæghej alle sammen sidder er helt blank. Jeg skal have en problemformulering med darwisme, socialdarwisme og socialdarwinismen brug under 2.verdenskrig (hitler/fasicime) Og har spencer som kilde i fagene Biologi(B) og Historie(A) -
To uddannelser på en gang?
ForumindlægHej alle jer herude :-) Jeg kan ikke rigtig finde noget om det på nettet, så tænkte på at spørge herinde ! Håber der er nogen der svarer! Kan man godt gå igang med to uddannelser på en gang? Mange tak på forh&... -
Statskundskab
ForumindlægHej alle. Jeg har besluttet mig for at læse statskundskab på uni, efter min gymnasiale uddannelse. Jeg kan næsten ikke vente, og har besluttet mig for at købe nogle bøger indenfor emnet. Nogen der kan anbefale noget? Mit faglige niveau er langt fra på universitets niveau, jeg skal nok have noget... -
Hjælp til synopsis - Indvandrer spørgsmål?
ForumindlægMit spørgsmål er: Er indvandring i Danmark generelt så stort et problem som den politiske debat afspejler? Håber på jeres hjælp! -
Psykologi kvote 1 og 2
ForumindlægHej. Jeg har et snit på 9,3 (hvor jeg har ganget med 1,08), og vil rigtig gerne ind på psykologi, som kræver et snit på 10,6 i Aarhus og 9,7 i Aalborg. Tror I der er chance for, at jeg kommer ind? Har forresten søgt kvote 2 i Aalborg også. -
Alt er forkert! Studieretning + klasse! HJÆLP!
ForumindlægHej folkens. Jeg håber virkelig I vil kunne hjælpe mig. Jeg sidder nemlig fast i et STORT dillemma. Her kommer situationen (beskrevet -->)Jeg går på et fantastisk gymnasium, som jeg er rigtig glad for. Det er stort, og er ret tæt på hvor jeg bor. Jeg går lige nu i 2.g og starter i 3.g efter ...
