Søgning på: fysik a 2012. Resultater: 15161 til 15180 af 153574
-
Titrering af base - hvilken indikator?
ForumindlægHej :))))) Jeg skal til fysikeksamen på tirsdag, og er igang med at lave dispositioner til alle vores opgivne emner. Jeg har lavet syredispositionen hvor jeg bl.a. titrerer min hjemmelavede HCl og benytter phenophtalein som indikator. På vores forventningsark står der at vi skal kunne gøre det s... -
03????
ForumindlægHej med jer!Ville lige dele en noget chokerende oplevelse med jer:S jeg har haft denne ubehagelige oplevelse af at have fået 03 i historie, det var heldigvis en årsprøve, men man blir da ked af det.. jeg ved godt det er min egen skyld at jeg ikke har læst så meget og sådan, men alligevel.. 03? je... -
Kampagne !? Hvad?
ForumindlægHey..\n\nJeg går som sagt på HTX på 1. år og vi har nu et projekt om Global opvarmning , og vi har valgt at lave en kampagne om det, med en kampagne reklame der skal informere folk om at de skal passe på jorden. Men hvad laver man i sådan en kampagne ? \n\nDe ideer vi har indtil videre er :\n\nRe... -
STX?? Byggeteknikker??
ForumindlægHeii alle.. Er på vej ind i 9. klasse og er begyndt på hvad jeg efter det. Jeg har tænkt meget gå på gymnasium STX og derefter tage en videregående uddannelse kaldet Byggetekniker ;) Er der nogle der ved om jeg har valgt det rigtige gymnasium for dette job?? Er der nogle der er i gang med byggete... -
Komplekse tal
ForumindlægHåber, jeg kan få lidt hjælp. z = 2+4i. Opstil z på hhv. rektangulær form og polær form. Hvordan gør man det? Jeg har fundet modulus og argument.. Modulus: z = 4,4722 Argument: v = 63,43o -
copy/paste - stop det!
ForumindlægDet er ved at drive mig til vanvid! Indlæg efter indlæg, ser jeg at folk helt og aldeles hæmningsløs kopiere opgaveteksten og indsætter det på studieportalen, for at få andre til at løse deres opgaver. STOP DET OMGÅENDE! ____________________________________________________________________________... -
muligheder efter gymnasiet..
Forumindlæghej.. jeg ved virkelig ikke hvad jeg vil studere.. i starten kunne jeg tænke mig at være social rådgiver, men synes sociolgi også lyder spændende.. så lige at man også kan studere det i aalborg, men i kbh skal man vidst have 9 komma et eller andet for at blive optaget, hvad med i aalborg? også v... -
Nogle der læser matematik?
ForumindlægHej med jer, Jeg tænkte om der er nogle herinde der på nuværende læser matematik på ku? for jeg ville gerne snakke lidt med en, omkring hvilke bøger der bruges og hvordan studiet er og alt det der, jeg håber der er et par stykker der skriver. Hilsen Rasmus ps. Det skyldes jo at jeg selv vil in... -
Hvad menes der med det
ForumindlægOtholitic organer (sacculus og utriculus) fornemmer lineære accelerationer. det med lineære acceelerationer? -
Bindingsenergi/Q-værdi ?
ForumindlægHej som jeg har forstået det så omtales bindingsenergien som den energi der skal til for at 'splitte' eller 'samle' en kerne som betegnes som hvor formlen så er hvor er massedefekten for kernen er dette rigtigt forstået?? Men hvad er Q-værdien så? er det bare en... -
Hjælp, Hvilke stoffer dannes ved afbrænding af biomasse
ForumindlægHej jeg har naturfagseksamen imorgen og har brug for hjælp asap, håber der er nogle flinke sjæle derude Hvilke stoffer dannes ved afbrænding af biomasse, har søgt en del på nettet men kan ikke finde frem til noget. -
Matematik på c niveau??
ForumindlægEr det en meget dum ide, at vælge matematik på c niveau? Jeg tænker i forhold til mulighederne bagefter. Hører mange der siger, at det udelukker mange uddannelser hvis man kun har det på c. er det at overdrive, eller er det sandt? -
opfriskning af n,m,M,V,c?
ForumindlægSagen er den, at jeg knap kan huske de dumme tal man sætter ind i et skema, så som n, m, M c,V, ( er der fler., kan ærlig talt ikke huske det, noget være øv ) n = stofmængde? m = massen? M = Molmasse? V = volumen c = koncentration? anyway jeg kan ikke huske det, det er temmelig lang tid siden j... -
videnskab 100 % rigtigt
Forumindlæger det videnskaben beviser 100 % rigtigt eller hvad -
12+
ForumindlægEr 12+ et 13 tal?? -
bøger til analysekurser på matematik-økonomi KU
ForumindlægHej derude Er der nogen som kunne fortælle mig hvilke bøger der er pensum til analyse 0, 1 og 2 på matematik-økonomi uddannelsen på KU? mvh -
Tyngdekraftens arbejde
ForumindlægHej Kan man godt beregne tyngdekraftens arbejde i dette forsøg: Grunden til jeg spørger er, at bolden ikke tilbagelægger strækningen h, da hvert hop, bliver mindre -
Optaget eller ej - 2008
ForumindlægHej Alle Så er det i morgen vi får svar :D Men vil høre om man allerede kan se adgangskvotienterne i dag kl24.oo. Hvis ja, på hvilke hjemmesider www.kot.dk eller ug.dk eller de enkelte udd. ins.? -
Fiktiv kræft
ForumindlægKan nogen forklare enkelt hvad en fiktiv kræft er? Jeg kigget på nettet om det, og er helt blank af at læse det. Jeg har altså et spørgsmål af min gruppe, jeg skal igang med at forklare hvorfor der er en fiktiv kræft i et inertialsystem. Vi skulle lave nogle forsøg (koriolis kræfter); i en dre... -
Lasersvejsning
ForumindlægJeg har følgende viden: Laser som lyser med effekten 12 kW Nyttevirkningen er 11% Stålplader med tykkelsen 12, 0mm skal svejses sammen et område på 2,0mm langs hver af de to kanter på pladerne skal smeltes helt igennem Pladernes temperatur er 20 grader, før svejsningen Laseren har en bredde på 4...
