Søgning på: fysik projekt. Resultater: 15221 til 15240 af 20689
-
Jobansøgning hjælp haster ! !
ForumindlægHej ! :D Jeg skal skrive en jobansøgning, og jeg ved at jeg skal sælge mig selv så godt som muligt, som jeg har fået at vide af min lærer. Men hvordan sælger jeg mig selv? -
Lys er elektromagnetiske bølger/ fotoner:
Forumindlægelektromagnetiske bølger/ fotoner kan nogen god forklare det kan ikke forklare det til min rapport -
Beregning af strålingsenergi?
ForumindlægHejsa, Vi har lavet et forsøg, hvor vi skulle bestemme halveringstykkelsen for gammastråling i hhv. bly og vand (vi brugte Ba-137) Desuden skulle vi bestemme rækkevidden for alfastråling i luft (vi brugte Am-241). Til sidst i vejledningen står der, at vi skal beregne strålingsenergierne for de f... -
Henfald
ForumindlægJeg har målt radioaktivt henfald. Aktiviteten er her: x*A(t)= x*A0*e-kt Skal jeg så gange med x igen efter at jeg har fundet min y-værdi? x*A(t)=x*A0*e-kt, eller skal den bare forstås som at A(t)=x*A0*e-kt uden at jeg ganger x på A(t) igen efter at have udregnet A(t) ? -
valgfag
ForumindlægUdskyld dt her ikke passer til kategorien hvad er sjovest efter jeres erfaring : Erhvervsøkonomi Psykologi Musik Idræt Design Astronomi Programmering Informationsteknologi -
Kvote 2
ForumindlægJeg skal snart søge ind på medicin gennem kvote 2, altså ansøgningsfristen er d. 15 marts kl. 12. Og der står at man gennem kvote 2 kigger på ens erhverserfaring, dvs. noget med frivilligt arbejde, relateret arbejde indenfor medicin, pleje, omsorg osv, og man skal derfor skrive en motiveret ansøg... -
Elektromagnetisme
ForumindlægHej :) Hvad er elektromagnetisme? Jeg har søgt på nettet om det men det der står er lidt indviklet synes jeg. -
lineær Differentialligning
ForumindlægHej Alle. Jeg sidder og læst om lineaæt differentialligninger og lidt tvivler om jeg har forstår det rigtigt eller ej: som der står Lineær differentialligninghar føglende form: er det sådan at hvis en diff-L har ikke y så den er ikke lineær ? for eksempel: y` =2x +1 er ikke lineær ?? ell... -
Hvorfor falder en tsunamis hastighed, når vandybden bliver lavere?
ForumindlægHej. Er der nogen, der kan forklare, hvorfor en tsunamis hastighed falder jo lavere vandet er? På forhånd tak for hjælpen:-) -
Hvad er forskellen på x og x_0?
ForumindlægHvad er forskellen på x og x0? Jeg troede det var to forskellige tal, men det virker som, at min lærer bruger dem som at de udgør det samme? -
Ingeniør
ForumindlægHej, er der nogen, der kan fortælle mig hvilken ingeniør-uddannelse, der er flest penge i, i fremtiden? findes der andre uddannelser på niveau med den undertegnede. hvilke uddannelser er fremtiden? hvor er det bedste studierelevante sted at studere - københavn eller århus? -
Funktioner
ForumindlægDe faste omkostninger ved produktion af en vare er 9.000 kr. pr. år. De variable omkostninger er 35 kr. pr. stk. Varen sælges for 55 kr. pr. stk. Bestem forskriften for de samlede omkostninger f(x). Bestem forskriften for den samlede omsætning g(x). Tegn graferne for f og g i samme koordinatsys... -
Archimedes Lov
ForumindlægHej jeg er ignang med at skrive rapport om Archimedes Lov og er gået i stå ved spm. Begrund at vægtforøgelsen af væsken, når loddet nedsænkes i den, er lig loddets vægttab. Er der nogle der kan hjælpe mig med at formulere dette på en god måde? På fohånd tak! -
Burde jeg droppe ud af STX?
ForumindlægHej Jeg er 16 år og går på stx i 1.g Jeg er meget usikker på om jeg burde droppe ud, pga mine karaktere ser virkelige dårlige ud. da jeg gik i folkeskolen fik jeg virkelige gode karaktere og var motiveret til gymnasiet, men siden jeg startede har jeg bare haft lyst til og droppe ud, i folke... -
Hvordan gik det?? FSA
ForumindlægHej allesammen! Var så op til biologi eksamen idag, og er egentlig bare nysgerrig; - Hvordan gik det med jer? Synes I prøven var svær?? n_n -
gennemsnit
ForumindlægHeej Jeg går i 1g og vil godt gå på universitetet efter gymnasiet for at være læge. Jeg har afsluttet Samfundsfag og Mediefag i dette år og har fået 7 i begge fag. Jeg sgu ikke op i dem til eksamen, så det bliver årskarakterende, som kommer til at gælde i 3g eksamensbevis. Kravet til at være læge... -
Hvordan bliver jeg Tandlæge
ForumindlægHej. Jeg har en stor for ikke at sige kæmpe drøm om at blive tandlæge! Jeg har en folkeskole afgangseksame, samt en HG med to år i praktik. Og nu er jeg ved at uddanne mig som Klinikassistent som jeg klare til ug og får kæmpe ros for. Men jeg... -
Udregning jordens overfladetemperatur
ForumindlægHej Er der nogen der ved, hvordan man kan regne jordens overfladetemperatur ud? -
Fortynding
ForumindlægHej, jeg er meget i tvivl, om man kan fortynde en base eller ej. Er der nogle der kan svaret på mit spørgsmål, så håber jeg, at I vil hjælpe... Og hvis svaret er, at man godt kan fortynde en base, så hvordan gør man det? :( -
hældningskoefficient nspire
ForumindlægJeg vil bare høre hvordan man finder hældningskoefficient i TI nspire
