Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 15221 til 15240 af 48964
-
differentier!
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal differentiere a^x, men er ikke helt sikker på hvordan det skal gøres? Håber at der er nogle der kan hjælp mig. -
Hjælp til opgave om differentialligninger
ForumindlægHej Jeg håber, at nogle herinde har lyst til at hjælpe mig med en opgave. Grundet jeg har haft nogle problemer, har jeg ikke været til et par forelæsninger i matematik. Jeg søger derfor noget hjælp til at løse nogle opgaver. Opgave 1 Givet differentialligningen Beregn i hånden 2. ordens Ta... -
hvornår "offentliggøres" karaktererne??
ForumindlægHey ;)Nogen der ved hvornår vi får vores karakterer for de skriftlige prøver??Mvh Eva -
VUC
ForumindlægJeg går i 1.g på gymnasiet. Kan man godt ved siden af gymnasiet gå på VUC som 16-årig? Jeg vil nemlig meget gerne forøge min viden i nogle fag - så kan jeg eventuel gøre det på VUC? - Hvis ja, hvor melder jeg mig så til? -
C
ForumindlægHej. Har lige været op til skriftlig matematik c. Fik lige lyst til at se hvor mange point jeg har fået rigtigt. Er der nogle som ved hvor mange point man får for hver rigtigt svar. -
fuldstændig løsningf til dif
ForumindlægJeg er helt på bar bund med hvad jeg skal med denne opgave Find den fuldstændige løsning til differentialligningen 2y’ – y = 3. ? vil blive meget glad hvis nogen viste mig beregning og forklarer dem. -
manglende fag!
Forumindlæghej.. Jeg er elev i 2.g, og er altså prøvekanin på den nye reform. Jeg finder ofte inspiration herind og har også anvendt eksamensnoter herfra - tak for det! Og i den sammenhæng har jeg opdaget at faget "naturgeografi" ikke findes herind. Var det ikke en ide at oprette det også? (: -
Lån - Hjælp
ForumindlægKan I hjælpe? Et finansieringsinstitut tilbyder forskellige lån. Et lån på 30000 kr. afvikles over 48 måneder med en fast månedlig ydelse og med en månedlig rente på . Bestem den månedlige ydelse. -
Bevis for en sætning
ForumindlægHej Er der nogle af jer, der har gode noter til beviset for Bayes sætning? I min bog står det nemlig ikke så detaljeret - det er problemet. Jeg har også søg på nettet, men der kommer ikke rigtig noget brugbart frem. -
integralregning
Forumindlæghvad menes der med gør rede for arealberegning ved hjælp af stamfunktioner hvad skal der siges og vises præcist :(( kan ikke finde det i min bog -
Super vigtigt sprøgsmål
ForumindlægHey, kan jeg droppe tysk, nu hvor jeg har haft det i 3 år, og skal til at starte i 10 kl. ønsker at starte i gym. lige efter men er det muligt at droppe tysk og stadig kom på gym (stx).. nu hvor tysk er mit hade fag og trækker mig virkelig virkelig voldsomt ned i gennemsnit.. -
Reducering og ligning
ForumindlægHej! En der vil hjælpe mig med disse opgaver? :-) Opgave 1: Reducer udtrykket: xy + x2 / xy Opgave 2: Løs ligningen: x2 - 5x + 4 = 0 -
hjælp
ForumindlægHej alle jeg sidder med følgende opgave: Opgave 7 I et eksperiment krydser en studerende lyserøde blomster med hinanden. Ifølge arvelighedslovene skulle det forventede resultat være 25 % røde, 50 % lyserøde og 25 % hvide. Resultatet af eksperimentet blev 236 blomser, der fordelte sig på far... -
Statistik metode signifikant?
ForumindlægHej, Det er længe siden jeg har haft statistik og har virkelig brug for hjælp Jeg har spurgt nogle mænd og kvinder om nogle udtagelser. Her havde mænd 20 bløde udtagelser og 32 hårde udtagelser. Kvinder havde 25 bløde udtagelser og 40 hårde udtagelser. Hvordan finder jeg ud af om der er sig... -
nulhypotese?
Forumindlægved ikke hvordan jeg skal gribe den her opgave an? I et afgrænset område ved et rev på kysten nær Belize har to biologer undersøgt en stikprøve af ål fordelt på art og opholdssted. Ålene i stikprøven var af henholdsvis G. moringa arten og G. vicinus arten, og ålene opholdt sig enten i græs, sand... -
Integrations regler
ForumindlægHej, læser en bog om elektroteknik, hvor der står at: dQ/dt = -I hvis man integrere dette får man: q = Q - I*t strømmen I er konstant, q=I*t og Q er ladningen ved starten af afladningen. Kan i forklare hvordan første ligning bliver til anden ligning? Det er noget tid siden jeg har siddet ... -
Vibrations energi - SRP
ForumindlægHej alle derude. Der står i min bog at kvantemekanisk kan vibrationsenergien forståes ved E_vib=h*f*(v+½) hvor v=0,1,2,3... den kraftigste overgang er når \delta v =+/- 1, men at overgange når delta v er 2 eller 3 også kan ske men at de er svagere. Og andre overgange giver anledning ... -
Indbetalning HJÆLP
ForumindlægEn familie ønsker at spare op til udbetalingen på et hus, der koster 4.000.000 kr. Udbetalingen er på 10 % af husprisen. De kan få 0,4% i månedlig rente på en konto i Golden Dreams Banken. Hvor stor skal den månedlige indbetaling være, hvis familien ønsker at have til udbetalingen efter 48 indb... -
Gode tips og råd
ForumindlægJeg skal til terminsprøve i morgen - ja på en lørdag! I samfundsfag på højniveau Matematik og også samfunsfag er ikke min stærke side, så ville høre om der er nogen af jer, som lige har et link til forskellige udregninger og sådan. F.eks. hvordan man udregner procenter og sådan nogle ting.. Ja, b... -
rente opgave
ForumindlægEt beløb ønskes ved halvårlig rentetilskrivning forøget fra 8500 kr. til 12000 kr. på 3 år. Hvad er den halvårlige rentefod? Hjælp, hvordan gør jeg det??? på forhånd tak! :-)
