Søgning på: kemi b isis. Resultater: 15301 til 15320 af 96602
-
Please HJÆLP mig med optagelsesprøve?!?
ForumindlægJeg skal til optagelsesprøve på gymnasiet og har ABSOLUT ingen ide om hvad der kommer til at ske? Der er mindre end 2 uger til, og har ikke fået noget brev... Var syg til min 9. kl eksamen, som derfor gik rigtig dårligt, så ved ikke meget om hvad der skal ske og tanken om det igen skræmmer mig, d... -
amorf?
ForumindlægHvad vil det sige at et materiale er amorf? -
Br- -> Br2 i vand?
ForumindlægPasser den her:2 Br- (aq) -> Br2 (aq)Eller vil bromidionerne fortsat være dissocieret i vand? -
Ammoniak
ForumindlægEr der nogen kloge hoveder der kan hjælpe mig... Reaktionen N2(g) + 3H2 (g) <-> 2NH3(g) starter ikke før reaktanterne kommer i kontakt med katalysatorpillernes overflade i reaktionsbeholderen. Hvordan er størrelsesforholdet mellem Y og K følgende steder i procesanlægget: - i reaktionsbehold... -
Syreskader på tøjet
Forumindlæg"De hyppigste skader fra syrer er på tøjet. Det mest lumske er, at der normalt ikke går hul, før tøjet bliver vasket næste gang."Det står der i min kemibog.Kan nogen forklare den kemiske grund til det?Tak -
Om syrlige kationer.
ForumindlægJeg har undret mig lidt over hvorfor nogle kationer er syrlige, men andre ikke er. Syrlige kan eksempelvis være Al3+ og Fe3+ imens at eksempler på ikke at være det kan findes ved K+ og Fe2+. Der er sikkert et simpelt svar på dette :) -
Calcium-ionen binder alkohol?
ForumindlægHvorfor kan calcium-ionen binde alkoholer? -
Haster: Fortynding af Pufferopløsning
ForumindlægHej For en vandig opløsning af diverse ioner gælder med god tilnærmelse at 1 = 20 dråber. Til 1 rent vand tilsættes 1 dråbe 0,1 opløsning. 1) Hvad bliver PH? fandt til 4,3 2) I en given phosphatpuffer er [H2PO4- ]= 6,2 og [HPO4--]=3,8 . Hvad er pH i denne buffer? fandt til 7,0 3) Der ti... -
den nye gymnasiereform
ForumindlægDe skrev den anden dag i information at den nye reform kun giver omkring 5 % af en årgang mulighed for at læse de naturvidenskabelige fag, mod 17 %. Forstår stadig ikke at man reformerede gymnasiet, når det er i folkeskolen at problemet ligger. Man kunne dog godt gøre musik og billedkundst i gymn... -
Ligandfeltteori
ForumindlægSidder med en møgopgave af kaliber.Skal beregne data indenfor ligandfelt teori.Sidder med en molekyles som antages at være tetrahederisk.Centralatomet er en kobber(II)ionliganderne er 4 Chlorider.Samlede ladning er [CuCl(4)]^-1Har beregnet data i Argus lab.Kan aflæse værdier, direkte, for de fors... -
Poisson fordeling
ForumindlægHejJeg er ved at gennemgå pensum til en snarlig eksamen - og er kommet til poission fordeling.Jeg har fattet, at fordellingen ikk er normalt fordelt, men derefter er jeg også ret lost.Nogle kan komme med en kort forklaring af den ?På forhånd tak.VH Kath.Bioproces ing. 2. semestre -
Reaktionshastighed
ForumindlægJeg er lige igang med et forsøg hvor man undersøger reaktionen mellem persulfationer og iodidioner. I forsøgets teori står der at opløsningens samlede indhold af ioner har en vis betydning for reaktionshastigheden, derfor gør man iodidkoncentrationen mindre ved at erstatte KI med NaCl. Det forstå... -
fysik og biologi
ForumindlægHey.. Jeg er en pige som går i 9. klasse. Jeg skal for første gange til eksamen i fysik/biologi. Og ja problemet er jo at jeg ikke er særlig god til fysik og biologi. Vil ved om at der er nogle som kender nogle gode hjemmesider, som kan hjælpe mig. Der må gerne være billeder. Jeg er også nervøs. ... -
230 volt?
ForumindlægHejI min fysik bog står der at der er 220 volt i en alm. stikkontakt. Men andre steder har jeg hørt og læst det er 230 volt.Hvad skal jeg tro?Og hvad skal jeg sige til min eksamen i morgen?Hilsen Frederik -
Induktion
ForumindlægHvad skal man vide om induktion? Jeg forstår ikke helt forklaringen om induktion i min bog. -
Vedr. Mundtlig Kemieksamen?
ForumindlægHej.. Min lærer har givet os en liste med alle overskrifter, som vi kan komme op i. Men så skal han yderligere give os en liste med de spørgsmål vi kan komme op i mindst 5 dage inden eksamen. Vil det så sige at dét han har givet nu kun er emnerne, mens det han giver 5 dage inden er de specifikke ... -
Hvordan skal dette spørgsmål forstås...
ForumindlægSpørgsmålet lyder sådan: Til 100 mL rent vand sættes 10 mL 0,60 mol/L saltsyre. a) Beregn pH i opløsningen. pH = -log (ss) cs = 0,60 mol/L Men når jeg sætter tager -log(0,60) får jeg 0,221848749616, hvilket jo er et alt for lille tal... kan I fortælle mig hvad jeg skal gøre? På f... -
Hvad skal jeg gøre ???
ForumindlægHej Alle.Jeg har fået en opgave for i Naturgeografi, hvor vi har været ude og lave målinger med kompas og skal ud fra målinger tegne en ruteskitse, over 1.5 km i Jægersborg Hegn.Til sidst skal vi lave en rapport om vores resultater, det er her mit spørgsmål kommer ind i billedet:Er der nogen der ... -
Atommasse eller molarmasse
ForumindlægSidder helt og kommer i tvivl.Hvis vi for eksempel tager Kr-85, så slår man op i Databogen og ser, at molarmassen er 83,80. Atommassen for Kr-85 er 84,91252 u.Jeg plejer godt nok at bruge molarmassen, når der skal findes stofmængde evt., men blev nu alligevel i tvivl om hvilken jeg skal bruge.Hvo... -
konstruktiv og destruktiv interferens
ForumindlægHej alle! :)Jeg forstår ikke helt konstruktiv og destruktiv interferens i fht. denne figur:http://da.wikipedia.org/wiki/Fil:Two-Slit_Experiment_Light.svgSom jeg forstår det, er konstruktiv interferens når 2 bølgetoppe eller 2 bølgedale (fra samme lyskilde) mødes, derved forstærker de hinanden.Des...
