Søgning på: fysik a 2012. Resultater: 15321 til 15340 af 153574
-
hjælp! tværfaglig matematik og?
Forumindlæghej, jeg skal snart skrive min tværfaglig, jeg regner med at det ene fag skal være matematik, men kan ikke rigtig finde ud af hvad det andet fag skal være, og hvis hvilket emne indefor det fag, så håber nogen kan komme med forslag som jeg kan overveje, har ingen ide om hvad det kunne være :S o... -
Månens molare masse eller stofmængde
ForumindlægHej! Jeg skal regne mig frem til månens temperatur igennem idealgasligningen. Wikipedia har en fin side om månen, hvor jeg får alle de oplysninger, jeg skal bruge pånær månens molare masse (som jeg vil bruge til at bestemme stofmængden med ved ligningen n=m/M) Jeg har indtil videre: p=3*10^-10... -
Enheder
ForumindlægSpecielt til 10. klasserne. Hvis jeg har et ligning, hvor der står: 30 km/time * 2 timer = (30 km * 2 timer)/time = 60 km, hvordan kan jeg så forsvare, at jeg forkorter med tiden i tæller og nævner, når det står i flertal det ene sted (timer) og i ental det andet sted (time)? Kan jeg bare se sto... -
Hjæælp!!!
ForumindlægJeg har et problem.. Jeg kan ikke finde det PERFEKTE emne til min projektopgave, og håber at der er nogle herinde der kan hjælpe, med ideer.. Over emnet er 'verden omkring os' På forhånd 1000 tak!!! :) -
Fra µm til µ?
ForumindlægHey, Nogle der lige hurtigt kunne fortælle mig, hvordan jeg omregner 1,333µm om til µ? MVH ASLAK -
Start -,slut-hastighed ?
ForumindlægHar fundet en raketligning, men den skulle angive sluthastigheden.. hvilket jeg ikke forstår, da hvad er så start hastigheden ? -
Biologistudiet - meget matematisk?
ForumindlægDavs. Jeg bliver student næste år og overvejer stærkt at t læse biologi. Det eneste der dog kunne sætte en bremse for den ide er hvis det viser sig, at uddannelsen er meget matematisk. Er det en nødvendighed at være en ørn i faget matematik for at kunne læse det - eller er det noget som er til at... -
Spørgsmåle jeg ikke kan svarer på. :(
ForumindlægHalløjsa derude! Jeg sidder med en fysikopgaven og jeg har fået læst en tekst, og kunne ikke forstå teksten ordentlig, så har stillet mig selv nogle spørgsmåle, kunne det være en sød sjæl som kunne hjælpe mig med disse spørgsmåle? Det behøver ikke at være dem alle, men bare nogle par stykker. :D... -
Forsøg om lys
ForumindlægHej. Jeg har lavet et forsøg om lysets brydning, og jeg skal til at skrive min hypotese. Hvad kan min hypotese være? Jeg ved, at lysets hastighed i luft er 3,00 * 108 m/s... -
Kvote 2 HJÆLP
ForumindlægHej, Jeg er blevet samfundsvidenskabelig student fra STX i år, og har modsat flere nyudklækkede studenter ikke søgt om en videregåendeuddannelse da jeg i 3g blev sikker på, at jeg ville noget naturvidenskabeligt. Jeg er dog et par decimaler fra kvote 1 samt stand-by snittet, hvorfor jeg ønsker ... -
Elektrisk energi og effekt
ForumindlægJeg sidder lige og læser fysik, og så er der noget jeg ikke forstår. Der står at vi man kigger på en ladning Q der ved A kommer ind i komponenten i tidsrummet t. Strømmen gennem ledningen er konstant og dermed også gennem komponenten, hvorfor? Mit andet spørgsmål er, omkring at der står, at der i... -
Reducer udtryk
Forumindlæg(a+2b)2- (a+2b)(a+b) -
Bølgelængde, absorption og strålingsintensitet.
ForumindlægHej derude, Er gået lidt i stå med den fysik opgave. Problemet er at det eksempel der er givet i bogen, er et eksempel baseret på et forsøg. Og det forsøg har jeg/vi ikke lavet endnu. Opgaven lyder således: For en given gammastråling med fotonenergien 0.7 MeV er halveringstykkelsen... -
Noget m. specifikvarmekapacitet, tror jeg :/
ForumindlægHej, Jeg har en opgave her med en opg. A & B, men jeg kan ikke finde ud af dem. Ved ikke hvad jeg skal bruge al infoen til, eller hvilken info jeg skal bruge, eller formlen. Nogen der kan hjælpe? Info: En hårtørre bruger 30W, når kold luft kommer ud. Den bruger 450W, når den blæser med varm lu... -
MEGET VIGTIGT EKSAME HJÆLP!
ForumindlægHej jeg skal op til Fysik B eksamen om 10 dage jeg er i gang med at forberede min eksamenspørgsmål som vi har fået udleveret, dog er jeg gået lidt i stå fordi jeg ikke helt kan huske hvordan jeg kan svare på spørgsmålet. Jeg har kigget i min fysik bog samt undersøgt det på nettet. spørgsmålet ... -
Hjælp mig med en formel!?
ForumindlægHejsa Alle Sammen...Sidder og grubler... Jeg skal bruge en formel til noget kemi, men har kun fysik/kemi enkeltfag, så kan ikke den formel de skal bruge til dette...Prøver at forklare...Vi skulle måle en sikkerhedsafstand på hhv alfa, beta og gamme-stråling, sikkerhedsafstanden er 17, da det er e... -
Sky Tower opgave M31c
ForumindlægHej! Sidder lige her med opgave M31c kaldet Sky Tower fra Opgaver i Fysik - A-niveau Dette er første gang jeg kommer her for jeg plejer aldrig at have problemer med fysik, men denne her opgave... jeg fatter brik. :( En dreng slippes fra platformen øverst i Sky Tower. Han opnår under sit frie fald... -
STX og HF enkeltfag samtidig
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg går i 3. G og har afsluttet mat B, men er ikke tilfreds med eksamens karakteren og ved samtidig at den videregående uddannelse jeg gerne vil ind på, kræver mat A. Jeg vil dog ikke have den karakter jeg har fået på b niveauet til at stå i min eksamens bevis. Mit spørg... -
vektorer
Forumindlægkan nogen give mig svaretLængden af a vektor er 3længden af b vektor er 4vinkelen mellem a og b er 60 graderHvad er a vektor gange c vektorc vektor= 2 a vektor+ b vektor -
Formelsamling til matematik er færdig!
ForumindlægHer har I en formelsamling. Jeg vil ikke skrive om den her, da der står en smule i forordet. Jeg har både uploadet den her, og så får I også lige et link, hvor den også kan findes. peecee.dk/upload/view/169460
