Søgning på: matematik fp9 maj 2021. Resultater: 15341 til 15360 af 33706
-
Sandsynlighedsregning - HASTER!!
ForumindlægHej, er der nogen, der kan hjælpe mig med nedenstående opgaver (alle 3 delspørgsmål), hvor i viser alle trinene i beregningen eller forklarer, hvad i gør undervejs, da jeg er helt på bar bund omkring, hvordan opgaven løses. Tak på forhånd! -
det skrå kast
Forumindlæghej sp Jeg har et spørgsmål mht. min opgaveformulering til min SRP. I forhold til andet spørgsmål, vi i råde mig til at udlede kasteparablen og teorien for det skrå kast hver for sig? For jeg havde tænkt på at gør rede for x- og y-komposanten hver for sig og derefter udlede kasteparablen. Desud... -
Procent
ForumindlægJeg er i gang med at finde procent boksplot, men jeg kan simpelhen ikke komme til et endeligt svar. Lige ud fra hvad jeg TROR, mener jeg det er 50%, men jeg er fuldstædig usikker. Nogen der kan hjælpe! Bilede er vedhæftet. -
Haribo og guldbar-problem!
ForumindlægHey folkens! Jeg har fået en problemregning som jeg selvfølgelig skal svare på. Desværre giver den lidt problemer, da jeg sagtens kan finde svaret men ikke kan forklare hvordan. Hjælpe?? Max har købt 3 poser haribo-slik og 2 guldbarre til 52 kr. Knud har købt 4 poser haribo-slik og 1 ... -
Lineær første orden differentialligninger
ForumindlægHej jeg skal op til eksamen, hvor et af spørgsmålene lyder: "Gør rede for lineære differentialligninger af første orden samt den tilhørende løsningsformel. Giv et eksempel på anvendelsen af formlen." Her talte min lærer også om at det kunne være godt at fortælle hvad man kan læse ud f... -
definitionsmængden og værdimængden
ForumindlægHej, Hvordan finder man definitionsmængden og værdimængden? -
Afgangsprøven 2014
ForumindlægHej 9. Klasser! Andre der ligesom mig har trukket jeres udtrækningsfag i dag? Hvad har i trukket og er i tilfredse? Mundtligt tysk og skriftlig Geografi, ikke ligefrem tilfreds med det tyske.. -
hjælp
ForumindlægHejsa jeg håber der er nogen som kan hjælpe med opgave 10 i dette link: http://uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/101213_stx_MAT_A.ashx På forhånd tak Mie -
SRP Formidlings opgave integral regning
ForumindlægHej alle, Jeg sidder og skal skrive en formidlingsopgave med brug af integral regning til SRP. Jeg mangler blot lidt inspiration til hvor jeg kunne bruge det i virkeligheden? Emnet skal gerne være et projekt som er udført med brug af integral regning. Emnet skal være kendt på internettet, så de... -
Hvad forventes hvis man tager 6 A-fag på gymnasiet?
ForumindlægHvad forventes hvis man tager 6 A-fag på gymnasiet? Hvordan vil ens skema se ude? Kan det skriftlige arbejde håndteres? -
Snit for at komme på HHX?
ForumindlægHej.. Hvad skal man have i snit for at komme på hhx? lige nu ligger mit snit på 6,8. På forhånd Tak! :) -
Ulemper og fordele ved at bruge matematiske modeller
ForumindlægHej derude. Hvilken fordele og ulemper er der ved at bruge matematiske modeller? -
Mat faktorisering!
ForumindlægVil i se om dette er rigtigt? Og/eller hvad jeg ellers skal gøre -
Jeg ved virkelige ikke hvilket begreb der er tale om
ForumindlægHvilken værdi i renteformlen er de 15.000 kr. og hvad er det matematiske begreb for værdien? Begrund dit svar ved at definere begrebet -
reducerer udtrykket
Forumindlægnogle der kan hjælpe med denne her opgave 10*a * b^5 / 5*a*b^2 -
Bevise
ForumindlægHej det fordi jeg forstår ikke hvordan jeg skal bevise i opgave 1. Det ser meget forvirrende ud. Håber nogle kan hjælpe -
Reducer
ForumindlægHejsa, Jeg sidder med en matematik aflevering hvor jeg har enorm svært ved at reducer nogle udtryk. Er der nogen der kan hjælpe mig med de to her: 2x(x+y)-(x+y)2 og 3mp / mp+mh -
reciprokke tal - komplekse tal
ForumindlægMon der er nogen, som kan hjælpe mig? Har eksamen i matematik A (3 årigt forløb). Vores valgri emne er komplekse tal. Jeg har ikke helt fattet det der reciprokke tal... Er der nogen, som kan forklare mig, hvad det er og hvad det skal bruges til??På forhånd tak:) -
Taylors formel
ForumindlægHey.. Jeg går på HH3e på viborg handelsskole og skal skrive sso i matematik omkring taylors formel. nogen der er i samme situation, eller bare kender noget til denne formel må de gerne skrive til mig da jeg nok får brug for noget hjælp..? [email protected] Mvh Morten -
Georg Mohr
ForumindlægNogle erfarne herinde som har et bud på, hvordan man bedst muligt forbereder sig til Georg Mohr? Med andre ord, hvordan bliver man bedre til at bevæge sig indenfor matematikken når det handler om logik. Kan man blive bedre til at tænke logisk indenfor rammerne af Georg Mohr?
