Søgning på: fysik noter b niveau. Resultater: 15361 til 15380 af 119027
-
sidst eksamen skal score 10.
Forumindlæghej med jer:D jah, nu er det sådan at jeg skal op i his på tirsdag og skal score et 10 tal for at få huen(hvist ikke at eksamenssnit skal være over 6 troede det var den samllede snit). Det jeg vil spørge jer om er, hvordan kan man øve sig rigtig godt og grundit? Er der noget specialt jeg skal g... -
Proteinsyntesen
ForumindlægHej! Jeg skal udfra den vedhæftede figur forklare proteinsyntesen punkt for punkt, men jeg har simpelthen svært ved at finde ud af hvad hvert punkt er. Nogen der kan hjælpe? Altså hvad er punkt 1?2?3?4?5?6? Transkription? Translation? Håber det giver mening og på forhånd tak! -
Karakterdyk efter niende?
ForumindlægEr det rigtigt, at ens karakterer, når man starter i gymnasiet, ofte/altid falder i forhold til, hvad man fik i folkeskolen?Hvis ja, har I så ud fra jeres erfaring nogle gode råd til, hvordan man bedst muligt undgår dette? Gerne mange :D -
Diff.ligning. Bestemme a
Forumindlægen population af mus udvikler, så antallet af mys, y, som funktion af tiden, kan beskrives ved differentialligningen: dy/dt = ay(2000-y) På et tidspunkt hvor der er 600 mus, er væksthastigheden 20. a) bestem konstanten af a. b) til tiden 0 er der 200 mus. bestem en forskrift for y. ... -
ordstilling oversættelse
Forumindlæger der en der lige er et lille geni til engelsk og lige kan hjælpe mig : 1) Er solen gået ned? Det har jeg virkelig ikke lagt mærke til. Is the sun gon dawn? That have I really not (lagt mærke til) -
Hjælp til Zulu
ForumindlægJeg har haft en bog til religion der hedder "de døde lever" af Kirstine Munk. Jeg skal op til sygeeksamen her i august så jeg ville ovenud taknemmelig hvis der var nogen der havde nogle noter eller andet liggende..håber nogle kan hjælpemvh Mikkel -
To digte: Michael Strunge - stinkende lig og Kirsten Hammann - Jeg går andre steder hen
ForumindlægHej.. :)Jeg ville høre om der var nogle der ligger inde med enten en opgave/sammenligning af de to digte eller noter der til....??Skal nemlig skrive en stil om dem, men sidder lige lidt fast.. så har brug for lidt inspiration..Håber at høre fra nogen... På forhånd tak :) -
Hjælp-Ødipus fortolker søges
ForumindlægjEG HAR VIRKELIG BRUG FOR EN DECIDERET FORTOLKER. Her menes, at for hver strofe/vers i ødipus, skal forklaes, og fortolkes forstår den ikke... Nogle der evt. har grundige og gode noter????? Gerne maile [email protected] -
Hvorfor ryger Nille?
ForumindlægHej, Nogen der har lavet casen "Hvorfor ryger Nille?" Kunne godt tænke mig at få fingre i nogle noter/guldkorn hvis nogen skulle ligge inde med nogle :) På forhånd tak for hjælpen -
vektorer- hjælp
ForumindlægHej alle.. Jeg skal lave opgave 481 i gyldendals gymnasiematematik bog. s. 56 for a-niveau.. som lyder : i et koordinatssystem er der givet to vektorer a(2,3) og b(1,4). En ret linje l har vektor a som normalvektor og går gennem punktet p(4,2). En ret linje m har vektor b som normalvek... -
13-taller?
ForumindlægHvor mange 13-taller har du fået gennem dit skoleforløb?Var det folkeskole eller gym/htx/hhx?Bare nysgerrig :) -
sammenligning
ForumindlægLixtallet i tekst a er 44 Lixtallet i tekst b er 57 Sammenlign de to tekster. Mit forslag.Tekst b er 13 lixtal sværere end tekst a,eller tekst b er sværere end tekst a. Går det an? Tak på forhånd. -
spørgmsål
Forumindlægb) Hvad er tørringstiden hvis 12 kg vand skal fjernes fra en pulverblanding, hvor der tilføres 2000 kg tør luft per time og 1,0 kg luft kan optage 15 g vand per kg tør luft? -
HJÆÆLP!!!!!!!!!!
ForumindlægJeg kan simpelthen ikke finde ud af denne opgave:Når ammoniumnitrat opløses i vand, falder vandets temperatur. I en forsøgsrække benyttes forskellige mængder ammoniumnitrat, der hver gang opløses i 170 g vand med starttemperaturen 22, 0 grader C. Skemaet viser opløsningens temperatur:Opløst mængd... -
Akut spørgsmål vedr uddannelse
ForumindlægHej, jeg er en desperat 16-årig som kom ind på metropolitanskolen, og ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre:a)Enten et 2-årigt studenterkursusb) simpelthen springe gymnasiet over og begynde på DTU's 1-årige adgangskursus til ingeniøruddannelsen (er yderst dygtig i skolen)c) eller bare fortsætt... -
Fri adgang
ForumindlægHej drenge og piger herinde, Er der nogen som ved noget om dette "fri adgang"? Altså vil gerne se hvilke uddannelser man kan tage ved blot at have bestået gymnasiet? For det er det eneste jeg har! -
Vektorer i planen
ForumindlægHvorfor gælder der :* = prikla-bl^2 = lal^2-2a*b+lbl^2 (1)a*b = 1/2(lal^2 + lbl^2 - la-bl^2) (2)Hvordan kommer man fra (1) til (2) -
Differentialregning
ForumindlægHej, er der nogen, som kan hjælpe med spørgsmål b) i denne opgave Tak på forhånd -
Vektor
ForumindlægJeg har om vektor regning lige nu, jeg har kigget mine noter i gennem og læst kapitlet om vektorer i min bog flere gange, og jeg kan stadig ikke rigtig forstå det. Opgave lyder følgende: Overfør figuren til ternet papir og tegn en repræsentant for vektor b.( Jeg har lavet en skitse, se vedl... -
Binomialfordeling i t-89
ForumindlægHej, Hvordan udregner man binomialfordelingen på t-89? Exempel: binomialfordelingen på, at 60 ud af 500 stemmer på de radikale, dvs b(500, 0,12) Og hvordan udregner man konfidensintervallet på de 12%? Håber én ved det! På forhånd tak!
