Søgning på: dispositioner til eksamen i mundtlig matematik. Resultater: 15381 til 15400 af 65601
-
Biologi på b eksamen
ForumindlægHej :) Jeg står og skal op til biologi eksamen på b niveau på næste tirsdag - jeg er dog lidt i tvivl om, hvad det præcis er, der skal foregå - jeg ved, at jeg skal trække et spørgsmål dagen før, som jeg skal arbejde med fra mandag til tirsdag, men er der ikke noget med, at man får udleveret en... -
MATEMATIK OPG. (møgsvær)
ForumindlægHer er lige en matematik opgave jeg simpelt hen ikke kan løse!En nydelig frugtanretning på et stort rundt fad er kantet med jordbær. Der er brugt mellem 100 og 200 bær til denne kant. Et lækkersultent barn spiser først et af jordbærrene og begynder derpå at gå rundt og rundt om fadet, idet hun sp... -
Gode råd til FSA!
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal på onsdag til min første eksamen, som er biologi, efterfulgt af de andre fag. Problemer er bare det, at jeg er mega nervøs, så ville høre om der ikke var nogle der lå inde med gode råd til de mundlige eksamener især i dansk! Det ville ligeledes være rart, hvis nogle lå i... -
Historie eksamen - spørgsmål
ForumindlægHej. Jeg skal op i historie (24-timers forberedelse) næste måned, og jeg har lige et spørgsmål angående eksamen. Jeg har været inde og læse lidt om folks oplevelser af historie eksamen, og fandt denne tråd: https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=537251 Én af brugerne derinde, si... -
HF enkeltfag på fjern og eksamen
ForumindlægHej alle, jeg søger lige et svar mit spørgsmål her.. Det er sådan, at jeg læser HF enkeltfag på fjernstudie på C niveau - og jeg er nu tilmeldt nye og højere niveau på B, som er betalt og SU’en er søgt, så jeg ikke får huller henover sommeren. Mit spørgsmål er så, hvad vil der ske, hvis jeg ikk... -
Matematik (AFLEVERING) 2
ForumindlægHej allesammen der ude... Jeg vil rigtigt gerne have hjælp til noget matematik...:) a) Maria, Ida og lasse skal dele 375 kr. Maria får dobbelt så meget som Ida og Lasse får 10 kr. mindre end Maria. Hvor meget for de hver af dem? b) Pernille tænker på et tal og lægger 3 til- Herefter ganger... -
Uddannelser, der minder om jura eller uden meget matematik?
ForumindlægHej, Kender I nogen uddannelser, der minder om jura? Helst uden for meget matematik? Eller bare andre uddannelser uden for meget matematik inden for f.eks. Administration og kontor lignende arbejde? Mange hilsner:) -
MATEMATIK!!!! Georg Mohr...
ForumindlægHej...Jeg vil gerne have lidt hjælp til disse opgaver!På forhånd tak!Opgave 1.Et helt tal har præcis 8 divisorer, hvoraf 35 og 77 er to. Find tallet.Opgave 3.Vis, at n^4 + n^2 + 1 ikke er et kvadrattal for noget naturligt tal n. -
kan man rykke eksamen?
ForumindlægHej jeg har brug for et råd. Jeg skal rejse til sommers med min familie, men vores billetter er aflyst og kan kun få nye til den 18 juni, og vi har fået at vide sidst mulig eksamensdag er den 24 juni. Jeg kommer nok op mellem den 20-24 juni. Det er meget vigtigt at jeg kommer afsted, men jeg ve... -
Matematik A, er det muligt?
ForumindlægJeg er lige startet på HF som 28-årig, og har en stor drøm om at komme til at læse Biologi på Aarhus Universitet. Jeg har noteret mig at man skal havde 7,0 i Matematik A for at kunne komme ind. Dette er faktisk det eneste punkt jeg er lidt bange for. Jeg har Matematik C nu, jeg føler jeg er godt... -
Eksamen, citater eller ej???
ForumindlægHmm jeg får ikke så meget svar på mine anden tråd.. men jeg har lige et spørgsmål til dem der har været oppe i engelsk i 2.g..Skal man have citater fra teksten eller ej? -
Plasmid vs. mtDNA - eksamen
ForumindlægHej. Er der nogen der kan fortælle mig hvad forskellen er på et plasmid og mtDNA? De er begge ringformet og indeholder begge DNA, men hvad er forskellen? Håber I kan hjælpe. Vh. Line -
eksamen: hvilket år?
ForumindlægHvilket år stammer eksamensopgavesættet om "at fare vild" (hvori der bl.a. er et billede af 2 labyrinter)? -
HHX Eksamen: Skr. Tysk
ForumindlægEr der andre der skal op i Tysk skriftligt på 2.år af HHX uddannelsen?Hvordan foregår det egentligt? får alle handelsskoler det samme tyske eksamenshæfte?Tænkte det kunne være godt at vide, hvad emnet er til den prøven, så jeg ved hvad jeg skal forholde mig til.Jeg skal op den 2. Juni.Hvornår ska... -
Eksams opgave fra 2006
ForumindlægEn patient skal ligge med det ene ben i stræk. Et lod ophænges i en snor, som er fastgjort i loftet. Benet hviler på en pude, og ved hjælp af to trisser trækker snoren i en ring, der er anbragt om patientens ankel. Loddets masse er 5,6 kg.Snorkraften har samme størrelse overalt i snoren.b) Bestem... -
Gittermetoden og ballonmetoden - Eksamen!
ForumindlægHej Hvad er gittermetoden og ballonmetoden? Mvh. Frederik -
eksamens opgave nr. 3.039
ForumindlægHej.. kan det passe at jeg skal løse denne opgave vha. parialintegration. int sinx^2*(1-cosx) f(x) = sinx g(x) = 1-cosx F(x)= -cosx g´(x)= sinx -
Bio eksamen i muskelfysiologi
ForumindlægHej nogen der kan forklare mig det på billedet? Er det bare et billdet af et tværsnit af en muskel hvor man kan se z-linjer, akinfilamenter og myosinfilamenter? -
24timers eksamen :0
ForumindlægHar trukket: Forhold der påvirker køretøjers bremselængde. Har i nogle forslag til hvad jeg lave af forsøg? HSR en bil til rådighed :) tak hilsen Kathrine :) -
Eksamen eller FSA.- experiences.
ForumindlægGodaften allesammen, (: jeg tænkte lige på at oprette et indlæg, hvor folk kunne skrive om deres eksamensoplevelse (eller prøve), hvordan det gik, hvad de gjorde osv. da det ville være spændende at læse om og få et overblik. Lyder måske dumt, but join me if you want og hvis du synes,det er latt...
