Søgning på: srp historie samfundsfag nazisme. Resultater: 15401 til 15420 af 27855
  • Prinsessen på glasbjerget

    Forumindlæg
    Nogle der har læst Prinsessen på glasbjerget, den har to fortællinger. Den ene er hvor det er græsmark, og det andet er om et æbletræ. Det handler ikke om det, men den har to slags fortællinger. Nogle der har læst den med græsmark? evt. analyseret?
  • fortolkning/budskab

    Forumindlæg
    Hejsa Er der nogen af jer som ved hvordan eventyret Snemanden skal fortolkes og hvad for iøvrigt dets budskab er?
  • Ang censor

    Forumindlæg
    Hej Som hvert år sidder der et par nysgerrig elever som gerne vil have et navn på deres censor og et sted de kommer fra, men den klassiske hjemmeside på uvm virker ikke pt, er der nogen der har et forslag til hvor man kan tjekke det henne?
  • Dansk synopse

    Forumindlæg
    Hvordan er det at man finder ua af hvad moralen er i en tekst?
  • hermeneutisk spiral?

    Forumindlæg
    Er der nogen som kan forklare mig hvad det lige er en hermeneutisk spiral er? og hvordan man bruger den metode? Tak
  • Jesus og magdalene

    Forumindlæg
    Jeg undrer mig over, at der er en del mennesker som mener at de to var sammen, og at de endda fik børn sammen, tror I at det er rigtigt? Hvorfor?
  • Metoder i billedkunst

    Forumindlæg
    Er der nogle der kan oplyse mig om hvad billedkunsts metode er. Jeg ved at det er en humanistisk metode hvorfra man prøver at analysere og fortolke sit materiale. Men er der ikke andre metoder? Venlig hilsen Sarah
  • matematiske modeller

    Forumindlæg
    Hvor troværdige er matematiske modeller fx sir modellen? Og hvilken kritik kan man egentlig lave dertil? Håber at I har nogle gode forklaringer
  • Oprids af styreformer

    Forumindlæg
    Hej..Der er vel ikke nogen der kan ridse alle styreformerne op igennem verdenshistorien samt hvilke ideologier de forskellige ledere benyttede sig af?
  • Racism in 50-60'es

    Forumindlæg
    Hvordan var det egentlig lige at the solution to the problem begyndte, det var vidst det med rosa parks og martin L.K.? men begyndelsen?
  • skæbne

    Forumindlæg
    Hej hvordan defineres skæbne inden for de tre monoteistiske religioner (kristendom, islam og jødedom)? Nogen der kan hjælpe mig med hvordan de er forskellige og hvordan de ligner hinanden - med hensyn til skæbnebegrebet.. på forhånd tak :)
  • første eller andenhånds?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal op og trække i dag, og ville lige høre hvad er det der karakterisere disse kriterier indenfor kilde kritik? • Første og andenhånds kilder • Primære og sekundære kilder • Private og institutionelle kilder • Hemmelige og offentlige kilder • Levninger og beretninger Jeg håber at der...
  • Eksamen i folkeskole 2

    Forumindlæg
    Okaij, jeg skal op om en 2 timer nu. nogle der kan give nogle gode råd til, hvordan man skal udnytte sin forberedelses tid? tak på forhånd :D
  • ang. mundtlig eksamen

    Forumindlæg
    Hej. Jeg går på STX, sidste årgang. Jeg mangler kun en eksamen og det er på tirsdag jeg skal op. Man får udleveret et ukendt materiale, men man skal også selv finde andet materiale/kilde til selve eksaminationen. Må det godt være nogle kilder man har læst i gymnasietiden eller skal det være en ma...
  • Racisme?

    Forumindlæg
    Jeg skal nu til at skrive en opgave om racisme. Og deri skal besvares et spørgsmål som lyder; "Hvad er racisme ifølge din mening?". I den anledning kunne jeg godt tænke mig at vide hvad jeres mening er om racisme, for at få en anden vinkel på det. :)
  • Filosofi og Naturvidenskab?

    Forumindlæg
    Jeg har flere gange hørt, at filosofi og naturvidenskab hører tæt sammen. Dog ville jeg høre på hvilke punkter gør de det?
  • Til medicinstuderende og andre kloge hoveder

    Forumindlæg
    Jeg var på skadestuen her forleden, hvor der var en mand som havde skåret sin finger kraftigt, men der var ikke sket noget med den udover at den skulle sys. Lægen fortalte ham, at hun ikke havde tænkt sig at bedøve ham, for det ville gøre endnu mere ondt, og til det sagde manden (som også var syg...
  • Reformelever får det svært på universitetet

    Forumindlæg
    "Nu kommer reformstudenterne": http://universitetsavisen.ku.dk/dokument9/nyhedsarkiv/2008/dokument76/ Kort sagt er artiklens pointe, at reformeleverne får det sværere fagligt, fordi de nye fag (AT) og den nye struktur i gymnasiet gør, at tværfagligheden stiger på bekostningen af faglig...
  • Cuba-krisen. Den Kolde Krig

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen der vil forklare mig hvad Cuba-krisen gik ud på? Hvordan startede krigen og hvordan sluttede den? Hvem vandt denne krig? - USA eller Sovjetunionen? Jeg ved godt at det var en stedfortræderkrig, men alligevel støttede de to supermagter hver sin part i denne krig. Hvilke parter...
  • Resume af “Barnet” af Poul Henrik Trampe

    Forumindlæg
    Hej jeg skal til eksamen næste måned, og har bruge for nogen der kan hjælpe mig med at lave resume af denne novelle “ Barnet” Poul Henrik Trampe. Tak på forhånd