Søgning på: musik eksamen. Resultater: 15461 til 15480 af 36205
-
Analyse af Glor på Vinduer af Anne Linnet
ForumindlægHej Allesammen, rigtig mange sidder med SRP, ligesom jeg. Vi tjekker alle sammen bøger og nettet igennem, og burde der ikke være noget om ALT? Jeg har lige brugt omkring 7-8 timer på at analysere tekst og musik til AnneLinnets smuk og dejlig, og skal nu igang med Glor på Vinduer, og der findes b... -
SRP Perspektivering
ForumindlægJeg håber virkelig jeg kan få noget hjælp her ! Jeg er i gang med min SRP, eller rettere sagt er jeg næsten færdig. Jeg mangler kun en perspektivering. Men jeg er helt på bar bund og ved ikke, hvad jeg skal perspektivere til. Jeg har om udviklingen af "sort bevidsthed" i 60'ernes U... -
SRO - Irsk kultur og identitet
ForumindlægHej alle sammen! Jeg sidder pt med SRO i engelsk og samfundsfag, og sidder simpelthen fast. Som i kan se i opgaveformuleringen skal jeg analysere og fortolke 2 tekster, én af dem mine lærere har valgt, og én jeg selv skal finde - MEN, jeg kan simpelthen ikke finde noget... Det må være alt fra e... -
Hjælp, til svær oversættelse fra Dansk- engelsk? Jeg har virkelig brug for hjælp folkens :D
ForumindlægDet er denne her tekst der skal oversættes til engelsk, skal lige siges at det er en tekst der sætter fokus på simpel og udvidet tid.. Nogle der vil hjælp mig: Hun var helt rød I hovedet, og vi stod alle 3 og spekulererede på, om hun ville eksplodere. Heldigvis styrtede hun ud af døren, før de... -
SRP - Bob Marley
ForumindlægHej Jeg har valgt at skrive om Bob Marley i min SRP opgave, herunder vil jeg komme ind på bl.a. reggae musikken, rastafari-bevægelsen, og generelt Bob Marleys betydning for de sorte i sin tid og op til dagen i dag.. Er der nogen som har nogle forslag til, hvad jeg ellers kan skrive ... -
Lille hjælp, tak (:
ForumindlægJeg sidder og bøvler med en lille tysk grammatikopgave, som jeg syntes er ret svær! Derfor vil jeg spørge om der er nogen som lige hurtigt kan oversætte det her til tysk? 1. Henning gik ind i værelset. 2. Inde i værelset gik han utålmodigt frem og tilbage. 3. Ovenover mig bor der en sangerinde,... -
Hvilken pc+programmer?
ForumindlægHejsa. Jeg ved ikke om det her er det rette sted at spørge, men jeg har brug for lidt vejledning med at finde en ny bærbar pc. Jeg havde tænkt på en HP - den skal jo bruges til skole/uddannelse, og privat brug... (musik, billeder, video, internet) Kan i hjælpe mig med at finde en, til en fair pr... -
Udtværing af en puls, HJÆÆÆÆLP! :-(
ForumindlægHey fellow students :-) Jeg sidder med en opgave til min srp, jeg ikke kan finde ud af hvordan jeg skal gribe an. Jeg skriver om lasere, og har lavet et forsøg vdr overførsel af musik via laser, så nu har jeg følgende opgave: OPGAVE: Vis at udtværingen af en puls er deltaT=50ms for en fibe... -
Spansk?
ForumindlægJeg er rigtig dårlig til Tysk, da jeg bestemt ikke interesserer mig for det, men jeg haft det fra 7. klasse og pt. går jeg i 9. klasse og skal snart til at vælge gymnasium. Så mit spørgsmål er hvordan er spansk på gymnasiet? Jeg elsker spansk og jeg kan godt lide spansk musik, og jeg kan ... -
Hjælp til oversættelse
ForumindlægPedro sidder hele dagen på sit værelse og laver lektier. Dagen efter kommer hans onkel Juan og hans tante Lucia for at hente ham. De sidder i bilen og snakker og hører musik. Pedro sidder og tænker på sin fødselsdag. Han vil gerne invitere hele klassen, men han kan ikke huske hvad den nye pige... -
Bongotrommerytme i anslagsskema
ForumindlægHej! Jeg er i gang med at lægge sidste hånd på min SRP om dansk hiphop. I den forbindelse er jeg stødt på et problem med en bongotrommerytme. Den pågældende bongotrommerytme findes i MC Einars "Sorgenfri Rap". Spørgsmålet lyder så om der er en af jer meget musik/rytme k... -
Forskriftsbestemmelse for hældningskoefficienter
ForumindlægHej alle Studieportalister. Har fået en matematikaflevering for, og et af spørgsmålene går: >Grafen for en funktion 'f' er en ret linje, der har hældningskoefficienten 3 og skærer x-aksen i punktet 'P' (2;0). >Bestem en forskrift for funktionen 'f'. Her er mit logisk... -
Baggrundsartikel
ForumindlægHej jeg skal skal vælge en af de her opgaver og aflever først i morgen. Opgaven er: Skriv en baggrundsartikel om en musiker, musikgruppe eller en forfatter. Skriv en anmeldelse af kortfilmen “Linda” link til filmen HER . I anmeldelsen skal du komme ind på analyse af indhold, form emnet og per... -
Rim igen
ForumindlægJeg er blevet vildt usikker er det virkelig rigtigt at noget kun er et rim hvis de to endelser er helt identiske.....? Kan det så ikke være at nogle musikere får ord til at rime som normalt ikke gør det ?? Dette omkvæde ville jeg sige rimer i alle vers ?? Og det ikke bare sådan den kører når m... -
DISPOSITION- TYSK !!!
ForumindlægHej allesammen er i totalt koma ( blank) kan slet ikke finde ud af lave en disposiotion skal aflever den på torsdag og mit overemne er Musik og under emne TOKIO HOTEL men ander slet ikke hvordan man skal lave den for det er første gang jeg laver og skal bruge den til folkeskolens afgangsprøve og ... -
Oversættelse af sætninger
ForumindlægHar et par sætninger jeg slet ikke kan finde hoved og hale i. De er fra en artikel, der diskuterer tysk musik og nationalitetsfølelse. "Das Lied klingt wie der Sound zum viel zitierten Schlussstrich unter die deutsche Vergangenheit" "..einer deutsch-tümelnden Öffentlichkeit den ... -
Smuk matematik
ForumindlægJeg er glad for begge mine fag, som er matematik og musik på universitetet. I særdeleshed er jeg forundret over, at man kan synes, at et stykke matematik er så smukt, at det næsten er til at fælde en tåre over. Lad mig høre, ærede matematikere, hvad er det smukkeste stykke matematik, I kender ti... -
hvad er godt/dårligt (amd, intel core osv)
ForumindlægHey Jeg skal have ny bærbar , men ved ikke så meget om hvad der er godt/skidt Vil have en com der kan bruges hver dag, have meget plads, vil have masser af musik/film, den skal være hurtig og bare GOD Mine spørgsmål: Hvad er bedst?: AMD Turion™ 64 X2 dual-core-mobilteknologi prosessorer ell... -
strøm...hjælp
ForumindlægHej, er der nogen der kan hjælpe mig med en opg. i fysik, jeg har lidt svært ved den. Vin slutter et bestemt stereoanlæg til 230 V. Strømstyrken i tilledningen er så 4,6 A. Vi hører musik i 2,5 timer. a) Beregn størrelsen af den ladning, der er strømmet gennem stereoanlægget i løbet af de 2,5 t... -
lidt hjælp tak?
Forumindlægjeg har musik på c niveau, go vi har lige fået en opgave om at vi skal finde sange der starter på tonen c og har et opadgående interval. er der nogen der har en god ide? vores lærer nævnte "der er et yndigt land" som en mulighed jeg har fået det til den går "c g g e c f" evt e...
