Søgning på: formelsamling fysik. Resultater: 15501 til 15520 af 18649
-
fordampining
Forumindlægjeg er ved at læse til eksamen i fysik, og der er efter hånden ved at være en del spørgsmål jeg ikke kan finde svar på.Hvis man tegner en kurve over et stof der smeltes og derefter opvarmes, og derefter fordampes, skulle hældningen på "de skrå stykker" der hvor der ikke er faseovergange... -
Elektromagnetiske bølger og lys fra exciterede kilder
ForumindlægOverstående er overskriften på min fysik eksamen som jeg skal fremføre imorgen. 17/6 09:30. Derefter følger dette: En mundtlig gennengang af emnet synligt/ikke synligt og den praktiske anvendelse af dette. Den faglige samtale vil tage udgangspunkt dels i din indledende præsentati... -
Gitter-- hurtigt spørgsmål
ForumindlægJeg sidder og læser til eksamen og er kommet i tvivl om noget elementært, der tilsyneladende er glemt.Det drejer sig om bølger, der spaltes gennem et gitter.Jeg har en figur i min bog, "Fysikkens verden 2", hvilken jeg har gengivet på følgende link:http://peecee.dk/?id=41624Jeg kan ikke... -
Energiforbruget i hjemmet.
ForumindlægHej alle! Jeg har været så uheldig at trække Energi til fysik eksamen imorgen, som jeg virkelig sejler rundt i ! Jeg skal redegøre for energiformer og energiomsætninger, herunder specifikt varmekapacitet(varmefylde) - Allerede her er jeg mere eller mindre stået af så ville høre om der havde nog... -
Resistans
ForumindlægHejJeg sidder og er igang med at læse op til fysik eksamen, og undervejs er jeg lige kommet lidt i nød med noget resistans. Jeg kan nenmlig ikke fra første gang huske hvordan man udregner hvordan man på de der komponenter som har en kostant resistans, aflæser farvekoederne som fortæller hvor står... -
Flammefarver !!!
ForumindlægHej. Jeg skal til folkeskolens fysik eksamen torsdag og har et meget hastende spørgsmål. Jeg har kigget på et forsøg med flammefarver. Der står at man skal slå spatlen let mod siden af gasbrænderen mens den er tændt og se hvilke farver der lyser op. Man skal derefter forklare hvorfor. Er der nogl... -
Lys
Forumindlæghej. Jeg skal til eksamen i morgen i fysik... (hjælp) og jeg kunne godt bruge alt den hjælp jeg kan få. ting jeg er lidt blank på er: konstruktiv interferens / destruktiv inteferens, DIFFRAKTION (slet ingen anelse) og frekvens. og til sidst hvordan man finder bølgelængden hvis man har frekvensen ... -
Induktiv/deduktiv?
ForumindlægJeg sidder og koger over hvilken metode jeg har anvendt til at svare på mine problemstillinger? 1. Hvad er kernekraft? Jeg vil skabe et fysik grundlag for hvad kernekraft er og hvordan det fungerer. 2. Hvorfor bliver kernekraft anvendt som drivkraft i en ubåd? Jeg vil belyse, hvorfor ... -
stråling
Forumindlægheysiddr her og læser fysik..og er kørt fast i et lille afsnit om absorption af alfa, beta og gamma stråling..problemet er det at jeg synes at jeg læser modsætninger..er her nogen som evt. ville hjælpe?sådan lyder teksten:Når en kilde udsender alfa partikler til luft vil partiklerne ramme ind i l... -
Prøve spørgsmål
ForumindlægHej allesammen.Jeg er en pige fra 1.gEr der én der ligger inde med nogle spørgsmål man kan få til fysik prøve?Jeg har nemlig hørt, at flere klasser har fået dem af deres lærer, men ikke os.I ved, de spørgsmål man kan besvare derinde, som "hvad er radio-aktivitet" el. lign.Så jeg selv ka... -
Opgave til Kosmologi
ForumindlægHey Folkens Jeg er igang med en opgave i Fysik, som jeg synes er lidt svært at svare på - Figuren viser en lyskilde, som bevæger sig mod højre - væk fra observatøren. Til sidst t=0 udgår en ringbølge fra lyskilden. En periode senere (til tiden t=T) har ringbølgen fået en radius på é... -
Rødforskydning
ForumindlægHej allesammen :) Jeg håber virkelig at nogle af jer eksperter gider hjælpe mig igen! jeg skal op i morgen tidlig kl 08.00 til fysik eksamen. her er mit spørgsmål der står her at man beregner differenten altså rødforskydningen ved at sige referensespektrets bølgelængde - det forskudte spetrets ... -
hjælp
ForumindlægHejsa jeg sidder med en fysik rapport om stående bølger på en streng. Jeg skal lave en graf ud fra målte og teoretiske hastigheder for måleserierne. De eksperimentelle gennemsnitshastigheder op ad y-aksen, de teoretiske ud ad x-aksen. Jeg har resultaterne, men hvordan skal jeg sætte tallene ... -
Resonans og lydbølger
ForumindlægHej jeg er i gang med at lave en fysik opgave hvor vi har udført et forsøg som ligner forsøget på denne hjemmeside http://www.datalyse.dk/carl/resonans.htm det går ud på at vi holdt en stemmegafle over dette rør som er vist på hjemmesiden og fik vandet til at sinke og stige ved hjælp af Niveau... -
Lyd - Udvidet eksamens spørgsmål
ForumindlægHej, jeg er så heldig at have 24 timers forberedelse til min fysik eksamen i morgen.I dag har jeg så trukket mit emne:LydMed underemner:- Bølger (hastighed, bølgelængde, frekvens)- Lydens hastighed- Den svingende streng (Øvelse i bølgelæreDu skal omtale øvelsen "Den svingende Sreng".Det... -
udledning af arbejdsligningen
ForumindlægJeg forstår ikke helt udledningen af arbejdssætningen i vores bog.Her ender vi op med at have:A = ½*m*v^2 + ½*m*v0^2 - m*v0*v + m*v0*v - m*v0^2Hvorefter vi går direkte tilA = ½*m*v^2 + ½*m*v0^2Hvor forsvinder m*v0^2 hen???(det er udledningen side 204 i fysik for 2. G) -
Hjælp til SRO
ForumindlægHej alle sammen :) Er der nogle herinde, som kunne have lyst til at give en gymnasieelev en hjælpende hånd til sin SRO (studieretningsopgave)? Fagene er fysik og kemi, og jeg er virkelig lost. Og det sjoveste er, at det her betyder meget for mig. Så hvis der er nogen, som vil hjælpe, er I mere e... -
Desposition
ForumindlægHej.. på tirsdag skal jeg op i mundtlig fysik/kemi og skal derfor lave en desposotion, men det kan jeg bare ikke finde ud af er i ikke søde og f.eks. give eksempler eller lave en lille en til mig? jeg går i 8. klasse og emnerne er: metaller, fra atomer til lyn og torden, luft og vand, syre og ... -
Haster..
ForumindlægHej.. Jeg har altså fået dette her spørgsmål af min fysik lærer til at jeg skal svare på, men jeg ved bare ikke rigtig om BB teorien er der nogen søde mennesker der kan hjælpe mig med de to spørgsmål? Steady State Jeg har hørt at der engang var en anden teori om Universets udvidelse end Bi... -
Nanoteknologi
ForumindlægHeyJeg er lige blevet student og er virkelig i tvivl om hvad jeg skal studere. Men et fag jeg synes virker interessant er nanoteknologi. Er der nogen her som studere dette fag? Hvis der er, vil jeg meget gerne høre om hvordan det er osv. Har set at den ikke har nogen adgangskvotient.. har selv et...
