Søgning på: tysk disposition reisen. Resultater: 15561 til 15580 af 18642
-
engelsk fsa 2010
ForumindlægHej.. jeg er ved at lave en opgave, om forskellige stile i engelsk fsa(; men jeg mangler navnet på den fra 2010, Er der nogle af jer der var oppe i engelsk (skriftlig) sidste år ? som kan huske hvad stilen hed? ( mangler også den i tysk, det er skrevet i et andet spørgsmål) -
Forholdsord styrer akkusativ
ForumindlægHej hjælpsomme mennesker! Jeg sidder og knokler røven ud af bukserne med min tysk stil. Jeg er i gang med at rette den, hvor jeg pludselig overhovedet ikke kan huske hvad man gør, når forholdsord styrer akussativ. Hedder det så bare den? Jeg skal skrive: Jeg sætter mig ved mit skrivebord. Nog... -
Mit sidste håb-HJÆÆLP!!!
ForumindlægHej. Er der nogen der har læst bogen "Damals war es Friedrich" og kort kan give et tysk referat af kapitlet "Der Pogrom"? Det ville være en stor hjælp da jeg lige nu er i gang med at skrive en stor opgave om hele bogen OG skal være færdig imorgen og min computer valgte at cras... -
hvad kan jeg bagefter ??
ForumindlægHej alle. Ved at jeg kan supplere mm efter gym Men med en studieretning som er : tysk A , samfundsfag B , psykolog B og matematik B samt Obligatoriske fag på stx, hvad kan man så uddanne sig til ? kan man fx læse psykologi derefter eller læge ?? -
Lige én enkelt sætning :)
ForumindlægHeej. Jeg sidder lige og laver en tysk aflevering om nogle løst sammensatte verber. Sætningen kommer lige her: Hvad fremstiller man i denne virksomhed. Oversat: Was stellt man in diesem Betrieb her. Mit problem er egentlig mest, om der skal stå diesem eller diesen. Altså om det er akkusativ eller... -
Svage verber
ForumindlægJeg skal oversætte denne sætning til tysk: I Trier oplever man fortiden - Jeg har fået det til= In Trier erlebt man die Vergangenheit. Er dog bare lidt i tvivl om det hedder erlebt man eller erleben man. når man kigger på bøjningskemat hører "man" så under er/sie/es eller hører den ... -
Radar. hjælp til PF
ForumindlægHej. Jeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp til mine problemstillinger, vedrører AT-forløb om radaren. Jeg kan ikke rigtig hente nogen hjælp ved mine lærere, så jeg vil sætte stor pris på nogle ideer! jeg har tænkt lidt på en problemformulering der lyder nogenlunde: Var overvågningen af tysk... -
Hjælp til rettelse af tyskstil.
ForumindlægHej :-) Jeg har brug for hjælp til at rette en tysk stil. Den skal først afleveres om lidt over en uge og er ikke færdig skrevet endnu, men jeg tænkte at jeg ville være i god tid. Skriv jeres mail, så vi evt. kan kommunikere om stilen! Det ville være super. Håber der er nogle der har evnerne som ... -
Chatte mit mir
ForumindlægHej alle. Jeg har fået en stil for i tysk, som hedder "Chatte mit mir", som går ud på at man skal fortælle om 4 personers erfaring med internettet og derudover sin egen erfaring og hvad internettet betyder for en selv. Jeg vil høre, om en af jer herinde lige gad at læse den igennem og e... -
Hjjæææællppp til oversættelse!
ForumindlægHej Alle!!! Jeg skal til imorgen oversætte et stykke fra dansk til tysk: "Hendes hår er langt og blond som skinner ligesom solens stråler" og.... "Hendes højeste ønske var at blive gift med en smuk prins" og... "Han siger, at alle er forvandlet til frøer, indtil der komm... -
Er der nogen der er søde og kan rette fejl i denne stil?
ForumindlægHej. Vi skulle fortælle om 2 begivenheder i vores liv. Det har jeg så lavet, men jeg er ikke sikker på at den er uden fejl. Vi har ekstra krav fx lige højre margen, og det vil jeg lige høre om i syntes er godt i denne stil. M.v.h. den som har travlt med lære tyske verber udenad nu! :) Tak på for... -
En kort stil som ønskes rettet *haster*
ForumindlægJeg har skrevet en tysk stil på 350 ord, som jeg utrolig gerne vil have set igennem :D Ville være super dejligt, hvis i ville være behjælpelige med en e-mail adresse, som jeg kunne sende stilen til, og igen få en tilbagerettet stil ;). Håber på at høre fra jer! På forhånd tak.. -
Die Welle
ForumindlægJeg sidder og er igang med at lave en tysk aflevering om flere forskellige film, blandt andet "Die Welle" og kom til at tænke på, hvem var det der skød til sidst inde i salen, da "die welle" var ved at gå i opløsning? På forhånd tak! -
Hjælp til sætning
ForumindlægVi lærer om korelatet es og da(r) i tysk grammatik for tiden, men jeg er stødt på da(r)-præposition + infinitiv sætning: Verden skulle satse mere på at passe på miljøet: Die Welt sollte mehr darauf, die Umwelt aufzusetzen. Er det korrekt oversat? Tak på forhånd. -
Rettelse
ForumindlægDansk: Uden Oyas sammentykke har hendes forældre bestemt, at hun skal giftes med sin fætter, Ahmet. Tysk: Ohne Oyas Zustimmung hatten ihre Eltern bestimmten, dass sie mit dem Cousin, Ahmet, verloben sollte. Rettelse er yderst velkommen! -
Hjælp til oversættelse af sætning
ForumindlægHej! Er der nogle som kan hjælpe mig med at oversætte denne sætning til tysk? Det særlige ved teksten er, at den beskriver de konsekvenser, murens fald fik for de mennesker, der havde været privilegerede i DDR-systemet. Görlich påpeger med sin tekst, at der også var uskyldige ofre i den sammenhæn... -
Grammatikfejl kort tekst ( haster )
ForumindlægHej Jeg har op tysk opgave, som jeg gerne vil have rettet igennem for nogle småfejl. Jeg kræver ikke en grundig analyse, men blot en "renere" tekst. Jeg sender opgaven privat, hvis I gerne vil give en hjælpende hånd, da jeg ikke er kvalificeret nok selv. Ville virkelig værdsætte blot en... -
Kul og stålunion
ForumindlægIfm. Dannelsen af kul og stålunionen, hvorfor var det at briterne takkede nej til at deltage? Der står i Fokus 3, at “de var bl.a. Nervøse for den tyske indflydelse og især for opbygningen af samarbejdet, der skulle finde sted inden for en institutionel og forpligtende ramme.” Hvorfor er det at... -
Den induktive metode
ForumindlægHej, jeg vil høre om den induktive metode kun kan bruges i naturvidenskaben. Jeg har set en film, hvor der et eksempler på noget enkeltstående. Men ud fra de enkeltstående eksempler generaliserer jeg og siger, at sådan er det generelt. Faget er tysk og der humanistisk, men her gør jeg vel også br... -
Hjælp tak :D
ForumindlægHej... Vi har fået en opgave i tysk, hvor vi skal skrive om vores fritid, teksten skal være lidt over 200 ord lang. Jeg har skrevet det jeg laver i fritiden, men det jeg har skrevet er kun 165 ord lang. Jeg ved ikke hvad man ellers kan skrive for at få det til at bliver lidt over 200 ord lang. P...
