Søgning på: matematik fp9 2021. Resultater: 15581 til 15600 af 31727
-
Karakterer til skriftlig fysik a-niveau eksamen
ForumindlægJeg har været til Fysik skr. eksamen i dag, og nu prøver jeg at finde ud af hvilken karakter jeg mon får. Men er der nogen der kender til pointsystemet og tilhørende karakterer? Er der f.eks. 10 point pr. fuldstændigt korrekte svar? Og hvilken karakter giver f.eks. 80 point? (hvis det overhove... -
Skriftlig eksamen
ForumindlægHej. Jeg har snart gennemsøgt internettet for tidligere eksamensopgaver på htx, men det er kun lykkedes mig at finde 4. Er der tilfældigvis nogle der ved hvor man kan finde nogle flere? Jeg søger dem som inspiration til, hvordan man bedst besvare en eksamensopgave og noget i forhold til fremgan... -
Hvilket gymnasium
ForumindlægHej jeg skal snart til at gå i 9. Klasse og jeg vil gerne være civilingeniør inden for medicin og teknologi. Men jeg ved ikke hvilket gymnasium jeg skal vælge. Er der nogle som kan hjælpe ? -
Stofmængdekoncentration
ForumindlægHej jeg er i gang med at løse følgende opgavesæt, jeg kan ikke finde ud af opgave 2b. Er der nogen der vil hjælpe mig med den? Opgavesættet kan findes på følgende link: http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF14/Proever%20og%20eksamen/140522%201stx141-KEM-A-22052014.ashx -
Fysik A STX - point?
ForumindlægHej SP! Jeg vil spørge om, der er nogen der ved, hvor mange point man ca. skal have for at få et 10-tal i skriftlig fysik-eksamen? Har kigget lidt på uvm, men kunne ikke rigtig finde en pointtabel. På forhånd tak :-) -
HTX Mat/it
ForumindlægHej allesammen jeg skal starte på htx efter sommeren hvad synes i om mat / it linjen dem er har taget den før tak på forhånd. -
Komplekst tal på rektangulær form
ForumindlægHey lige et hurtigt spørgsmål:) vi er enige om at ((4-8)-i(7+1))2 er lig med -48+64i? tak på forhånd! :) -
Absorptionskoefficienten
ForumindlægHej. Nogen der ved hvordan jeg kan beregne absorptionskoefficienten ud fra følgende formel: I = I0 * e-μ*x Hvis følgende formel ikke kan bruges, hvilken formel kan så bruges? Et andet spørgsmål er hvordan man beregner henfaldskonstanten vis henfaldsloven som lyder således: N(T)= N0 * ... -
Brug tretrinsreglen til at regne: 𝑓(𝑥)=𝑥2 −3𝑥−1
ForumindlægHej. Jeg har lidt problemer med denne opgave. Er der nogen der kan hjælpe? Beregn ved hjælp af 3-trinsreglen ??′(2) for funktionen med forskriften ??(??)=??2 −3??−1 -
Fysik hjælp
Forumindlæghttp://imgur.com/kCCH5h6 Nogen der ved hvordan denne opgave løses? Jeg mener selv det er en adiabatisk proces, men er ikke helt sikker på, hvordan det skal gøres -
SRP Emne Mat A His A
Forumindlæghey jeg skal skrive srp og har valgt fagene mattematik A og historie A. Nogle der har nogle gode emner inden for noget som ligestilling, racisme, homofobi. Det er nemmelig noget der intrersere mig, men skal have Mat med pga min linje :-) -
Kortfattet gennemgang af differentialligninger og uddybning af forberedelsesmaterialet?
ForumindlægJeg er selvstuderende og har slacket lidt af på disse 2 emner, og min skriftlige eksamen ligger her den 24. maj. Jeg har desuden en opmærksomhedsforstyrrelse. Forklaringerne i min bog er meget lange og opbygger ikke et ordenligt fundament før den begynder at smide eksempel efter eksempel i hovede... -
Hvad er k i ensvinklede trekanter?
ForumindlægSe vedhæftet billede af formler. På forhånd tak -
Aflæs af cos og sin
ForumindlægAflæs cos(60), cos(180), sin(30) og sin(90). Hvordan gør man det? -
Sandsynlighedsopgave
ForumindlægSe vedhæftet billede -
differentialkvotient
ForumindlægGod aften! Jeg sidder lige og sloges lidt med hvordan jeg løser et par opgaver, http://prntscr.com/pafjcj, er der nogen der kan forklare mig hvordan jeg bestemmer en ligning til tangenten? Jeg ved hvordan jeg differentere, men har nok set mig lidt død på det andet. Vh Claus -
Underviser til Dataanalyse
ForumindlægHej Jeg har desværre været så uheldig at dumpe min eksamen i Dataanalyse på HD 1.del, og søger derfor en som kan hjælpe mig til at bestå min reeksamen til februar. Statistik har aldrig været min stærke side, og derfor søger jeg nu hjælp ud over undervisningen. Du må meget gerne læse min opgave... -
Variationsbredde for karakterskala
ForumindlægHvad er variationsbredden for karakterskalaen? skalaen gør fra: -3, 00, 02, 4, 7, 10 og 12 ! Umiddelbart ville jeg sige at variationsbredden enten er 12 - - 3 = 15 eller 7 (da der er 7 tal i skalaen). Har dog set i en opgave at det er 10 - hvorfor ? -
HTX eller STX???? please hjælp mig
ForumindlægHej alle sammen. Jeg sidder her og er virkelig forvirret, for jeg ved nemligt ikke hvilken gymnasial uddannelse jeg vil tage altså STX eller HTX. Og jeg har været til informationsaftner. Første gang da jeg skulle til at udfylde min uddannelseønsker valgte jeg HTX fordi der har de meget fokus på... -
Valg af fag og emne
ForumindlægJeg sidder og skal i gang med at skrive SRP, og så sidder jeg og grubler lidt over hvilke to fag jeg skal skrive i. Jeg har tænkt lidt på matematik (A) og biologi (B), eller matematik (A) og kemi (B) Jeg har matematik og fysik på højtniveau, og iflg, de nye regler, så kan jeg sætte de to fag sam...
