Søgning på: matematik fp9 maj 2018. Resultater: 15581 til 15600 af 33890
-
Lektiehjælp ydes
ForumindlægHej, Jeg er en pige på 18 år, har en studentereksamen (STX) og er nu studerende på AAU (arkitektur og design). Jeg tilbyder lektiehjælp til biologi (C), matematik (A), kemi (B), fransk (A), engelsk (B). Normalt når jeg hjælper, er timelønnen på 100 kr., men dette kan sagtens varieres. Jeg give... -
Lektiehjælp tilbydes
ForumindlægHej Jeg er en dreng, der går på gymnasium i Århus med ret gode karakterer. Jeg går i 3.g og vil gerne tilbyde lektiehjælp både på folkeskole- og gymnasieniveau. Ynglingsfagene er matematik, fysik, kemi og samfundsfag :) Men på folkeskoleniveau kan jeg nok - lige med undtagelse af tysk - hjælpe me... -
Hvilken uddannelse skal jeg tage?
ForumindlægHej jeg går på HTX(Teknologi og Design linjen), og det er mit 2. år. Jeg er god til programmering og designe hjemmesider: www.musical.sceu.dk (Jeg har selv lavet hjemmesiden til skolens musical event). Jeg kan programmere i HTML/CSS, og er i gang med at lære PHP. Jeg er god til Matematik og Eng... -
Litteratur, SRP: Biologi/MAT; Epidemier
ForumindlægHej! Jeg skal skrive en SRP i december måned, men jeg skal allerede nu vælge mit emne. Jeg har valgt fagene matematik A og biologi B, og mit emne er epidemier med fokus på kønssygdomme (tror det bliver aids/HIV). Er der nogen af jer, som muligvis kender til noget godt litteratur mht. matemati... -
Reducér udtrykket (a+b)^2 - a(a+2b)
ForumindlægReducér udtrykket (a+b)^2 - a(a+2b) Af én eller anden grund sidder jeg en smule fast i min matematik aflevering, hvilket er en smule spøjst, da jeg ikke har siddet fast i de 5 andre opgaver. Hvis der var en venlig sjæl der kunne vise mig hvordan, kan jeg godt lige give løseren en Netflix bruger ... -
Hvem kommer først fra løbe turen?
ForumindlægHej, har brug for hjælp til den her opgave. Jeg har prøvet og regne det ud. Men er lidt usikker, Jeg har sagt at de begge hold kommer på samme tid. Opgaven er ned under. To løbere A og B starter samtidig på den samme løbetur, hvor de skal ud at runde et træ og så tilbage igen. A løber hele turen... -
Dumpe et fag?
ForumindlægHej Studieportalen. Har lige et hurtigt spørgsmål mht. til eksamen. Jeg går i 2. på HHX, og klarer mig rimelig godt med 7, 10, 12 i alle fag, undtagen matematik B hvor jeg får 02. Jeg er helt 'lost' i alt det satans differentialregning og alle de andre emner. Tænkte på, hvis jeg nu træ... -
Kan du hjælpe med at læse op til terminsprøve ? SÅ SKRIV!
ForumindlægHej derude ! :) I næste uge (ja, er sent ude) skal jeg til terminsprøve i mat B. Min årskarakter afhænger MEGET,faktisk RIGTIG MEGET, af den karakter jeg får til prøven. Jeg har lidt svært ved matematik og den type der måske liiige skal have det forklaret en ekstra gang ! Jeg kunne godt tænke mig... -
Eksamentræning - uden hjælpemidler
ForumindlægHej alle. Sidder og terper matematik, da jeg skal til eksamen mandag! Er virkelig død i denne opgave - er der nogle der kan hjælpe mig? Jeg ville tro at det er noget med tangents ligning - men kan det overhovedet være det, når jeg ikke får f(x) oplyst? Graften for en funktion f er en ret linje... -
Karaktersnit
ForumindlægHej! Jeg har et spørgsmål angående om jeg egentlig har bestået mit matematik på B-niveau. Jeg fik sidste år 02 mundtlig årskarakter og 02 skriftlig årskarakter, men 00 skriftlig eksamen. Har jeg så bestået faget? Nogle af mine venner sagde jeg havde, da mit 02 bliver ganget med 1.5, og at jeg så ... -
Aktuar
ForumindlægJeg overvejer at læse forsikrings matematik til sommer. Tænker på hvordan påvirker denne finanskrise en job som aktuar, får de mindre i løn eller bliver deres start løn bare dårligere. Har set at start lønen skulle være omkring 33.000 pr. mdr Og hvis der er en der ved hvordan studiet er socialt v... -
Statistik og sandsynlighed
ForumindlægHej, Matematik A eksamen nærmer sig og jeg er gået lidt i stå ved noget statistik og sandsynlighedsregning, for hvordan skiller de to sig helt præcist ad? Jeg skal i et af mine spørgsmål komme ind på statistisk behandling af et grupperet observationssæt. Men hvad er helt præcis forskellen på et g... -
Dansk som valgfag?
ForumindlægHvorfor skal man have dansk i 3 år? Jeg mener, at det er forkert at man skal have om diverse digtere, når man ikke høre om vigtige fysikere, matematikere eller samfundsforskere. Jeg føler, at faget Dansk bliver ødelagt i 3g, fordi det går over i en overdreven nationalisme. Vi hører aldrig om tysk... -
Differentialregning
ForumindlægHej folkens Jeg skal til mundtlig eksamen i matematik b, men har fået dette irriterende spørgsål som jeg ikke fatter en skid af.. har sat med det i flere dage uden at komme videre: Differentialregning Du skal gøre rede for hvad der forstås ved en differentialkvotient. Desuden skal du gøre rede ... -
Eksamenstræning Mat A
ForumindlægHej drenge og piger. Vi skal i den kommende tid øve os på Matematik eksamen. Vi ved ikke hvem der bliver udvalgt i klassen, så alle skal forberede sig. Næste gang vi skal øve hedder spørgsmålet: Linjer og vektorer i planen Redegør for vektorbegrebet Bevis sætningen om den rette linje. Proble... -
Bestem integrale
ForumindlægHej. Jeg skal til skr. matematik eksamen i morgen. Så det er ved at være vigtigt, jeg får styr på tingene! Jeg er kommet i tvivl om, hvordan det nu er man bestemmer integraler, håber der er nogen som kan hjælpe mig! Mit stykke ser således ud: integraletegn med grænser 1 (øverst) og 0 (nederst) ... -
Dumpet????
ForumindlægHej folkens! Jeg har et spørgsmål, jeg har gået rundt og har tænkt på i et stykke tid nu. Jeg var op til matematik A mundtlig her i går, og desværre fik jeg kun 02, derfor vil jeg lige hører om man er bestået eller dumpet i faget? Jeg fik 02 i årskarakter (skriftligt) og 00 i årskarakter (mundtli... -
Smertestillende medicin. SRP
ForumindlægHej jeg skal snart i gang med at skrive mit SRP projekt, som omhandler smertestillende medicin. Jeg skal fremstille det smertestillende præparat Lidokain i kemi og skrive noget om hvordan medicin kommer ind, rundt og ud af kroppen igen. Dette skal jeg gøre via. matematiksemodeller og differential... -
Hjælp med linjensligning...
ForumindlægHej Studienet. Har en matematik aflevering nu her til kl 23:59 og manger en opgave jeg er meget forvirret over. Opgaven lyder: B) Linjen n går gennem punkterne (-2;1) og (q;-3) og er parallel med linjen som har ligningen 2*y=3*x-2. Du skal først bestemme q og dernæst en ligningen for linjen n.... -
1118* Løs følgende ligninger
ForumindlægJeg sidder med min matematik aflevering, og er kørt lidt død i nogle delopgaver. 1. lnx+ ln?(x+2)=3*ln2 2. log?(3-x)-logx=-2 3. log?(1+1/x)+log?(x+4)=0 4. ln?(x-1)-2lnx=3 De skal udregnes uden brug af cas. Håber der måske er nogen derude der ønsker at hjælpe! :-)
