Søgning på: SRP historie. Resultater: 15601 til 15620 af 22627
-
Lysias' 1. tale
ForumindlægHej, Er der nogen der kan give nogle gode råd om hvad i vil snakke om hvis i trak et stykke fra "FORSVARSTALE I SAGEN OM DRABET PÅ ERASTOSTHENES" til en old-eksamen? Hvordan vil i analysere/fortolke den? Vil i komme med eksempler på de appelformer der anvendes i talen eller hvordan vil... -
År sagen til den trojanske krig
ForumindlægJeg er lidt forvirret. Hvad var årsagen til den trojanske krig iflg. Illiaden? Er det Paris' bortførelse af Helena, eller er det fordi Agamemnon nægter at give Kryseis tilbage til faren? Og hvordan er det nu lige, Patroklos udtales? Med tryk på "Pa", "trok" eller "lo... -
Hvad vil du mene er vigtigst?
ForumindlægDenne tråd er ikke korrekt placeret i forhold til kategorien, det skyldes at jeg ikke ved helt, hvor jeg skal sætte den ind under... Jeg synes personligt at min standpunktskarakterer er dårlige, og er virkelige nervøs for at det kommer til at betyde noget for mit gennemsnit, når jeg skal ud af g... -
Baggrundsartikel om globalisering . HJÆLP !
ForumindlægHej alle Jeg skal lave en baggrundsartikel som omhandler - Hvad er globalisering - Globaliserings årsager og konsekvenser Please kan nogen hjælpe, jeg har lidt svært ved at forstå hvordan en baggrundsartikel skal skrives, kan nogen give ideer? -
forskellen?
ForumindlægHvad er forskellen på en folkevise og et folkeeventyr? Er det ikke det samme? en fortælling, mund til mund.. -
Et portræt af en anden person
ForumindlægHej, jeg skal skrive et portræt af min klassekammerat, som jeg overhovedet ikke kender. Jeg har skrevet lidt i begyndelsen og er stået i stå, men har interviewet hende; - Hun hedder Clara - Impulsiv, udadvendt og pligtopfyldende - Hendes forældre er skilt, og hendes far bor i Sverige. Hun... -
Novelle med intertekstualitet
ForumindlægHej! Jeg skal aflevere en novelle med intertekstualitet d. 1-12, men jeg er slet ikke begyndt. Opgaven er at skrive en novelle med intertekstualitet. Er der nogle som har eventyr eller myter man kan reflektere til? -
Skabelsesberetning ifølge jødedommen
ForumindlægHEJSA. nogen der ved en del om Jødedommen eller kan henvise til gode sider, som omhandler emnet skabelsesberetning ifølge jødedommen... Altså hvordan jorden og mennesket blev skabt? -
Demokrati
ForumindlægHej Jeg er i gang med en opgave om demokrati hvori jeg bliver bedt om at diskutere udsagnet: "Idealet om at alle borgere, uanset forhold som socioøkonomisk status, uddannelse, køn og evne til at formulere sig, skal have lige muligheder for at få politisk indflydelse i et demokrati, er forme... -
morderen "Che"
ForumindlægErnesto Rafael Guevara de la Serna var revolutionær, og han fik tilnavnet Che (argentinsk: kammerat) fordi han sluttede alle sætninger med ordet. For ham retfærdiggjorde det store endemål midlet, så enkelte menneskers lidelser var blot et lille offer i et langt større og vigtigere spil: at velsig... -
totalitær samfund
Forumindlæghej alle sammen jeg leder efter 10 ting der kan skabe et totalitær samfund. har i nogle ideer?? -
High School i Australien
ForumindlægJeg har en nevø der er i gang med High School i Australien. Der er meningen, at han kun skal tag et år og så tilbage til Danmark. Han overvejer dog at afslutte High School og så komme hjem. Mit spørgsmål er så, hvordan vil det se ud... -
HVORFOR ER AFRIKA SÅ FATTIGT ?
ForumindlægHEY ! Er der nogen der kan svare på hvorfor afrika er så fattigt. Bare enkelte grunde, det behøves ikke være lange svar . - Tak -
Gennemsnit
ForumindlægHej Alle Når man skal søge ind på videregåendeuddannelser efter fx. gymnasiet, hvilke karaktere udregner man så gennemsnittet efter? Årskaraktere, eller eksamenskaraktere - eller er det en blanding af disse? -
Wikipedia og lign. ?
ForumindlægHej, Jeg ved godt at Wikipedia kan være en farlig kilde at benytte sig af (det samme med leksikon.org) - men hvis man nu alligevel "finder" noget der, så skal det jo selvfølgelig angives med en fodnote - men, er det nødvendigt at nævne et sted i min opgave, at jeg er opmærksom på at dis... -
Hvad er typisk dansk?
ForumindlægJeg tænkte lidt over. Hvad er egentlig typisk dansk? Og hvorfor? :) Håber i kan hjælpe mig -
enevældens fald
ForumindlægJeg skal analysere forskellige synspunkter der gjorde at kongen måtte opgive magten.. hvilke synspunkter kan jeg tage? -
Sammenligning af to tekster
ForumindlægEr der nogen der har en god model til hvordan det skal gøres? Jeg skriver i samfundsfag og naturgeografi. -
Medea- boern kilden til evig ulykke
ForumindlægHej med jer som har laest Medea. Jeg fik et hjemmearbejde i oldtid som lyder: boern (i Medea) kilden til evig ulykke. Det er meningen at holde ca et minuts fordrag om det, men jeg er lidt toer for ideer, maaske fordi, at jeg ikke har laest Medea grundigt nok. Er der nogen, der kunne hjaelpe ?:) -
ødipus fasen
ForumindlægHej Hvad betyder og hvad er ødipus-fasen kort sagt? Mette
