Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 15641 til 15660 af 160718
-
Hvordan omskriver jeg formlen, så v0 og a isoleres
Forumindlæga=9,8 t=5 v0=2 v=51 Det står normalt som en brøk Opgave 6.3/6,4 i fil hvis det vil ses -
HJÆLP JEG STÅR I ET KÆMPE PROBLEM MED MIN GYMNASIE VALG
ForumindlægHej folkens Så lige nu går jeg på stx i 1.g. Jeg har en linje med matematik A og Fysik Kemi B. Jeg kan godt lide matematik A, men jeg bryder mig ikke om de naturfaglige fag som fysik, kemi og biologi. Grunden til at jeg har valgt den her studieretning er fordi mine forældre har presset mig til d... -
Beskriv sammenhængende med ord a-f grafer
ForumindlægBeskriv sammenhængende med ord a-f grafer -
a betydning i f(x) = ax + b
Forumindlæghvad er a betydning i forskriften f(x) =ax+b? f.eks. sådan en opgave: Vandrør udvider sig ved opvarmning. Ved montering af et PEX-plastrør til varmt vand var temperaturen 200C og længden af røret 25,00 meter. Når temperaturen stiger til 600C bliver røret 0,18 meter længere. Rørlængden f(x), målt... -
Vis at areal er givet ved A(x)
ForumindlægHejsa Jeg har fået en opgave der lyder på, at jeg skal vise, at arealet af et rektangel er givet ved funktionen A(x)= x^2-4x Hvordan skal jeg vise det? -
erstatte A-niveau karakteren med B-niveau karakteren?
ForumindlægHej studieportalen. Jeg har valgt at opgradere et fag fra B-niveau til A-niveau. Er det lovligt at sende sin B-niveau karakter til en vidergående uddannelse, i stedet for A-niveau karakteren? -
Hvor mange point for at bestå?
ForumindlægHej I matematik b stx, skriftlig eksamen, hvor mange point skal man have bare for at bestå eller dumpe? -
Find a og b i K=ax+b
ForumindlægHvordan finder man a og b? hvordan kommer fomlen til at se ud? -
Dilemma: "samfundsøkonomi (polit) eller matematik-økonomi??"
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal om få dage blive student og jeg overvejer at læse økonomi ELLER matematik-økonomi på enten kbh universitet eller Sdu (odense). Mit problem er at jeg ikke rigtig kan bestemme mig om det bliver det ene eller det andet. Jeg har en pæn interesse for både matematik og økonomi.... -
Bevis af differentialigningen: y'=a*y+b
ForumindlægHej nogen som kan hjælpe med at forklare dette bevis step by step? altså hvad man gør helt præcis.. Dette er fra trips matematikbog 3 stykke 33.4 Funktionen f er en løsning til y'=a*y+b c ⇔ f'(x)=a*f(x)+b for alle x e R ⇔ (f(x)+b/a)'=a((f(x)+b/a) for alle x e R⇔ f(x)... -
(Rumgeometri) Bestem k så vektor a og b er parallelle
ForumindlægHej folkens. Jeg sidder her og får grå hår på hovedet over denne opgave fra Matema10k A-niveau bogen. ----------------------------------------------------- Opg. 1.79 vektor a = (1,2,3) og vektor b = (1-k,-4,-6) a) bestem k så vektor a og b er parallelle b) beskem k så 2|a| = |b| -------------... -
a's værdi så ligningen har 3 løsninger
ForumindlægTegn grafen for f(x) = -x^3+4x^2+3x-3 og bestem de værdier af a, for hvilke ligningen f(x)=a har netop tre løsninger... Ved ikk helt hvad jeg skal gøre når jeg har tegnet grafen? -
egenvektor for matricen A hørende til egenværdien λ1 = 3
ForumindlægHejsa, jeg har problemmer med denne opgave: Lad u være en egenvektor for matricen A hørende til egenværdien λ1 = 3. Beregn følgende vektor: 4 0 1 A = 0 3 0 1 0 4 (A^3)*u + 9*u = ?u . Hvordan finder jeg den værdi der skal stå der, hvor spørgsmålste... -
Matematikkursus
ForumindlægJeg er i den situation, at jeg lige er dumpet i min årsprøve i matematik A. Jeg startede i en klasse med matematik B, men er skiftede til en med matematik A. Det skal lige siges, at matematik A var uundgåeligt og hvis jeg kunne vælge det fra havde jeg gjort det. Men da jeg selvfølgelig gerne vil ... -
Skriv min dansk A eksamen mod betaling
ForumindlægKære Studieportalen Jeg skal op til skriftlig dansk A (HF) i næste uge, og jeg søger dygtig person som kan skrive min skriftlige eksamen for mig (der kræves ikke fysisk fremmøde eller lignende). Dette er selvfølgelig mod betaling og med et meget gavmildt beløb. -
Eksamenssættet til skr. biologi (A) fra august /maj2010/2009/2008 osv.
ForumindlægHej Er der nogen herinde som er i besiddelse af eksamenssættet til skr. biologi (A) fra august /maj2010/2009/2008 -
Hvad skal der til for at få en god karakter, når man skriver matematik i SSO?
ForumindlægJa, jeg er i gang med at skrive om sfærisk geometri i SSO, og jeg vil selvfølgelig rigtigt gerne have en god karakter, men jeg aner ikke hvad pokker der skal til for at få god karakter, når det gælder matematik. Er det forståelse? Er det hvordan jeg forklar rent matematik? Eller? Heeelp. -
Jeg har dumpet matematik både skriftligt og mundtlig. Hvad nu
ForumindlægHej folkens. Jeg har desværre dumpet matematik skriftlig og mundtlig. Mundtlig eksamen :-3 Skriftligt :00 Bliver jeg smidt ud af Niels brok eller er der bare få uddannelser. Husker min studievejleder sagde jeg kan dumpe 2 eksemer -
Mundlig matematik, hvad er det en god idé at gøre?
ForumindlægHej. Jeg skal på torsdag op til mundlig matematik, 10 klasse. Og da jeg ikke var oppe i det i 9. klasse, er jeg sådan lidt rundt på gulvet. Hvad er det en god idé at gøre med henblik på forberedelse mm? -
Eksamensprojekt emne? Dansk A og Samfundsfag B
ForumindlægJeg har jo de to fag Dansk A og samfundsfag B. Men kunne godt bruge noget inspiration til emner. Nogen der har forslag til emner hvor Dansk A og samfundsfag B kan bruges ?
