Søgning på: matematik fp9 maj 2022. Resultater: 15641 til 15660 af 33697
-
Ansøgningsskema og eksamensbevis
ForumindlægJeg er ved at ansøge til universitetet via optagelse.dk, uden digital signatur. Når skemaerne er udfyldt skal de sendes afsted og jeg går ud fra at eksamensbeviset skal sendes med, men skal det være i original form, kopi og hvor mange skal der sendes? -
Mangler to fag for at komme ind
ForumindlægHej. Jeg mangler mat på a og fysik på b for at komme ind på farmaceut uddannelsen. Kan jeg tage nogen aftenkurser i løbet af 3.g, eller kan jeg få de to fag afsluttet på 6 måneder efter gymnasiet? Mit nuværende snit ligger på 8,5 (ny skala). P.s. Hvis jeg vælger matématik på b-niveau på mit si... -
Chi^2 - test hjælp
ForumindlægNogle som kan hjælpe mig med disse spørgsmål. Er nemlig på fjernundervisning, så ikke altid lærerne svarer med det samme -
uegentligt integral
ForumindlægSkal afgøre om: ∫1/(x^3-x)dx fra (0,1) giver divergerer. Man ser at der er en singularitet, eller hvad man nu kalder det, i x=1 og x=0. Så disse grænsepunkter skal undersøges hver for sig. Vi har 1/(x^3-x) > 1/x^3 så vi kan kigge på integralet af 1/x^3. Da dette åbenlyst d... -
SRP - Mat (A), Kemi (A) og Fys (B)
ForumindlægHeej (: Jeg skal vælge emne til SRP, som det kan ses skal det være indenfor de fagene mat, kemi og fysik. Sidder og overvejer 4 emner: - Kemisk ligevægt - Syre-Base, pH - elektrokemi - reaktionskinetik Så ville jeg høre om nogen af Jer måske har erfaring med disse emner, eller om i har forslag ti... -
omvendt propotionalitets opgave og trekants areal
ForumindlægHej, Jeg faldt over denne opgave om omvendt propotionalitet om arealer af trekanter. En gruppe elever tegner forskellige trekanter, men de skal have samme areal, 36 cm^2. Trekanter har forskellige højder og forskellige grundlinjer, men hvis man betegner grundlinjen med x og højden y. Så ska... -
Hvad betyder dette tegn? ({)
ForumindlægHej alle! .. Har et lidt.. MEGET mærkeligt spørgsmål. Jeg vil godt vide om der er nogle af jer derude der ved hvad man kalder dette tegn samt hvad det bruges til/hvilken sammenhæng?. Tegnet er = { & lad vær med at spørg hvad jeg skal bruge det til. ;s -
Sammenhæng ml. et retningsfelt og vektorer
ForumindlægHej, når man tegner løsningerne for en differentialligningen i form af et retningsfelt, er der bare ikke tale om forskellige (repræsentanter for) vektorer? -
Regression?
ForumindlægHejsa Sidder her med en svær opgave, håber i kan hjælpe ; ) Her kommer den: Nedenstående sildeben viser en lineær sammenhæng. Beskriv ved regression denne sammenhæng. x -4 -2 1 7 12 16 21 25 y -5,2 -4,7 -3,5 -2,0 -0,6 1,1 2,4 3,5 Har bare adskilt tallene med et mellemrum, istedet for et sildeben.... -
Differentialligninger
ForumindlægHejsa hvad er det nu exp står for ? f.eks. c*exp(ax) På forhånd tak :) -
Rødder
ForumindlægBeregn rødderne for følgende andengradspolynomier uden brug af ligningsløser eller grafer f(x) = 3 (x-2)(x+7) g(x)= 2x2-10x+8 -
Bestem udtryk
ForumindlægHej. Jeg har en opgave, der gør, at jeg sidder lidt fast i min aflevering. Opgaven lyder som følgende: Sammenhængen mellem temperaturen t, målt i grader celcius, og temperaturen F, målt i grader fahrenheit, er givet ved F = 1,8 * t + 32 Bestem et udtryk for trykket som funktion af ... -
om at tjene osv. det meget vigtig!
ForumindlægEn radioforhandler køber et stereo-anlæg hjem for 6550,00 kr. omkostningerne til fragt o.a er ialt 830,00 kr. forhandleren ønsker at tjene 34 % på anlægget . hvor meget skal han sælge anlægget for ? Har i en ligning om hvordan jeg kan regne den ud ? -
Stigning/fald i procent
ForumindlægHej! Er der forskel på, hvordan man udregner stigning i procent, og hvordan man udregner fald i procent? På forhånd tak -
Eksaminer på STX
ForumindlægHej. Jeg ved, at man skal op i 10 eksaminer + antal A-fag over fire, når man går på STX. Er det inklusivt SRP? Og hvilke eksaminer er obligatoriske? Hvis jeg f.eks. har Fys A, skal jeg så op i både mundtlig og skriftlig eksamen i fysik, eller er det kun en af disse? Tak på forhånd. -
FATTER DET IKKE ??
Forumindlæghej alle ;-) jeg har valgt studieretningen tysk A, samf B samt psykologi på B. Mit spørgsmål er skal jeg ved siden af disse fag også have mat, eng, dansk, historie og idæt hvis jeg skal på stx ? :) -
Produktreglen
ForumindlægJeg har bruge for hjælpe, jeg sidder fast i denne opgaven. -
Bestem konstanterne a og b f(x)=bx^a når...
ForumindlægHey Folk inde på studieportalen, jeg tænkte på om i kunne hjælpe mig da jeg har meget svært ved denne opgave :) på forhånd tak! En funktion f har regneforskrift: -- f(x)=bx^a Bestem konstanterne a og b, når der oplyses, at f(13)=21 og f(1100)=699 og Løs ligningen f(x) = 1400 Tak for hjælpen! -
Reducering
ForumindlægA + (a+b)-2ab Giver det 2a+b-2ab eller giver det A-ab? -
SKRIFTLIG FYSIK
ForumindlægHej derude... Jeg skal op i skriftlig fysik eksamen! Vil hører om der er nogen der kender en god fysik formelsamling ?? :S
